Guan Eng mendakwa pergaduhan di protes Lynas berciri perkauman

February 27, 2012 at 12:43 pm 23 comments

Petikan dari laporan ‘Wartawan di Himpunan Hijau kena 8 jahitan‘ (Malaysiakini, Feb 27):

“Ketika dihubungi Lim [Guan Eng] berkata beliau terharu kerana [Adam] Chew membahayakan dirinya untuk melindunginya namun beliau kecewa dan kesal terhadap apa yang berlaku kepada wartawan itu.

“Beliau juga membidas tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang cuba menyemai benih-benih kebencian berbentuk perkauman di kalangan rakyat di negara ini.”

Wartawan cedera di tangan - Gambar Malaysiakini

Himpunan Hijau oleh kumpulan anti-Lynas Pulau Pinang diadakan di Padang Kota (Esplanade) petang kelmarin. Mengikut berita Malaysiakini, “pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan Perkasa” telah bergaduh dengan pendemo anti-Lynas.

Guan Eng mengunjungi wartawan yang tercedera di hospital dengan diringi setiausaha akhbarnya serta beberapa orang pemimpin lain DAP semalam (peluang ‘foto op’).

Adam Chew, seorang pemberita Kwong Wah Jit Poh, menjelaskan beliau membentuk sebahagian daripada ‘rantaian manusia’ yang dibuat untuk melindungi ketua menteri.

Gambar Adam diserang sempat ditangkap akhbar Harian Sin Chew.

Malaysiakini melaporkan beliau “dipukul [dengan topi keledar] oleh kira-kira enam lelaki yang terdiri daripada peserta kumpulan pro-Lynas”.

Blogger tersohor Pulau Pinang Anil Netto melaporkan “samseng pro-Umno”lah yang bertanggungjawab atas keganasan tersebut. (Screeenshot posting di blognya)

Anil juga memetik Jeffrey Chew (pegawai khas Guan Eng) sebagai berkata:

“The CM was prevented from leaving. Fights broke out. Media people were beaten up by unruly thugs. Some went to the crowd to threaten them.”

But the crowd displayed courage. “What seems to be a simple event became a political showdown,” said Chew, who was part of the human shield around the CM.

“(The) thugs were shouting profanity and stupid remarks about 1Malaysia and asking the CM to go home,” he recalled, adding that they also hurled abuse at the crowd.

Di bawah pula ialah screenshot retweet Hannah Yeoh hari ini yang juga merujuk kepada “samseng Umno”.

Seperti yang kita sudah sedia maklum, DAP sedang berusaha kuat untuk memancing undi Melayu.

Ramai daripada pengikut Twitter Hannah yang berjumlah 41,000 orang itu adalah terdiri nama Melayu.

Hannah berupaya mendapat begitu ramai pengikut Twitter berbangsa Melayu kerana dia terkenal dengan penampilan Islamiknya. “Malah, penampilan YB Hannah Yeoh dilihat lebih Islamik daripada sebilangan besar pemimpin Wanita Umno” (ruj. CARI Malay Forum). Inilah yang membuat peminat-peminat Melayunya begitu teruja.

Lambang Umno kelihatan pada topi - Gambar Sinchew

Berkaitan, pernah saya juga membuat posting tentang Mat Rempit-Mat Rempit yang menyerang forum ABU di Jalan Kebun. Mereka dilaporkan saksi sebagai memakai T-shirt Umno.

Para penyokong pembangkang, termasuk pegawai khas Guan Eng dan Adun Subang Jaya, mencopkan mereka yang terbabit dalam protes anti-anti Lynas kelmarin sebagai ‘samseng’ [yang memakai topi/baseball cap Umno].

Orang Melayu yang berada di online, misalnya berpuluh ribu pengikut Twitter Hannah Yeoh, pasti akan membandingkan penampilan “pemimpin tempatan dari Pemuda Umno” (si “samseng” yang disebut tadi) dengan penampilan pemimpin DAP.

Pemimpin DAP tampak begitu tertib dengan imej bertudung, selalu memetik ayat Al-Quran dan Hadis, selalu mengucap ‘amar makruf nahi mungkar’ dan teramat sejuk hati apabila mendengar doa dibaca ketika pembukaan acara-acara parti mereka.

Diuar-uarkan bahawa – berlainan dengan Cina cauvinis MCA – DAP ini sangat menghormati Islam. Lagi menghormati Islam berbanding Umno. DAP berusaha mengeratkan silaturrahim manakala Umno dikatakan Guan Eng hanya “menyemai benih-benih kebencian berbentuk perkauman”.

Setakat manakah DAP akan berjaya menarik undi Melayu selepas ini?

POSTSCRIPT: Bukan sahaja penyokong Umno dituduh ‘samseng’, penyokong MCA dituduh berperangai ‘gangster’ juga. Patutlah bersekongkol.

Berkaitan:

DAP lebih sayang Palestin berbanding Umno

Entry filed under: BIAWAK. Tags: , , , .

Ana dianiaya! — ustaz Janji Soi Lek harus diikat kepada kayu pengukur

23 Comments Add your own

  • 1. penyokongketuanan  |  February 27, 2012 at 1:36 pm

    Helen,

    Saya tak nak komen banyak, sebab tentu berat sebelah. Tentang sokongan Melayu pada Dap pula, saya tak fikir ramai yang menyokong. Pada hemat saya kebanyakannya terdiri dari penyokong tegar Pkr dan Pas. Mereka ini, bila pemimpin ditangkap khalwat pun salahkan Umno juga. Nak kata apa lagi? Cuma bilangan mereka hanya sedikit, tak tahu pula kalau saya dibuktikan salah pada PRU nanti.
    Lazimnya Melayu sangat emosional. Dulu bila DSAI dipecat, ramai Melayu yang keluar berdemo di jalanraya. Sekarang tak lagi begitu, Melayu ramai yang benci orang tersebut, termasuk saya. Kini Hassan Ali pula membuatkan Melayu menangis bila dimainkan isu bangsa dan agama, sedangkan ramainya pendengar beliau terdiri dari ahli Pas. Kalau pengikut Pas pun ramai yang mengikuti ceramah orang yang dibuang parti, Macam mana pula sokongan mereka terhadap Dap?

    Salaam,

    Ya Allah, peliharalah keharmonian kaum di negara kami ini
    _______________________________________________________________________________

    Okay, tapi tengok kejap kat senarai nama pengikut Twitter Hasnah Yeop tu. — Helen

    Reply
  • 2. calvinsankaran  |  February 27, 2012 at 1:52 pm

    The question is why Adam Chew is wearing a Green T-Shirt and trying to be a part of human chain to defend the CM ? I am confused, is Adam working for Sin Chew or DAP or even moonlighting as a “media consultant” at KOMTAR Level 4 ? Pelik bin ajaib….

    Helen help me here will ya ?
    __________________________________________________________________________________

    Kwong Wah, not Sinchew. As a Penangite, you should know to what extent the Chinese worship Caliph Umar-DAP. I even stumbled across the name of a Star editor (Chinese, Penang Mali) among Hasnah’s Twitter followers & it’s for pleasure not business that this person is following as she’s not on the political (i.e. news) desk. — Helen

    Reply
    • 3. calvinsankaran  |  February 27, 2012 at 2:12 pm

      I am not surprised. If you read the Star carefully,you can easily spot DAP die-hards and fans of Khalifah Umar.

      Reply
  • 4. calvinsankaran  |  February 27, 2012 at 2:03 pm

    Helen,

    Have a look at this report from the other perspective. Looks like the real perpetrators are the DAP thugs. Look also at the pics, it is clear that DAP supporters actually the one who attacked the pro-Lynas group and the whole commotion started because of Khalifah Umar’s provocation.

    “Provokasi dimulakan oleh Lim Guan Eng,apabila beliau menuduh kelompok pemuda melayu yang hadir adalah orang Umno,sedangkan terdapat bukti rakaman yang berada dikawasan tersebut adalah pemuda PAS.Apa yang dimaksudkan oleh Guan Eng beliau membakar sentimen kononnya yang membuat kacau adalah daripada Melayu Umno hingga membangkitkan kemarahan kumpulan pemuda tersebut.

    http://www.pisau.net/2012/02/dap-cuba-cetuskan-rusuhan-kaum-di.html
    _____________________________________________________________________________

    I do read reports from the other side but I’m trying to foreshadow how LGE will play this to elicit race sympathy. — Helen

    Reply
  • 5. HuaYong  |  February 27, 2012 at 3:03 pm

    wow helen, almost 50% or more of your articles is on hannah or related to hannah, i am also starting to get obsess with her after coming to your blog :)

    cant deny the fact that she is quite successful on her own way.
    ____________________________________________________________________________________

    HY (hey! you have the same initials …),

    You’re right that she is a “successful” politician — “in her own way” like Ridhuan Tee. His blog postings sometimes garner hundreds of comments too. And plenty of Chinese are “obsessed” with him as well. The same ingredient must explain their kinship. — Helen

    Reply
    • 6. Helen Ang  |  February 27, 2012 at 3:29 pm

      POSTSCRIPT: Does the similarity with Ridhuan infer that Hasnah Yeop is capable of swinging an equally strong amount of Malay support to her side (paving DAP’s way) based on the same “I’m so Muslim, I’m hardly Chinese at all” appeal to Malays?”

      Post-postscript (P.P.S):
      Do you remember our mutual (i.e. same) reading of the situation that M’sian First will lead to an identical end result as SSS — the abolishing of vernacular schools? The Malays couldn’t see what we Chinese saw from the outset.

      Reply
      • 7. THE LAZY DRAGON  |  February 27, 2012 at 6:20 pm

        helen, finally i see your motivation

        Reply
    • 8. Dean  |  March 1, 2012 at 11:22 pm

      well HY, every issue will be linked to Dap and Hannah Yeo.

      If the issue was about the tsunami in Japan, somehow hanna yeo will be involved, according to Helen Ang.

      Reply
  • 9. abcdefg  |  February 27, 2012 at 3:54 pm

    yang pasti melayu tidak akan undi dap.bukan sebab mereka cina kerana mereka dap.

    Reply
  • 10. OverseasBumi  |  February 27, 2012 at 4:07 pm

    From the outside looking in, it appears like Malaysia might erupt into a full race war. DAP appear to be pushing all the right buttons.

    This really does not bode well for Malaysia.

    I was in Vietnam and Korea last year. The people I met there think that Malaysia oppresses the chinese. Their views are based on the views perpetuated by foreign chinese (mainly former-malaysians).

    The game DAP plays is full of sophistry and political maneuvering. I am sure they can spin this to elicit sympathy from foreign chinese.

    Knowing their cunning and conniving ways, they might even meet foreign chinese to ask for funds (if they haven’t done so already). They will say that no longer is peaceful political discourse possible in Malaysia, they need money for defense!
    _____________________________________________________________________________

    Tengok sahaja gaya Khalifah apabila dia mengherdik “Ini Umno tak payah cakap lah”. YouTube. I’m afraid that at the rate Chinese Penangites are so taksub, the island will be a flashpoint. — Helen

    Reply
    • 11. THE LAZY DRAGON  |  February 27, 2012 at 6:22 pm

      who say it’s already flashpoint, helen?

      Reply
      • 12. THE LAZY DRAGON  |  February 27, 2012 at 6:26 pm

        And you still insist , that DAP had played NO roles in May 13 incidence .

        Reply
    • 13. OverseasBumi  |  February 27, 2012 at 8:56 pm

      Finally got to see the video. In my opinion, it was not clear who started the fight. There was a lot shouting leading up to the point where kicks and punches were visible.The verbal insults sounded like there were directed against ‘UMNO’.

      I think most Malays now think that whenever a DAP guy targets or insults ‘UMNO’ they are targeting Malays specifically. There is some truth in that. After all, UMNO does represent Malays.

      But why don’t DAP supporters just say ‘BN’, in order to avoid the racial connotation?

      They purposely say ‘UMNO’ because they want to provoke.

      It appears LGE is such a divisive fella.

      His presence alone can cause disruption and violence. He should seriously consider stepping down for the sake of the country.

      Ibrahim Ali, at least has tried to tone down his rhetoric. His problem is that he screwed up his choice of stationary colour in his attempted reconciliation effort.

      I’ve seen demonstrations in South Korea. They can devolve into violence too. But, in Malaysia, as Mahathir said, we are all racists, so it is inevitable that any scuffle between races is viewed in racial terms.

      Helen, is also adding fuel to the fire perhaps? If these two opposing factions were of the same race, and the same scuffles broke out, would it be considered a ‘racial incident’?

      Is this KFC 2.0, to borrow Namewee’s naming convention?
      __________________________________________________________________________

      KFC 2.0 and the next one 3.0 perhaps to be expected. The fracas would not have happened between two parties of the same race, methinks. — Helen

      Reply
      • 14. OverseasBumi  |  February 27, 2012 at 9:35 pm

        A part of me believes you. But there is an idealist in me who thinks that as intelligent Malaysians we should ‘rise above’ the petty divisions caused by race.

        Last year, I met a resident of london who witnessed first hand the riots. he said the riots were carried out by gangs and hoodlums irrespective of race. The one who gave me his take of the riots was of arab ancestry.

        I found his view to be quite unique.

        On the other hand, white brits I knew had a different view. They blamed ‘other cultures’ for the crimes. They certainly saw it as a racial issue.

        It’s very common to scapegoat race in any multi-cultural conflict, especially if you think your own race isn’t the one who instigated it.

        A British Historian named David Starkey was a prime example.. He said ‘the whites have become black’. I saw him on BBC, and I was surprised how blatant he was. The BBC host did practically nothing to contradict his view.

        i still think that DAP supporters love ‘race-baiting’. Are you race-baiting?

        Reply
  • 15. dak  |  February 27, 2012 at 4:34 pm

    Dalam islam tidak diajar untuk provokasi seperti ini.Oh lupa lge bukan islam.hahahahah

    Reply
  • 16. OverseasBumi  |  February 27, 2012 at 4:49 pm

    To me it all fits DAP’s narrative. In general, they portray Malays as violent and disrespectful towards human rights.

    I have heard the stories coming from overseas Chinese. Some of their complaints are justified, but they are blinded by the one-sided stories coming from overseas “Malaysian”-chinese, and the reports published in the blogosphere and alternative news outlets.

    The usual (ie govt controlled) media can’t be trusted.

    Just a short time ago it was KFC incident and now this. I am even hearing stories from Thai Chinese who think that there is something really wrong with Malaysia’s treatment of the chinese. I can’t help think that myself after seeing and reading the articles on alternative media sites.

    From pictures shown above I get the impression it is ONE guy versus many. To me, it tells the story that it was an ‘unfair fight’. Pictures of course tell a thousand words!

    Sinchew is doing its readers a disservice by portraying the altercation in that light.

    Have the police been involved? As usual, they are late to react, and this again plays to DAP’s narrative, where the authorities are always slow when it comes to ‘protecting the chinese minority’.

    The issue of WHO STARTED THE FIGHT would be buried…

    I hate to be the ‘typical Bumi’ who suddenly denies his ‘Malay-ness’ as soon as fists start flying. The stereotype of the Malay ‘cepat mengamok’ is pretty evident nowadays. But DAP is asking for it…

    Reply
    • 17. calvinsankaran  |  February 27, 2012 at 8:19 pm

      I used to think PAS as the most destructive party.But I got to say now DAP has replaced PAS’ Talibans,DAP pits Christians vs Muslims, Malays vs Chinese, Chinese vs Indians,East Malaysians vs West Malaysians,etc.

      They used every issue to split and divide the country and create ethnic tension. At this rate, if DAP loses the GE13, they might even lead to another May 13.

      DAP has created false sense of expectations where they can guarantee if they win (as a part of PR) then all the policies perceived to be unfair to them will be eliminated. Many Chinese actually believe that BS.

      The performance of PR in the last election has given them a wrng signal, especially when DAP managed to control Perak, Penang and Selangor.

      The point is even if PR wins the GE, there is no way they will change the NEP or other critical policies since the demography of the country is as such.

      With their declining population, the Chinese will be weaker politically with each succeeding GE and soon they will lose their hold on Penang’s CM post.

      In the next GE, when the Malay and Indian support returns to BN, PR will be the one hit with Political Tsunami. When PR does badly,the coalition will fall apart. That’s when the Chinese will learn their lesson.

      The smart way for the Chinese is to calibrate their expectation, on what they can expect as a minority in Malaysia. With majority Malay support behind BN, they will no longer be the king maker. I predict the next 5 years after GE13 will be very sobering to them.
      ___________________________________________________________________

      Gerakan’s Ceylyn Tay who said something similar was carpet-bombed by the DAP-Chinese blitzkrieg. — Helen

      Reply
      • 18. Dean  |  March 1, 2012 at 11:30 pm

        Actually the smart way is to vote together with the Malay and Indian as they are already fedup of the Barang Naik government. Especially the young voters. BN has said they will reform, modernize, do this do that, but we get the same old stuff every day

        The problem with you BN is you can only know how to racialise and racialise. Environmental issue is racialised, corruption issue is racialised, CBT issue is racialised. Even those goons in Penang could only shout ‘Cina babi’ ‘Cina babi’. Cannot think outside of that mindset.

        I know who to vote for this GE

        Reply
  • 19. tombak  |  February 27, 2012 at 5:17 pm

    Helen,
    saya takut pisang berbuah dua kali. Seperti putaran roda, dahulu sewaktu zaman ayahnya Tun Razak, dan kali ini kemungkinan pada zaman anak nya pula—
    saya benci provokasi sentimen dan keadaan sekarang yang mana ruang-ruang udara penuh dengan mainan persepsi tanpa bukti.
    Sedar tak bila mana-mana persepsi itu terbukti tidak benar tak pernah ada berita pembetulan mengatakan ia nya tak benar? sebalik nya perkara itu akan menebal menjadi lapisan yang membalut pemikiran menyebabkan apa saja perkara akan sentiasa di pandang serong dan andaiannya ialah pembohongan semata-mata.

    Reply
  • 20. kialjr65.com  |  February 27, 2012 at 5:41 pm

    Reblogged this on KUkial_Jr@com.

    Reply
  • 21. mohd maiyidin  |  February 27, 2012 at 9:37 pm

    mungkin dah sampai masanya pakatan melaksanakan tangkapan awam bila berlaku kekecohan oleh samseng BN. Bila nak tangkap mereka mesti melawan dan pada masa tu pakat pukul ramai-ramai biar lembik dan katakan alasan pada polis yg mereka lebih dahulu memukul kami, jadi barulah bertemu buku dengan ruas, tak elok dibiarkan lama-lama, kesian kat samseng tu tak dapat rasa sakit macam org lain!

    Reply
  • 22. kkl  |  February 28, 2012 at 12:40 am

    i have a question about hannah yeoh.i notice she has not use her husband surname,hannah ram (i think).what happens if she uses her husband name ,will she lose support from her mainly chinese votes in subang? just curious

    Reply
  • 23. Manggis  |  February 28, 2012 at 4:27 pm

    Orang DAP (termasuk pemimpin dan penyokongnya) menjadi sombong, angkuh dan tidak sedar diri berikutan dengan keputusan terbaik yang diperolehinya selepas PRU12. Sebelum 2008, mereka juga agak angkuh tetapi masih berfikiran waras dan bertimbang rasa. Malangnya selepas 2008, mereka hilang kewarasan berfikir dan kini suka mengentam, mencaci dan mencabar orang Melayu serta segala ikon yang mewakili kaum tersebut.

    Kita kena bertanya kenapa sejak akhir2 ini mula berlaku beberapa insiden dimana pemuda-pemuda Melayu menjadi lebih agresif dan kasar terhadap DAP dan juga pada PKR. Dan saya percaya insiden seperti ini akan menjadi lebih kerap dimasa-masa hadapan.

    Adalah malang jika kita sekadar menyalahi gengster UMNO tanpa menilai kenapa ia kerap berlaku (ingat kes di Jalan Kebun Teh dan lain2 tempat). Cuba selidiki “the underlying reasons” kerana yang terjadi itu sebenarnya “symptoms of a bigger problem”.

    Satu lagi, soal Hannah memakai tudung dan baju kurung itu sebenarnya isu remeh kerana beliau berbuat demikian berdasarkan kepada situasi. Biarkan sahaja dia.

    Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


FOREVER record: World’s oldest PM

Countdown to Mahathir’s 100th birthdayJuly 10th, 2025
5.3 years to go.

Recent Posts

My blog, my like

Helen Ang

RSS Ismaweb

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Archives

Pengunjung

  • 8,639,819 hits

Kalender

February 2012
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

%d bloggers like this: