Posted in Evangelis

Azzimuddie Kiram 1974 … aiyah! Umno masuk Sabah bila?

Rencana bertajuk ‘Ketua penceroboh Sabah rakyat Malaysia?’ diterbitkan hari ini di Selangor Kini (22-29 Mac 2013). Ia siarkan pada halaman belakang, mukasurat 15 (screenshot bawah).

SelangorKini-Mac-5-2013

Selangor Kini melaporkan hari ini:

“Pemimpin penceroboh di Lahad Datu, Sabah yang menggelar dirinya sebagai Raja Muda Sulu, Agbimudin @ Azzimuddie Kiram didapati seorang rakyat Malaysia dan pernah bertugas sebagai Pegawai Pentadbir Muda di Pejabat Daerah Kudat.”

“Siasatan di Jabatan Arkib Negara Sabah mendapati nama Azzimuddie tersenarai dalam Senarai Kakitangan 1975, Perkhidmatan Awam Sabah sebagai Pegawai Pentadbir Muda di Pejabat Daerah Kudat. Menurut dokumen itu, beliau dilantik bermula 1 Mac 1974 dengan gaji RM 610 sebulan, kata Pengarah Strategi Rafizi Ramli yang mendedahkan dokumen tersebut, baru-baru ini.”

kiram-rakyat-malaysia1975

Kata Selangor Kini lagi:

“Menurut Rafizi dan Timbalan Setiausaha Agong PKR, Darell Leiking, maklumat terbaru ini mengesahkan kaitan di antara pencerobohan bersenjata di Sabah dengan Projek IC yang dikaitkan dengan Tun Mahathir Mohamed dan Umno.”

Orang Pakatan cuba mengaitkan Projek IC dengan Dr M.

Si Azzimuddie ini dilantik menjadi pegawai kerajaan Malaysia bermula 1 Mac 1974 (lihat dokumen atas).

Pada tahun 1974, Dr M adalah Menteri Pelajaran yang baru dibawa masuk Kabinet. Beliau bukannya Menteri Dalam Negeri pun.

‘Projek M’ didakwa bermula dalam tahun 1990-an seiring dengan kemasukan Umno ke Sabah. Harakah menuduh bahawa agenda Projek IC ialah untuk menjatuhkan PBS (lihat bawah).

Pembangkang menuduh Projek IC ada hubungkait dengan Dr M dan Umno untuk tujuan menjatuhkan PBS.

PBS didaftarkan pada 5 Mac 1985. Umno masuk Sabah tahun 1991.

Kenapa pula sekarang ini Azzimuddie yang kononnya diberi kerakyatan dalam tahun 1970-an dikaitkan dengan Dr M dan Umno? Kalau kucing cirit-birit dalam rumah pun pasti Umno ada tangan.

Sila tengok juga satu soalan ini, dan kalau boleh harap tolong jawab. Terima kasih.

Author:

I have no Faceook or Twitter.

39 thoughts on “Azzimuddie Kiram 1974 … aiyah! Umno masuk Sabah bila?

  1. sos tiram tu jd warganegara secara automatik sebab dia dilahirkan sebelum penubuhan malaysia 1963. mcm sistem jus soli di semenanjung

    sekarang tak tau dia punya status

      1. What has the dress got to do with what Buzz said. No one said Kiram got his citizenship via Project IC, right? Rafizi merely said that he was employed as a junior administrative officer in Kudat district from 1 March 1974 with a monthly pay of RM610, according to the 1975 list of state civil servants kept in Sabah’s archives. So what’s wrong with that?

        1. Itu pasat lah manyak olang tak moleh pikiak punya ikut itu PR pasai lia olang baca ayat telus pakai jadi makusud.

          Encik Poon, always read between the lines. That Rafizi was not annointed as a PKR strategist for nothing. He can make any unthinking fools agree that the moon surface is as smooth as a mirror!

  2. Tu lah dia Cik Helen .. Kadang-kadang saya dok pikir, time rafizi buat PC pasal hal ni, tak kan takder sekor reputzs (reporter) yang tak menanya dia? Tun jadik PM pun tahun 81, apa pulak kena mengena dia dengan orang yang dapat kerakyatan seawal 70an?

    Rafizi ni dah kemaruk sangat ke nak selamatkan AI sampai fakta yang terang benderang pun dia tak sedar atau dia buat-buat bodoh, saja nak stir the pot? Dia bernasib baik Tun bukan jenis suka menyaman .. tapi dalam kes ni, saya harap sangat Tun saman dia!

  3. Maaf cakaplah. Bila dipanggil Rafizi Lembu, penggemar-penggemar dia marah. Tentusahkanlah [verify] fakta sejarah sebelum buat kenyataan. Kalaupun nak menyalahkan kerajaan BN/UMNO, janganlah sembrono. Jadilah pembangkang yang bertanggungjawab, bukan pembangkang yang kena sawan babi menyondol tak tentu pasal. Itu pembangang namanya.

  4. Tun saman Rafizi???… oh pleaseeee. What a waste of time for Tun. Rafizi tu budak “kanyiaq” kencing pun bercabanggg lagi!!!! Tuhan anugerah dia akal dan ilmu, belajar kerajaan dah sponsor…tapi lupa diri…jangan ingat all MCKK are smart people.. i mean not all but some of them are mere opportunist…including Anwar ibrahim.

    1. Dah bangun belum, atau masih tidur? Rasuah yang leluasa tak nampak ke? Sebuah binokular berharga RM1,940 dibeli pada harga RM56,350, gunung emas pun runtuh! Ada tindakan diambil? Tanya sendiri. Jangan kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tak kelihatan… kecuali kalau kamu dapat sebahagian rasuah. Kalau tidak, masuk neraka tak berbaloi.

      1. does any politician implicated for that? wasn’t this a procurement fraud and more related to the gov servants in charge of it?

  5. Rafizi ni macam tikus membaiki labu. Masa dah hampir sangat pun masih nak berkokok tidak tentu hala. Ini semua bola tanggung untuk BN…

      1. Islam mengajar saya agar ber hati hati membuat tuduhan. Tuan Guru anda sudah mengajar anda tentang keperluan saksi dalam membuat tuduhan. juga sudah di ajar bahawa saksi selain manusia tidak boleh diterima kerana dianggap besi dan kayu semata. Pergilah balik belajar lagi dengan Tok Guru itu.

  6. Memang benggong puak Pakatan ni. Nak berbohong pun tak teliti betul-betul fakta. Macam mana nak memerintah negara kalau buat kerja semberono macam ni. !974, nak pergi Sabah masa tu bukannya senang, kalu dari Semenanjomg.

  7. QUOTE: “Kenapa pula sekarang ini Azzimuddie yang kononnya diberi kerakyatan dalam tahun 1970-an dikaitkan dengan Dr M dan Umno? Kalau kucing cirit-birit dalam rumah pun pasti Umno ada tangan.”

    Oh my God, do you know who Tun Mustapha bin Harun is? If you don’t know, he was the 3rd Chief Minister of Sabah from 1967–1975. Must UMNO be present before it has a hand? You must be very naive, if you don’t know anything about ruling by proxy.

    Why be a pencacai UMNO and penyokong rasuah when you can help save Malaysia for the sake of our future generations? Do not think of the goodies that UMNO offers because it is going to cost our future generation hell of a lot in future when we suddenly find ourselves behind Africa!!!

    1. Poon,

      What about Tun Datu Mustapha? He was the Ist Yang diPertua Of sabah and later as Ketua menteri of sabah.

      Just because you idolize those who are keen to “rasuah’ does not mean that others are so eager to follow your sordid footsteps.

    2. Poon..

      We were behind Philipines when we got our independence.Because of UMNO and BN ruled the country, we are now at least 20 years ahead of them. Cant you think?

      1. Very interesting…. 20 years ahead of the Philippines. Is that any consolation? How many years ahead of Singapore are we then? We started off as one nation, remember? C’mon, don’t compare yourself with a D class student.

        1. And if we only have to develop Penang, and keep the rest as “hinterland” to provide raw material for the development of an island maybe we can compare with Singapore.

    3. Poon,

      Don’t be a Rafizi ok? Malaysia don’t need another town idiot .. How about reading up on Tun Datu Mustapha here: http://en.wikipedia.org/wiki/Mustapha_bin_Harun

      BTW – Do you know he’s of the Sulu royalty lineage? And, that azimuddin (agiemudin, whatever) is of sulu descendant as well? Be a good boy and do some light reading .. Internet can be your best friend,y’know..

        1. Poon,

          Never did any point of time, I claimed to be clever: numerous time in this particular blog, I admit I am just another kampung idiot.. but, did you or did you not click on the wiki link I attached re: Tun Datu Mustapha?

          Or you’re just the pro-oppo commentators that doesn’t read beyond the 2nd para and already come out with conclusion plus judgement? And please, don’t you go twisting and conflicting/slash contradicting yourself by claiming you’re not pro-oppo but an ABU (do try to digest and understand what’s the ‘U’ stands for before making claim!).

          I also thrilled that you’re highlighting religion and rasuah.. so does this mean, your Fuhrer Lim up there in Penang with his 6BILLION project can be dismissed cause, he’s not muslim? and The Nga/Ngeh fiasco with the land deal in Kelantan?

          Or, shall I bring you to closer to home with the Talam tragedy in Selangor? Datum Jelatek in Ampang? and that ugly woman from Ampang with fancy cars purchased after she won? You wanna talk about corruption? Don’t you go amnesiac and be selective with who’s right and who’s wrong?

          As I said, internet is your best friend if you REALLY know how to use it.

    4. If there’s anyone at all to place the blame on, please place them squarely on Sabah politicians. They’re very prolific in terms of hopping ala Kermit. In fact I believe Jeff Kitingan hopped many miles more than Ibrahim Ali.

      And why for Pete’s sake are we ignoring the “contributions” of Anwar in orchestrating the downfall of the PBS government led by Joseph Pairin Kitingan which was the precursor to the entry of UMNO into Sabah?

      1. “And why for Pete’s sake are we ignoring the “contributions” of Anwar in orchestrating the downfall of the PBS government led by Joseph Pairin Kitingan which was the precursor to the entry of UMNO into Sabah?”

        Very good reminder. Payback or blowback, both are bitches with long memories.

  8. Shamshul anuar, no personal attack please… are you a Muslim? You don’t even understand what I was talking about. Read back and see if I support rasuah. Just to let you know where I stand, I am not pro-BN or pro-PR. I am with ABU.

    1. Shouldn’t one evaluate each case on merit rather than be prejudiced upfront? Do give credit where credit is due and accordingly place blame only on the guilty … Of course, one has the right to one’s opinion but so does everyone else, kan kan kan :-)

      1. While it is true that everyone is entitled to his own opinion, he has to defend his opinion if he wants to express them in a forum. Otherwise, what is the justification for expressing an opinion. Someone once told me, “That’s my opinion, and it need not be based on fact”, so you go and debate with this type of people laaaa.” Point is, if your opinion is not supported by facts, you have no business expressing them in a forum.

        1. oh yes..i forgot the facts part! Errr..I didn’t see you attaching any facts though: it’s just allegations upon allegations. LOL..

    2. Yes, the problem is you are with ABU… Asal Bukan UMNO. So you have a lot of hatred for UMNO, you hate UMNO extremely that everything bad that has happened in Malaysia has had UMNO’s hand in it. Anwar’s fling with younger men pun salah UMNO ke?

    3. What are you man? Repeating Muslim, Muslim for what? From what I can see you were giving your two sens worth of knowledge. It is all right if others want to rebut your arguments. Read what they wrote in answer and if need be answer them. Invoking their religious affiliation is not very wise, is it?

    4. poon,

      Aha. Finally you got the message. So, before you want to attack a person (and getting personal), think carefully.

      You insulted a dead person (Tun Datu Mustapha) as “pecacai”. I do not expect you to have a high standard. But at least please maintain a minimum standard here.

  9. Poon you must be blind. If you dare you go to my blog hakbersuara.wordpress to defend your view.

    I’ve not met any ABU supporter who can defend themselves. They lied about Lynas, selangor water, our nation being bankcrupt, Allah issue, etc etc and worse claim this and that of moral high ground.

    For example they claim they believe in freedom of expression but almost all pro ABU blog contrarion views (no expletives). (I’ve recorded it). Another thing they say they despise morally corrupt leader but condone fraudulent manipulation and cheating by their top leaders. To top it off, condemn others as racist but promote DAP racist policy. Just read my write. It’s the same story for years already.

    So weved enough of this bodoh politic. Just read the headline of selangor times. It’s a distortion of facts to manipulate people of the truth. If Kiram obtained citizenship during merdeka days, you and Kiram are of the same status bro. If you’re not an issue, then Kiram isn’t as well. Then why make a big issue like in the deadline. Grow up. We’re not easily conned by your rubbish moral high ground.

  10. Did everyone forget that Anwar’s Sabah dah hilang video?

    Did he ever explain his song?

    That’s more recent and related to the current Sabah problem than this.

Comments are closed.