Posted in Api dalam sekam

Baik KJ yang kokok berderai-derai itu letak jawatan

Tidak berapa lama dahulu, Khairy Jamaluddin ada kata dia mahu DNA Pemuda Umno ditukar.

KJ ini sebenarnya baka Pakatan. Sebab itulah dia melantik Regina Lee sebagai jurucakapnya.

khairySaifuddin

Sumber ungkapan yang dipetik di atas, http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/09/15/Khairy-aims-to-make-Umno-Youth-more-centrist.aspx

Para politikus Pakatan buat kerja amat kurang; cakap jer yang lebih dan mereka mahu gaji besar pula dalam pada itu. Seperahu si Khairy ini yang asyik mengeluarkan kenyataan-kenyataan bercorak populis yang tak ke mana pun.

Memang patut dia ditegur “Cukup lah” oleh Nik Abduh Nik Aziz.

http://www.malaysiakini.com/news/249662
http://www.malaysiakini.com/news/249662
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/12/17/khairy-should-quit-post-if-cabinet-ignores-his-pleas/
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/12/17/khairy-should-quit-post-if-cabinet-ignores-his-pleas/

KJ seorang ahli jemaah menteri serta anggota pentadbiran Najib.

Sekiranya dia sudah tidak senada atau sehaluan dengan pucuk pimpinan BN, baik dia LETAK JAWATAN SAHAJA sebagaimana yang dituntut pembangkang.

Disemak: 8.20 malam

Baca juga:

Lagi penasihat Pemandu digaji KJ untuk buat ‘con’sultancy

Rosmah the cause of pincer movement against Najib

Author:

I have no Faceook or Twitter.

22 thoughts on “Baik KJ yang kokok berderai-derai itu letak jawatan

  1. Helen Ang,
    Kamu malulah sikit, jeni Cina komunis tak sedar diri yang ingin melihat Melayu lemah, Melayu berpecah-belah dan Melayu hancurq!!! Kaulah betina pelacur tak tau malu yg dengki sangat dgn org Melayu yg ada pemimpin berwibawa mcm KJ…Lancau lu busuk!!!

    1. Kenapa perlu memaki hamun macam orang takde moral dan iman.

      Nama macam orang Islam, salam tak bagi terus caci maki .

      Assalamualaikum bang.

      Ke Read Beaners yang saja buat kacau?

      Takde kerja lain nak buat ke?

        1. Tuan Alwie…,

          Ini kes kurang mendapat kasihsayang dan belaian manja ibubapa ketika membesar sehinggalah dewasa.

          Kemungkinan ibu dan ayahnya meninggal dunia dan dia membesar di jalanan sehingga menjadi anak pungutan.

          Mungkin membesar di rumah kebajikan atau asrama anak-anak yatim yang penuh sesak…!

          Kesiann dia…., malam ini dia tidor di mana agaknya…?

  2. As much as i dislike Kj, he demonstrated hardwork as Youth and Sports minister and a mouth that can cancel out the Pakatan babbles..

    he is proactive as far as Sports is concerned with his face and name appearing in major Sports events involving Malaysian athletes, his presence in the SEA games is very prominent, better than previous Sports Ministers who sat on the portfolio swallowing sports contracts cut and waiting to jump to a more prominent portfolio, example is. Menteri Pondan Hishamuddin..

    the only Sports ministers that gave good impression was Azalina Othman and she was a Taekwondo athlete.. for now, let Khairy do his sorcery on malaysian Sports, see if his smart alec mouth can turn around Malaysian sportsmanship.. As whether he should relinauish his post, well, its his call or Najib’s but for now let him try out his mettle

  3. Baka original Melayu dah memang baik dah. Only when the immigrants came, the Malays became inflicted with negative elements.

    Its best that we rediscover our own root We possesed all the ingredients of a cultured race.

    On second thought, we do need to reinvent in certain areas where our well-meaningness and good intention were and are often being manipulated by the outsiders..

    1. But isn’t the Malay community inflicted with the negative elements of wahhabi biadab culture and modern-day hedonistic amusements?

  4. Helen, I gotta say, you got guts.

    First you take on the red beaners, now you wanna take on the KJ supporters. I think I’m gonna pop some corn and bring out the cola and enjoy the show.

    1. I agree with your assessment. Don’t think ‘IT’ is a Beaner.

      More likely KJ stormtrooper who are NOT Umno-loyal nor BN-loyal but only Mini Fuehrer-loyal. Heh heh heh, don’t think any one of them could be as well paid as Regina tho’ they have one thing in common — their foul mouth.

    2. Orangkampung,

      KJ is unfortunately how Malay community perceive UMNO. KJ contested in “kawasan Melayu pekat”, Rembau and he won. Not because he is so “loved’ but because Malays in that constituents choose UMNO.

      I am amused that KJ never contested in areas like Subang Jaya, Rawang, or Petaling Jaya Utara. I really want to see whether the constituents( I am referring to the non Malay voters) would vote for him.

      So he won i n Malay majority area. And he chose Regina of all the other qualified Pemuda UMNO members to be his political secretary. I believe he wants to send signal that he could not care about racial element.

      And that after choosing to contest in malay areas. Meaning I believe he realises his chance of winning in mixed areas is as good as none .

      Call it sixth sense or any other name but I sincerely have some reservation about Khairi. I strongly believe UMNO is courting disaster here.

      1. UNDI KAWASAN Melayu.

        Dah menang AMBIL Regina as press secretary.
        melayu tak LAYAK KAH, tak da quality.

        MELAYU KACANG LUPA KULIT……MUDAH LUPA.
        PERBUATAN INILAH yang buat Melayu benci UMNO.

        Next election KJ BOLIH TANDING KERUSI KAWASAN Cina.
        TENGOK CINA SOKONG dia KAH ?

        Aku dah MULA BENCI UMNO..

        1. “Aku dah MULA BENCI UMNO.” – aku juga telah lama meluat dan menyampah dengan amno…!

          Tetapi kena ingat, apabila membenci jangan berlebih-lebihan takut akan menjilat ludah sendiri. Apa pun aku tetap yakin umno akan bungkus dan berantakan sesama sendiri…!

          Dulu pada 6 April 2013, Najib melancarkan manifesto PRU13…, di antara kandungan ucapannya ialah : – ” kami akan kurangkan kadar tol antara bandar secara berperingkat demi kesenangan rakyat Malaysia”

          Masihkah anda ingat…? Dan sekarang apa sudah jadi…? PENIPUAN DIUTAMAKAN DAN RAKYAT DIPERDAYAKAN…!

          Apakata sebagai rakyat kita memberi cadangan dan mendesak agar pemotongan elaun dan gaji para menteri dilakukan. kalau mereka tak suka berbuat demikian…, elok sangatlah jangan jadi menteri….!

          1. re: “mendesak agar pemotongan elaun dan gaji para menteri dilakukan”

            Potong gaji Menteri-Sayang-Konsultan, iaitu YAB Najib Razak dan YB Khairy Jamaluddin.

            1. re-quote: Apakata sebagai rakyat kita memberi cadangan dan mendesak agar pemotongan elaun dan gaji para menteri dilakukan. kalau mereka tak suka berbuat demikian…, elok sangatlah jangan jadi menteri….!

              saya fikir, elok ajukan jugak kepada MB Selangor, Madamme Speaker dan PunahSibat Negeri Selangor…

              1. Saya sangat bersetuju dengan cadangan tuan….! Dan jangan libatkan emosi dengan rasa membenci yang meluap itu. yang baik kita sokong, manakala yang buruk dan memberi kesan hidup yang negatif kepada rakyat kita tegur dan kita hentam dengan kritikan yang membina…!

                Tetapi dalam apa jua situasi yang menekan kehidupan rakyat sekarang Kerajaan Selangor jugalah telah mengeluarkan arahan agar Lembaga Pengarah PKNS untuk menghalang kenaikan tol di lebuh raya negeri itu.

                Abdul Khalid berkata, langkah tersebut diarahkan bagi memastikan rakyat negeri tersebut tidak terbeban akibat kenaikan tol di Selangor.

                “Melalui GLC kerajaan negeri memiliki pemilikan saham tetapi bukan majoriti yang tidak lebih 30 peratus dalam beberapa konsesi lebuh raya.

                “Kita mengarahkan ahli lembaga pengarah dalam PKNS untuk membuat beberapa cadangan meminta syarikat konsesi tidak menaikkan kadar tol tersebut demi menjaga kepentingan rakyat,” katanya pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam.

                Abdul Khalid berkata, PKNS memperolehi pulangan yang sudah mencukupi daripada pegangan dalam syarikat lebuh raya negeri itu.

                “Kita rasa PKNS sudah mendapat pulangan baik dan tidak perlu tingkatkan keuntungan menerusi kenaikan tol,” katanya.

                Bagaimanapun, Abdul Khalid mengakui PKNS hanya pemegang saham minoriti dalam konsesi lebuh raya di Selangor tetapi kerajaan negeri mempunyai tanggungjawab kepada rakyat.

                “Tetapi, kerajaan negeri mempunyai tanggungjawab kepada rakyat Selangor, jadi kita tetap mengarahkan PKNS untuk bawa isu ini untuk mengelak orang ramai terlebih cukai,” katanya.

                Sementara itu, dalam sidang media pagi ini, Penasihat Ekonomi kerajaan negeri Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata Pakatan Rakyat akan menolak cadangan kenaikan kadar tol melalui saham yang dimilikinya dalam tiga syarikat konsesi lebuh raya.

                Selangor memiliki 30% saham dalam Lebuhraya Kesas melalui PKNS manakala 20% dalam Lebuhraya Sprint serta Lebuhraya Damansara-Pucong (LDP) melalui Kumpulan Perangsang.

                Sehubungan itu, Selangor turut akan mengenakan syarat ketat kepada syarikat yang terlibat dalam pembinaan lebuh raya baru seperti DASH, KIDEX, SUKE dan KLORR.

                Media sebelum ini melaporkan kenaikan kadar tol dijangka di antara 50 sen dan RM2 melibatkan 15 lebuh raya terutama di Lembah Klang.

                Anwar juga membidas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Wahid Omar iaitu pengguna jalan raya yang tidak berpuas hati boleh mengambil jalan alternatif.

                “Ini menunjukkan kesombongan beliau. Beliau bukan ketua korporat di bank. Beliau adalah seorang menteri maka beliau harus sensitif kepada masalah rakyat,” kata Anwar.

                Secara umumnya, jelas di sini kita dapat melihat siapakah yang terlebih prihatin dengan masalah yang menekan rakyat sekarang…!

                Masih blur lagi ke Tuan Alwie Abdullah ..?

                1. Atas keperihatinan khalid jugalah cukai cukai di majlis majlis perbandaran di negeri selangor tidak akan dinaikkan?

                  Tol mungkin khalid ada alasan iaitu hanya lah pemegang saham minoriti.. tetapi kita tunggu lah apa pula alasan dengan kenaikan cukai cukai di beberapa majlis perbandaran selangor. Di khabarkan akan ada kenaikan mendadak.. kita tunggu lah..

  5. Tak perlu nak reinvent atau UBAH DNA Pemuda..

    Mendalami dan ikut garis panduan yg diturunkan dalam AlQuran, biaq pun praktis sekadar 50% pun kira Alhamdulillah. Semuanya dah pun tersedia ada.

    Curious juga nak bertanya sini. Kalau KJ nak ubah dia nak Pemuda kita ikut cara siapa owh? Seram juga bila tengok tokong Penang duk seru oghang suruh UBAH…

Comments are closed.