Posted in Dosa Umno

Tak nak ke bagi peluang Ibdil #Lifestyle untuk serang balas isu kangkung Machang Bubuk?

Berikut ialah nasihat blogger otai The Unspinners agar Ibdililah sahaja yang dibiar menangani isu kangkung.

Kata The Unspinners:

“Nampak jelas ada agenda Pergerakan Pemuda Umno untuk menyerang sukarelawan sendiri untuk nak gahkan diri sendiri atau mungkin untuk memberi ruang kepada blogger-blogger di bawah Pemuda Umno yang tidak terkejar bayangan blogger sukarelawan yang lebih establish. […]

“Baiklah … dah sementang kita ni dah dipanggil anasir subversif. Apa kata blogger yang ada berhenti menjawab dan balas balik untuk kerajaan dan kita main isu yang kita suka. Kita pedulikan dan biar Abdil dan angkatannya jawab.”

PKR

Blogger Umno terkhilaf

(ATAS) Contoh pakaian seragam PKR: Orang yang duduk di baris depan dalam gambar di atas sedang memakai baju PKR. Kolarnya berwarna biru muda (warna korporat PKR) dan juga ada lencana parti di kemeja.

Jika anda melihat kepada dua-dua gambar di bawah, boleh diperhatikan bahawa lelaki berdiri di kiri sedang memakai pakaian seragam PKR. Jadi ramai blogger-blogger Umno tadi yang cepat menuduh orang DAP sebagai bertanggungjawab nampaknya sudah terkhilaf kali ini.

NajibKangkung

NajibKangkung (2)

Okay, kalian nampak tak lencana PKR di sebelah atas poket pada bajunya?

Machang Lubuk

Machang Lubuk adalah kawasan PKR.

Adunnya ialah Lee Khai Loon.

machangBubuk

Malaysiakini semalam ada memetik Adun PKR Machang Bubuk tersebut sebagai berkata, “The federal government has the duty to control and prevent the price hikes which have burdened the people. Najib shouldn’t ask people not to point fingers at the government”. (ruj. ‘Kangkung-theme protest draws giggles‘, 15 Jan 2014)

Berbalik kepada tajuk … aiyah, bagi lah ‘chan’ untuk Ibdil tunjuk kemampuannya. Kan pelopor #Lifestyle itu cukup gah?

Dan jangan pun korang bagi @reginalah dok makan gaji buta aje. Merekalah yang patut ke depan mempertahankan PM.

(268 patah perkataan)

Author:

I have no Faceook or Twitter.

15 thoughts on “Tak nak ke bagi peluang Ibdil #Lifestyle untuk serang balas isu kangkung Machang Bubuk?

  1. Saya fikir Ibdililah is doing the right thing. Kalau Ah Jib Kangkong tak kesah orang2 cina ‘berak’ atas kepala dia, siapa lah Cocodily nak menghalang orang2 cina ini!

  2. YB Machang Bubuk tidak ada masa untuk berjumpa dengan rakyat yang telah mengundinya tetapi ada masa untuk buat demontrasi untuk mencari publisiti murahan! Telah berkali-kali wakil penduduk cuba hubungi beliau tetapi tidak dipedulikan… Inilah wakil rakyat PR yang suka publisiti murahan…

    1. Sorry Helen, to sideline too.

      I used to follow tuan syed’s blog. But suddenly i realised that over a period of time, it started to be full bitterness and never an ounce of constructive writing there, which I do not understand of what had become of him.

      Can’t be bothered to read his blog anymore, sad!

      1. Same here, his blog is becoming rubbish dump. It’s like he worked so hard to copy and paste as much information as he could from god knows where and made a short sighted and dumb conclusion just for the sake of making a post.

        I often tried to commented on his behavior but to no avail of getting his attention.

        I don’t bother reading anything from him anymore. Waste of time.

  3. I refrained from commenting about the kangkung topic because it’s such a stupid thing to read. Let the pakatan supporters be dumbed down by this.

    Rational and sane people will realize how stupid the kangkung propaganda is and how it brought out the stupidity and kiasuness of the Chinese DAP.

    I know it’s ironic that I just commented on the issue but it has to be said.

      1. I’m sorry Helen , I was not referring to your post, just in general in the blogosphere world.

      1. Non-Pakatan Rakyat also tumpang sekaki on the issue. At first it was fun – like the poster of the King Kong grabbing the Umno HQ – but this Machang Bubuk episode has crossed the line into rudeness.

  4. Getting a feedback from my son regarding a Kangkung situation. He and his friends have a good laught about this coz he said and I quoted : :

    “Even I understand this is about example mom but how can an older generation cannot understand it? If you answer UPSR without bothering to understand the word example than you will get a C or maybe D”.

    And my answer is, some people won’t bother to listen or understand. People who loved to talk always forget to listen. So before commenting anything, listen and understand first. Otherwise you will become those who love to talk but what come out from you mouth will be out of topic or rubbish :):):)

    :Dsarah

Comments are closed.