Posted in Evangelista Bintang Tiga

Utusan: Cina mahu jatuhkan kuasa Melayu / dan inilah kaedahnya

Lidah pengarang Utusan Awang Selamat hari ini berkata:

“… betapa kerajaan banyak memenuhi tuntutan bersifat perkauman, kaum Cina tetap mahu menjatuhkan kuasa politik Melayu. Tuntutan untuk hak sama rata dijadikan alasan bagi masyarakat Cina mengikat diri taksub menyokong parti ekstrem DAP”.

.
Sokongan seratus peratus diserahkan DAP adalah satu-satunya pilihan yang tinggal pada masyarakat Cina kerana sudah tiada peranan untuk dimainkan Cina dalam BN.

Kapal BN sudah karam
CIna tidak menaiki kapal BN lagi

Rujuk berita semalam, ‘Ada perwakilan gesa Gerakan tinggalkan BN‘ (Malaysiakini, 26 Okt 2013)

Dua hari awal, presiden yang baru dilantik jawatan partinya itu berjanji Gerakan tidak akan lagi tunduk kepada Umno (lihat bawah).

http://www.malaysiakini.com/news/244767
http://www.malaysiakini.com/news/244767

Tuduhan bahawa BN berpacakkan Ketuanan Melayu

“No more kowtow-ing to Umno …” — apakah tekad yang diutarakan Mah Siew Keong itu munasabah?

Gerakan hanya mempunyai satu kerusi Parlimen dan itupun di kawasan majoriti Melayu di Johor, negeri kubu Umno.

Dalam pada itu, Umno mempunyai 88 kerusi berbanding dengan 89 kerusi yang dimiliki gabungan bersama tiga parti, pakatan DAP, PKR dan PAS.

Umno88

Mahu hak sama rata tapi saham tak ada

Pengarang Utusan Awang Selamat juga berkata tuntutan untuk hak sama rata dijadikan alasan bagi masyarakat Cina menolak BN.

Memang betul. Orang Cina menuntut agar MCA diberikan suara yang setimpal dengan Umno dalam BN. Orang Cina juga menuntut supaya pengaruh MCA boleh sama rata dengan pengaruh Umno atas dasar ‘equality’. Adakah ini satu harapan yang munasabah?

Sebanyak 90 peratus pemilih Cina sokong pembangkang manakala kerusi-kerusi MCA pula diperolehi atas ehsan undi Melayu. Adakah ia masuk akal bagi BN untuk memanggul MCA dan Gerakan di atas bahu?

Twitter hannahyeoh @hwabeng @chunwai09 TQ Dato

Tuduhan orang Melayu ‘rasis’

Berbincang perihal tsunami Cina, pengarang Utusan itu menyifatkan bahawa tajuk berita yang dipaparkan akhbarnya ‘Apa lagi Cina mahu?’ merupakan pertanyaan yang cukup realistik.

Namun masyarakat Cina tidak boleh ditegur untuk menyedari hakikat bahawa pendekatan politik mereka “sudah melampau dan berbahaya”, sambung Awang Selamat.

Malah ramai kaum Melayu, mamak dan India terkilan dengan “sikap angkuh dan suka menghina” pemimpin evangelis Cina DAP.

Twitterhannahyeoh may God have mercy on the racists

Evangelista Bintang Lima

Adakah orang Cina “terlalu keras, ekstrem serta perkauman” sepertimana yang dibayangkan oleh Awang Selamat?

Bukan sekadar keras, tetapi bengis.

5starlogoKalau dahulu Cina cuba berkuasa melalui Bintang Tiga, sekarang kesinambungan perjuangan tersebut terletak pada gerakan Bintang Lima.

Ekstremise dizahirkan melalui percaturan politik evangelis DAP yang begitu fanatik (“Rise up it’s time to take Subang for Jesus!!!” — sini).

Bawah: Pelanduk dua serupa

Chin Peng di kiri dan wartawan J-Star (gambar kecil)
Chin Peng (gambar b&w) dan wartawan kanan J-Star Teh Eng Hock (gambar kecil)

Lupuskan identiti Cina

Awang Selamat mengingatkan masyarakat Cina tentang nasib yang dialami saudara sekaum di Indonesia di mana identiti mereka telah dihapuskan berbanding dengan Malaysia yang masih membenarkan sekolah pengantar bahasa Cina dikekalkan.

Demi untuk merampas kuasa, pemimpin sesumpah DAP sanggup membuat apa sahaja termasuk membuang nama tuhan mereka yang entah apa itu lalu digantikan dengan panggilan ‘Allah’.

Evangelis DAP 3.0 tidak mempunyai jatidiri yang utuh. Identiti mereka ibarat lalang yang mudah diubah-ubah mengikut kebersesuaian kepentingan politik semasa.

Sebab itulah mereka enggan mengisi butir-butir Keturunan dalam mana-mana borang rasmi.

hannahbirthcert

Strategi Pecah-dan-Perintah DAP

Beberapa hari lepas, suratkhabar Tamil ada melaporkan bahawa DAP sedang menimbang penubuhan sekolah menengah Tamil di Pulau Pinang.

(Cuba perhatikan tulisan Tamil bersepah pada gambar profil Twitter Hannah Yeoh si Malaysian Firster.)

Politik benci DAP merangkumi kaedah menghasut golongan India supaya membenci kerajaan yang bertunjangkan Melayu.

Hannah Yeoh (hannahyeoh) on Twitter 2013-10-06 15-51-13

Cara-cara melumpuhkan kuasa Melayu

1. Gunting dalam lipatan

Pembelotan MCA dan media penghasutnya yang berkiblatkan DAP

Dial_M_Blog

2. Musuh dalam selimut

Si Kitol ghairah membawa Dapster-Scissorati masuk rumah

DapsterGangster

3. Musang berbulu ayam

Melalui tipu muslihat dan kepura-puraan

talamduamuka

4. Air yang keruh-keruh kerak, alamat buaya di hulunya

Menimbulkan kekeliruan, membuat Melayu rasa serba salah (“rasis”, “zalim”), memomokkan institusi Melayu

bh-strategi-murtad-terancang-wacana18ogos2013

hannahyeoh I only have to look at Utusan

Berkaitan:

Ish, ish, ish, Kelab Penyokong Umno pula yang meroyan

Author:

I have no Faceook or Twitter.

32 thoughts on “Utusan: Cina mahu jatuhkan kuasa Melayu / dan inilah kaedahnya

  1. Wow.. wow… tunggu dah lihat apa UMNO akan buat…. buatlah slowly, x perlu bising dan nampak.. UMNO Leader is not BODOH…. Wacauu!!

    1. re: “Umno Leader is not BODOH….”

      Umno leader like the Ketua Pemuda too smart for his party’s own good.

      1. Helen,

        Yup. I am not comfortable with Khairi. He was so “eager” to deliver international passport to Anwar. UMNO is simply courting disaster here.

  2. Helen,

    Precisely. But i am more worried with “beberapa kerat pemimpin UMNO” who in order to look great from the view of Chinese, are willing to whack Malays.

    So they feel nothing is wrong in saying they are Malaysian first. and they said it out loud after winning in Malay majority area. As I said earlier, try saying that after winning in places like Petaling Jaya, Seputeh, Kepong.

    And they have no qualm in appointing a person who is not “cordial” to UMNO as political secretary. Apparently Khairi is unable to find one qualified political secretary from ten of thousands UMNO Pemuda.

    And of course we can forget PAS or Anwar. Just like DAP that is willing to put Chinese in front line colliding with Malays, PAS is willing to sell Islam for power. Unable to defend Islam, PAS mocked those who want to defend Malays as racist. Thus making it so diificult for any malay politician to defend Malay interest without being called “racist”.

    BUT WHAT YOU SAID ( or UTUSAN ) about DAP is the truth. And Malaysians including chinese simply refuse to realise that Malaysia is courting disaster by supporting a racist party like DAP Many do not realise that DAP is “yahudi” . Just like arabs tend to ignore Jews. when Ottoman ruled Arabia. Only after the demise of Ottoman Empire than Arab suddenly realise how cruel “yahudi” is.

    The last PRU13 shows that it is not possible for chinese to dislodge UMNO WITHOUT MALAY SUPPORT. They were misled by DAP. Chinese rejected Najib’s overture. Bear in mind that no other countries ruled by non chinese is more accomodative to chinese than Malaysia.

    Yet they rejected BN outright in the belief that in PRU13 UMNO will “bungkus”. But it did not happen . And Chinese are simply lucky that country is ruled by ever generous Malays. Had the same result shown said in Australia or Britain, the very PM himself will ask Chinese to “berambus” for simply refusing overture by the government of the day.

    There is a lesson here. For decades, UMNO deliberately ignores this hypocrisy by Chinese in general. But the last election shows exactly the character of chinese.

    Vast majority of Malays believe that chinese(vast majority) are simply ungrateful, like to backstab, racist.

    For malays, they simply do not trust Chinese anymore. Which explain the reason why PAS is losing malay support to the point that it is struggling even in Malay majority areas.

    For chinese, let it be a lesson that while trying to dislodge the government of the day( simply because they are malays led), you instead dislodge your own community from the government.

    May Allah in his infinite mercy saves Malaysia from this “yahudi”(DAP).

    1. Azhar,

      Itu pun GERAKAN masih perasan. Menang 1 kerusi. Itu pun ehsan UMNO. Ada hati nak samakan GERAKAN dengan kedudukan UMNO.

      1. Lagi GELAKKAN talak malu, masih mau minta lia punye ahli kasi jadi menteli atau timbalan menteli.

        Ini GELAKKAN memang MENTALITI SUBSIDI, kerja takmau buat, gagal, sulah teluk kena taluh, ploblem manyak, vely-vely challenging foe GELAKKAN lagi talak malu mau jawatan kelajaan!

        jerit Meritocracy tapi bila kena kat hidung sendiri, nak juga tongkat Subsidi, GELAKKAN PLEASE WALK THE TALK!!!

        1. No more kow-tim to UMNO, no menteli for u lor…

          I think Gerakan is eying the current post of Transport Minister, supposedly resevered for MCA, under H2O presently.

  3. Apa yang telah berlaku dan dapat kita lihat melalui keputusan PRU13 yang lalu ialah satu permintaan yang terselindung dari warganegara Malaysia berketurunan cina agar kerajaan yang sedia ada sekarang ini menghapuskan sekolah-sekolah jenis kebangsaan dan identiti kaum di negara ini. Semuanya mesti diselaraskan menjadi Bangsa Malaysia.

    Dalam kes ini, negara Indonesia adalah terbaik dijadikan contoh. Surat khabar berbahasa cina pun tidak dibenarkan. Semua menggunakan bahasa Indonesia sebagai pertuturan di segenap peringkat. Tidak perlu lagi dikeluarkan perbelanjaan untuk “Kempen penggunaan Bahasa Kebangsaan” seperti di negara ini.

    Sudah lebih separuh abad merdeka masih lagi gagal mendaulatkan soal Bahasa Kebangsaan…! Tidakkah itu dinamakan bangsat dan merempat di negara sendiri…?

    Tiada cina, india, melayu, bidayuh, murut, kadazan, orang asal dan lain-lain ethnik. Semuanya mesti dilayan samarata…!

    Itulah permintaan mereka. Jika kerajaan menjalankan dasar yang memberi kouta dan kelebihan kpd kaum bumiputra pun, pelbagai masalah tetap wujud dan jurang kemiskinan tetap melebar…!

    Kouta hanya dipenuhi oleh mereka yang berjawatan dalam parti politik dalam BN sahaja. Bahkan, untuk mendapatkan pinjaman Tekun pun mesti menjadi ahli umno@BN barulah dipertimbangkan…!

    Berilah masa 1000 tahun sekalipun kepada umno untuk mengemudi negara ini sambil menjerit “hidup melayu”, orang-orang Melayu tetap menjadi bangsat dan merempat di negara sendiri.

    Menang sorak kampung tergadai. Siapakah sepuluh orang terkaya di negara ini…? Tuan-tuan boleh bertanya kepada Lebai Google.

    Mengapakah para pemimipin umno sanggup memperhabiskan wangringgit untuk mendapat tempat sebagai pemimpin dalam MPT umno…? Tanyalah penjual nasi lemak di lorong-lorong…, anda pasti mendapat jawapan penuh serta analisa yang panjang dari mereka…!

    Orang-orang cina telah lama sedar akan perkara ini lantas membuat keputusan di kertas undi. manakala orang-orang Melayu masih lagi terlena diulit mimpi…

      1. Terimakasih kerana menzahirkan perasaan hati kamu. Memang saya adalah mesra Pakatan Rakyat.

        Helen Ang pun tak bising dan tiada pun satu perkataan dari hujah dan komentar saya kena delete…! Setakat ini saya menilai Helen bukanlah seorang blogger yang syok sendiri. Dia meraikan kepelbagaian pandangan semua orang. Tapi kamu pulak yang terasa hati…!

        Jika tidak berpuaskanhati dengan komentar saya, maka sanggahlah hujah saya tersebut. Jika kamu tidak berbuat demikian bermakna apa yang saya tulis adalah benar…!

        Menjadi sangat pelik kepada individu yang memiliki jiwa seperti kamu ini kerana tidak dapat menerima pandangan orang lain…, kemudian gagal untuk membalas komentar dengan hujah yang bernas.

        Perkara sebegini sangat memalukan parti yang kamu sokong. Padahal kamu boleh menulis dan membaca kerana disekolahkan oleh emakayah@penjaga kamu..! Sangatlah malang kepada emakayah yang membesarkan kamu kerana kamu tidak berupaya menjadi kebanggaan mereka.

        Sekalipun kamu dibesarkan di rumah anak-anak yatim, budibahasa kamu tidaklah seburuk ini adanya. Mungkin kamu membesar di jalanan dalam keadaan merempat dan kureng mendapat kasihsayang..! Inilah gambaran kehidupan yang layak diberikan kepada kamu….

        Di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan umno/Bn adalah pembangkang. Sukakah kamu jika dikatakan ramai macai umno di sana tidak berbuat apa-apa untuk merampas kembali negeri-negeri tersebut…?

        Tidakkah macai-macai umno di sana berfikir…; kenapa orang orang-orang Melayu berpecah kepada dua parti yang sangat dominan…? Apakah yang mereka perjuangkan…? Dan macam mana hendak mengatasi masalah ini lantas menyatukan mereka kembali…!

        Begitu juga dengan kaum Tionghua…, apa yang mereka rebut dan perjuangkan…? Kenapa perlu ada MCA, GERAKAN dan DAP…? Betulkah mereka ini berpecah dalam menangani isu-isu yang membabitkan kepentingan kaum mereka…?

        Saya merasakan kamu dapat menemui jawapan ini meskipun membesar dalam keadaan kureng mendapat kasih sayang serta merempat di jalanan….!

  4. The problem with the current 3rd generation Chinese is that they are in total denial of their origins in Malaysia. They think that they are classy. They think that by working hard and achieving success they have the right to look down on people. The very notion that they look down on foreign workers especially the Bangladeshis shows the denial of their origins.

    Where do most of the current Malaysian Chinese come from? Except for those who came during the Malacca Sultanate, the rest of them came from today what we term as foreign workers. Workers to help man the tin mine and the supporting staff of the related businesses were sourced from China. In very crude terms the 20th Century Bangla or 20th Century Burmese is the Malaysian Chinese and Indians of today.

    The Chinese ran from poverty and tyranny of the Ching Dynasty. The same logic applies to our Burmese workers today. Today the stories of the coolie Chinese are conveniently forgotten. Instead the stories of high class and successful Chinese who are superior are portrayed.

    What were the roots of the MCA and Gerakan? They were local branches of the Kuo Min Tang who were fighting to free China from Ching tyranny. That was the original objective. The original Malayan KMT was a social political club to free China from tyranny. The members never wanted to remain here but the situation changed with the war, the fall of the first republic and communism.

    These are fact were a blur to the 3rd generation Chinese. This is also a good canvas for groups with interest to recolor the history of the Malaysian Chinese. The very notion that Chin Peng, who has always been the enemy of the KMT becoming the hero of Malaya, proofs the rewriting of history.

    The very notion that Bangla workers who help man Chinese workers can be topics of disgust and low classiness shows the purposeful dementia of among the Chinese of their roots.

    If the Malays could accept the Indians and the Chinese are proper citizens of this land, then likewise the Banglas, Burmese, Pinoy and Nepalese workers deserve a shot to become citizens of this land in the future. Something to think about isn’t it?

    1. Re. likewise the Banglas, Burmese, Pinoy and Nepalese workers deserve a shot to become citizens of this land in the future. Something to think about isn’t it?

      I have said this before actually, and this group of people assimilate very well with the locals.

  5. Helen,

    Berdasarkan apa yang saya perhatilan sekarang ini seperti isu ‘I am Malaysian’ saya nampak orang cina Malaysia ada crisis identiti. Saya rasa mereka malu untuk mengenali diri mereka sebagai cina.

    Kenapa ye Helen? Mungkin you boleh buat kajian tentang ini. Orang Melayu dan India adalah berbeza, mereka bangga dengan memanggil diri mereka Melayu atau Indian.

    Adakah cina kerana mereka telah ramai jadi kristian maka mereka malu dengan root chinese mereka? Mungkin you boleh ulaskan sedikit tentang ini.

      1. Helen.

        Adakah gazet ini masih terpakai. Saya rasa gazet itu hanya untuk digunakan pakai bagi membezakan antara cina “kafir” dengan cina. ini untuk membolehkan cina kafir ini jadi warga British dan berpindah ke England.

        Bagi cina lain (Budha/Taoist) mereka bebas balik ke cina atau tetap di Malaya ketika itu. Jadi saya tak nampak apa keistimewaannya pada hari ini. Kalau kita bangsa cina, melayu, india atau lain-lain, kita maseh juga bangsa cina, melayu, india dan lain-lain. Ia tak boleh berubah.

        Yang boleh berubah ialah kewarganegaraan. Kewarnegaraan dan bangsa banyak perbezaannya. Kewarnegaraan membezakan rakyat satu negara dengan negara yang lain, tetapi bangsa membezakan satu kaum dengan satu kaum yang lain.

        Jadi pada pandangan saya isu sekarang ini ialah cina envagalista memandang cina Budha/Tao sebagai golongan rendah kerana mereka bukan kristian. Sebab itu mereka terus memainkan isu Malaysian supaya ramai lagi cina Budha/Tao masuk kristian. Betul kan Helen?

        1. Perkara 40. (iii) yang berbunyi “Christian Chinese shall not be deemed to be of Chinese nationality” adalah sebuah enakmen yang diluluskan bagi Negeri-Negeri Melayu Bersekutu oleh Setiausaha untuk Hal-Ehwal Cina pada tahun 1899.

          Evangelista DAP menganggap semua orang lain sebagai “low class”.

          Ong Kian Ming pun pernah menyelar anak Chua Soi Lek sebagai tarak class.

        2. Helen, memang benar persoalan sekarang adalah kewargannegaraan. Gazet ini menujnukan orang Cina tidak pernah diiktiraf sebagaiwarga Tanah Melayu sehingga British memaksa Sultan Melayu mengambil mereka.

          Orang Melayu tidak sedar implikasi kewarganegaraan dengan hak tanah dan mengundi. Ini lah yang terjadi sekarang orang Cina cuba merebut kuasa melalui peti undi. Presiden UMNO dengan pemikiran naif nya ingat Cina sentiasa sanggup menjadi bangsa yang berterimakasih. Tapi itu generasi dulu. Generasi Cina sekarang menjadi beban kepada generasi melayu akan datang.

          Sebab itu UMNO perlu bantu Cina untuk migrate kerana demokrasi adalah about numbers. Jika tidak mungkin Melayu perlu menggunakan kaedah lebih keras.

  6. Bagi kaum Cina mereka merasakan adalah wajar bagi mereka merampas kuasa dari Melayu, kerana mereka melihat diri mereka sebagai kuasa kolonial yang datang ke tanah Melayu dan memakmorkan Tanah Melayu. Mereka berangapan (seperti juga penjajah British yang merangsang pertumbohan ekonomi dan dalam pada masa yang sama meneraju tampok pemerentahan) adalah satu kelebihan yang sangat dinanti-nantikan demi kelancaran kehendak mereka.

    Dalam dunia ‘wang adalah kuasa’, dimana mereka mempunyi wang tetapi tidak mempunyi kuasa, adalah satu kepinchangan yang perlu diatasi.

    Bukanlah sesuatu yang aneh jikalau mereka berusha dengan apa cara sekalipon untok mendapatkanya, sedangkan kuasa ekonomi telah lama mereka domonasi dan adalah “bodoh” kalau mereka tidak berusha untok mendapatkan kuasa politik pulak. Kuasa ekonomi sudah tentu memberi mereka satu kelebihan yang dominant, yang tinggal hanya mereka mengatur cara sahaja.

    Melayu tak payalah nak bising-bising, kalau melihat tindak-tanduk orang Cina berusha kearah dominasi politik pula, setelah ekonomi di tangan mereka, bodohlah mereka kalau tidak berusha kearah itu.

    Melayu harus menanya diri mereka sendiri, cerdikah mereka kalau hanya setakat memaki-hamun akan gerakan orang Cina, itu sahajakah yang mereka ada. Kalau itu sahaja yang Melayu ada, benarlah apa yang diperkata yang Melayu tidak berkualiti, di samping mudah lupa, buta pulak.

    1. re: “datang ke tanah Melayu dan memakmorkan Tanah Melayu”

      Lebih rela papa kedana daripada dijajah.

  7. Langkah perlu diambil untuk memantapkan orang melayu…. orang cina mahu menguasai politik dan jadikan melayu merempat.. kerajaan sekarang terlalu berlembut… terajangkan mca dan gerakan .. jadikan pemerintahan majoriti melayu sahaja.. politik tengku abdul rahman dah tak releven untuk menanggani generasi cina abad 21

    1. re: “orang cina mahu jadikan melayu merempat”

      What makes you think so?

      Re: “menguasai politik”

      There is no future for the Chinese with BN given the total rejection of the MCA and Gerakan.

      With Pakatan, the Chinese would have a fair bit of control either backstage (like during the brief Nizar administration in Perak) and in S’gor where although DAP can’t get their hands on the top job (MB), they’ve still got the Speaker post two terms running as well as access to resources.

      Given the MCA and Gerakan’s no standing in BN, what future and choice is there for the Chinese except to throw everything in the Pakatan basket?

      For the same reason, I can also see that if Umno wants to retain power, then Umno has no choice but to play up to the hilt the Race-Malay and Religion-Islam cards.

      Both the tsunamis – Indian makkal sakti (2008) and Chinese (2013) – have set the stage for the do-or-die gamble between the Malays-Umno and DAP-Chinese.

      The ‘kongsi’ formula is dead as Dr M had forecast. It’s winner (either Umno or DAP) takes all albeit Umno has to share power with the Sabah & S’wak pribumi while DAP will have to share power with the PAS Islamists and the PKR Umno-MCA rejects.

  8. Looks like it’s every party for itself.

    I wonder if the Chinese voters ever question why PKR & PAS failed to get the needed Malay votes. And they still trust those Malays?

    The Chinese, after being used and deceived by the Malays in PR, still fail to see it. The Malay leaders in PAS & PKR were actively cheering them on, ceramah after ceramah, till the final moments.

    The real lesson the Chinese should learn is not to takes sides, for their own good.

    The funny thing is, on one hand, because of the Chinese, the Malays went back to UMNO and retained power, while DAP & PKR got to continue to rule their rich states. On the other hand, the Chinese voters are blamed for the unfortunate luck of being born here, and then called all sorts of names by the Malays, while those Malays & others who voted for PR are spared.

    Meanwhile, more & more Chinese are abandoning their ‘unclassy’ Chinese culture & traditions, which the Malays hate anyway, and then assimilating into Bangsa Malaysia as Evangelists.

    And all the Chinese politicians are concerned about is their own political fortunes.

    Ironic isn’t it?

    1. re: “Bangsa Malaysia as Evangelists”

      Bangsa Malay-sia yang menghina bahasa dan budaya Melayu serta mensyirikkan Allah. Padan muka orang Melayu, khususnya Melayu PAS (dan jangan lupa Menteri Belia Umno) yang terpedaya dengan lakonan bermuka-muka evangelista tu.

    2. The chinese being deceived by Malays in PAS and PKR?

      What a load of bullshit.

      As much bullshit as you call being evangelists as assimilating into Bangsa Malaysia.

      You have twisted views.

      1. Well, perhaps you may provide the reason why Malays failed to vote for PKR & PAS in large numbers then?

        The Chinese certainly believed the Malays (PAS & PKR). Why didn’t the Malays believe the Chinese (DAP)?

    3. Yes it is ironic. Chiefly this line:

      “On the other hand, the Chinese voters are blamed for the unfortunate luck of being born here, and then called all sorts of names by the Malays, while those Malays & others who voted for PR are spared.”

      It is also ironic because a Chinese can vote for a Malay PKR or PAS candidate over an MCA Chinese candidate, yet people here in this blog will snort and whine and call the Chinese traitors to the nation.

      A clear example of hypocrisy and double standards.

      1. Of course they can vote a malay from PAS or PKR or any toadies of DAP, so long as those votes will help elevate DAP into the lord of putrajaya, kicking out malay power (forever?). Why vote the chinese from MCA if that will only perpetuate Malay power, defeating their purpose and objective?

        Thats what the people of this blog can see and they will call the chinese all sorts of names, not just traitors. Its seems its you who are being hypocritical, pretending not to see the obvious!

Comments are closed.