Posted in Evangelista Bintang Tiga

Anak Bangsa Malaysia menganggap Melayu ‘rasis’

Sekumpulan anggota PKR telah mengadakan protes kelmarin di kedutaan Jepun untuk membantah negara itu menyekat kemasukan Anwar Ibrahim ‘ketua umum’ parti mereka — lihat video bawah.

http://www.youtube.com/watch?v=HVxOvYskDx0

Turut bersama tunjuk perasaan tersebut ialah seorang wanita memakai kemeja-T yang tertera dengan cogankata “Racism is so yesterday”.

AnakMalaysia1

AnakMalaysia

Wanita ‘Saya Anak Bangsa Malaysia’ itu juga memprotes “Najib: PM 4 Malay only! Chinese, Indian can leave / Malaysia will collapse!”

Para penyokong pembangkang selalu gemar mendesak agar Najib mesti membawa dirinya sebagai “Perdana Menteri untuk semua”. Namun begitu, jarang mereka menghormati beliau sebagai PM mahupun menghormati kewibawaan jawatan yang disandangnya.

Sekiranya orang bukan-Melayu mahukan Najib memberi mereka layanan inklusif, mengapa tidak mereka memberikan YAB Perdana Menteri layanan yang setimpal, yakni inklusif juga terhadap beliau. Ini tidak. Hari-hari Najib dipersenda, ditertawa, dicemuh serta ditibai kaum minoriti, terutamanya Cina.

Kalau dah tak suka, barang apa yang dibuat seseorang yang tidak disukai itu asyik tak kena.

Dari segi interaksi dengan masyarakat Cina, PM sebenarnya telah banyak menunjukkan sikap timbang rasa, tolak ansur dan sabar. Yang tak betul itu bukannya Najib. Ia golongan SABM (Saya Anak Bangsa Malaysia) yang berpenyakit.

Racism is so yesterday

Ungkapan ‘Saya Anak Bangsa Malaysia’ di tepi bawah kemeja-T yang turut memaparkan cogankata “Racism is so yesterday”

Hannah Yeoh — Maskot SABM

TwitterhannahyeohSABM

(198 patah perkataan)

Author:

I have no Faceook or Twitter.

78 thoughts on “Anak Bangsa Malaysia menganggap Melayu ‘rasis’

  1. So that HY twit ehm tweet whatever. Is she referring to spending with time with her offsprings or spending time with others like her? Her children are what? Infant and 3, 4 years old? And they got dreams for the country? Colour me impress! She should enroll them in that Permata program. Ooh that’s R M project… sorry.

      1. Helen,

        These racists who populate DAP, PKR never accept Najib as the PM or accord respect befitting Najib’s position as the head of government SIMPLY BECAUSE Najib represents a Malay in power.

        You are spot on. They are the ones who are racists. they mock, ridicule, insult Najib continously in the hope to incite rakyats to start hating Najib ( and in the process hate Najib’s administration).

        1. And after doing all that, they have the gall to insist that he must be “PM for all Malaysians”.

        1. They are related. Like I said, she is the SABM mascot and the Anak Bangsa Malaysia founder Haris Ibrahim sings her praises.

    1. Boloh punya sam ketot, nak boikot barang jepun konon. Jika org jepun tak makan nasi, mungkin depa tak akan cipta rice cooker karan, justeru mungkin sam ketot dan juak2 nya masih masak nasi guna dapur kayu api kot

  2. to find if her statement is true or false let’s do an experiment… either is it true if the chinese and indian leave malaysia will fall or not.. let’s start with her.

      1. Forgot … nanti campaign tagline boleh tulis:
        HY for PM. Now everyone will be truly Malaysian.

        1. That will be highly unlikely.

          I foresee someone from Sabah or Sarawak becoming the Prime Minister ahead of Hannah Yeoh. Much to the chagrin of the conservatives.

        2. I see… enticing a prominent Sarawak or Sabah politician that they could become PM could be beneficial to DAP’s Sarawak/Sabah dream.

          Too bad for Anwar’s PM ambitions. That turnout to protest for him is a far cry from 98 reformation days too.

          1. “I see… enticing a prominent Sarawak or Sabah politician that they could become PM could be beneficial to DAP’s Sarawak/Sabah dream.”

            I was thinking more about Barisan Nasional. If the component parties or Umno Sabah flexed their muscles, they could also have their people in the Prime Minister’s seat. As it is now, the East Malaysians are one of the kingmakers in the political scene.

            1. Ya. Right. Ya. Ya. Of course! It is used to be the Cinas, the king maker and all of us should thank them. Thank you. Thank you. Terima Kasih.

              Now it is the East Malaysians the king maker. Orang Malaya habuk pun tarak, makan pun Cinas bagi! Ya. Ya. Ya.

              1. I don’t know about that, I’ve seen the chinese newspaper cartoon depicting themselves as crown wearing kingmaker(or king?) with both sides kowtowing to them, don’t know about East Malaysians. I share your sarcasm.

                Well, despite that, UMNO still acquired the lion share of seats, though, 88 vs the entire Pakatan, 89, so I think we know why UMNO is so carefree even up to now. I say Pakatan’s actions is pushing the UMNO’s voting base to vote UMNO more and more. Though we don’t hear from them much, compared to the Pakatan supporters, with all their demos and persistent online campaign.

                Saying East Malaysians are kingmakers is probably just dragging East Malaysians along, trying to force them into Semenanjung and national politics, just like with the Allah polemic.

                1. ‘Saying East Malaysians are kingmakers is probably just dragging East Malaysians along, trying to force them into Semenanjung and national politics, just like with the Allah polemic.’

                  Absolutely. We already knew what they up to don’t we?

                  What kind of people are they?

                    1. Aptly encapsulate who they are and according to mr Google they also shares some of these traits, ‘revolting, disgusting, abhorrent, repellent, repugnant, offensive, objectionable, vile, foul, nasty, loathsome, sickening, nauseating, stomach-churning, stomach-turning, hateful, detestable, execrable, abominable, monstrous, appalling, reprehensible, deplorable, insufferable, intolerable, despicable, contemptible, beyond the pale, unspeakable, noxious, horrendous, heinous, atrocious, awful, terrible, dreadful, frightful, obnoxious, unsavoury, unpleasant, disagreeable, distasteful, dislikeable, off-putting, uninviting, displeasing;ugly, as ugly as sin, hideous, grotesque, gruesome, unsightly, reptilian;vomitous;
                      informalghastly, horrible, horrid, God-awful, gross, putrid, sick-making, sick, yucky, icky, fugly;informalbeastly;informalskanky;
                      literarynoisome;archaicdisgustful, scurvy, loathly;rarerebarbative’

                      I couldn’t help reading the synonyms with flashes of their antics came to me. I like best ‘reptilian’, no wonder they asal boleh semua pun mahu UBAH!

  3. Cina yang diasuh DAP mempunyai fikiran yang suka menyalahkan orang lain dan menganggap diri sendiri sahaja yang betul dan baik.

  4. oklah if dont want race. Let start with SJK CINA dulu. why because ada nama bangsa. Just change SJK CINA kpd SK aja.. make sense

    1. Malaysians better wake up to the fact that “unless” our society has a high-quality national school infrastructure and single mainstream curriculum, social cohesion and cultural progress will always be handicapped.

      This doesn’t mean that the Chinese and Tamils will be disadvantaged – the SKJC & SKJT could be transformed to special national schools with mainstream + integrated language curriculums. Wouldn’t this be excellent for “Anak Bangsa Malaysia”? If the schoolchildren become effectively tri-lingual in such schools?:- Malay, Chinese, and English.

      I’ve witnessed this in my friend who graduated from such an integrated sekolah kebangsaan in Cheras. He is a confident and successful young person who interacts easily in any social situation.

      1. quote” Malaysians better wake up to the fact that “unless” our society has a high-quality national school infrastructure and single mainstream curriculum, social cohesion and cultural progress will always be handicapped.” unquote.

        You’d better redress that to the DAPters.

      2. Chris,

        A good suggestion. if you had not realised it, Tun Dr Mahathir even believe that one school system is the only way forward.

        Why not you suggest this to Guan Ang. He insists n separate school system. But he too insists that the name “Allah”: must be shared.

        1. Bro – Itu Guan Eng kutuk Tganu excos pakai Merc. He insists he could pakai Merc sebab dapat diskaun.

          Isnt that odd? Only a man with the highest degree of hypocrisy with quadruple face will act like that.

    2. Not change but close and let all the chinese and indian students join and integerate with the sekolah kebangsaan. When that happens then HY we all become bangsa malaysia.

    3. You’d be surprised. Sekolah Cinas is their birth right. Kalau nak tuduh Melayu rasis boleh guna US, Europe, Indonesia termasuklah ke South Africa.

      Tapi kalau bab Sekolah Cinas, depa akan pusing-pusing 360 sampai kita kesian tengok tahap rendah akal dan moral depa.

      Bila kita buat bodo bagi muka, bagi chance, tetapi main kita lagi, sebab sikap toleransi sabar dan tidak apa kita yang tinggi, dianggap sebagai kebodohan.

      Geng2 sondol ni semua dia mau… asal boleh makan dia redah!

      Halal ka Haram ka Najis ka semua depa nak!

  5. bangsa malaysia tak ada, rakyat malaysia ada.

    adalah tidak jadi kesalahan dari segi undang-undang jika sesaorang melayu tidak mahu/tidak suka PM bukan melayu.

    tiada sekatan rakyat malaysia yang hendak berhijrah kenegara lain.

    malaysia ada hampir 30 juta penduduk dan berjuta-juta orang warga asing berebut rebut ingin datang kemalaysia ,jika semua orang cina dan india ingin meninggalkan negara ini jika berlaku masalah ekonomi ,ia adalah bersifat sementara sahaja kerana pemergian mereka hanya melibatkan diri mereka dan wang tetapi kekayaan seperti hartanah akan tetap berada dimalaysia. meraka tak boleh bawa semua itu bersama.

    diri boleh mati wang boleh habis ,tetapi hartanah kekal ,kekal dimalaysia selamanya yang boleh dibeli dan diwarisi oleh orang melayu.

    jika sesaorang itu berfikir jika ia berhenti bekerja dalam sesuatu syarikat ,syarikat itu akan bangkrap ,itu adalah pandangan yang sangat bodoh ,sebab ada ramai orang yang akan sedia menggantikanya dan dengan zaman yang penuh dengan orang yang bijak pandai mendapat kan yang terbaik dan lebih baik adalah mudah.

    1. Kalau Cina dan India nak keluar dari Malaysia elok juga, saya setuju sangat, bolehlah kita hidup cara kita satu ugama satu bangsa.

      Pas patut sokong ini semua supaya cepat-cepat hudud boleh dilaksanakan. Arab Saudi sebuah negara Islam yg dilimpahkan kekayaan minyak oleh Allah, di sana tak ada Cina tak ada India selain hanya sebagai pekerja.

      Malaysia tidak kurang juga rahmat dan kekayaan semula jadi yg diberi oleh Allah. Allah lebih berkuasa memberi kekayaan dan kesenangan kepada kita semua, rasanya ramai yg telah menumpang rahmat ini dan bernasib baik berbanding jika mereka berada di tempat dimana mereka asalnya.

      1. lepas tu..perempuan semua pakai mcm ninja.. buat fatwa perempuan haram bawa kereta.. kuat kuasakan undang2x di mana seorang ayah ada hak bunuh anak perempuan dia sendiri… si ayah hanya perlu bayar blood money sebagai pam,pasan kepada si ibu

        arab saudi bukanlah negara islam yg patut dijadikan contoh… arab saudi adalah negara ARAB yg berpegang kepada budaya tok nenek moyang zaman jahiliyah… islam di sesuaikan dgn budaya mereka dan mereka mengatakannya ianya cara sebenar nabi.. kalau itu yg kau nak buat jika malaysia dah takde org cina dan india.. maka bersedialah utk huru-hara politik di antara org melayu dan bumiputra islam yg lain… tak semua org melayu suka dgn saudi.. samalah spt tak semua org melayu suka UMNO atau PAS.

        Allah bagi rahmat ke serata dunia termasuklah ke tanah gersang mcm saudi.. bukanlah sesuatu yg menghairankan.. Allah itu maha pengasih dan penyayang.. terpulang kepada kebijakan penduduk tu mengusahakannya… tok arab tu pun masih perlukan teknologi negara org kafir tuk keluarkan minyak dr perut bumi dan utk memajukan negara dia.. jadi rahmat Allah bukan special utk saudi saja yg kononnya paling islamik tu.

      2. Saya tak kisah kalau ada cina yg bersikap realistik terus ada di malaysia… mcm Miss Ang..

        yg radikal baik cinakah, indiakah, melayukah, boleh keluar.. malaysia ni negara yg indah dan byk potensi utk jadi yg terbaik.. tpi sayang politikusnya semua mcm tikus juga… nak tau juga En. Sman… mcm mana kedudukan org iban dan dusun atau bumiputera sabah sarawak lain? ..kau nak paksa dia ikut hududkah?

        1. Bacalah sejarah Islam dan sdr akan tahu bagaimana pula kedudukannya org bukan Islam. Apa yg saya tulis di sini hanya sebagai menjawab apa yg telah ditunjukan oleh ‘puak pelampau’ berkaitan yg telah digambarkan oleh Helen, mereka yg memulakan ayat mahu keluar jadi apa salahnya jika disokong hasrat mereka?

          Saya bukan pentaksub Hudud, tapi saya juga bukan penentang atau bersikap negetif kepada Hudud seperti ‘Melayu anti Hudud’.

          1. Re. Bacalah sejarah Islam dan sdr akan tahu bagaimana pula kedudukannya org bukan Islam

            Itu yang selalu saya katakan.

            1. Tak tahu tak apa jangan nak memandai-mandai;

            2. Tak setuju tak apa itu hak dan pendapat masing-masing;

            3. Tapi apa yang dikesalkan, sudahlah tak tahu, tak belajar dan membaca tentang sesuatu pekara secara mendalam, tapi masih nak membangkang atau menidakkan pendapat orang yang pengetahuan tentang pekara tersebut.

            Re. Saya bukan pentaksub Hudud, tapi saya juga bukan penentang atau bersikap negetif kepada Hudud seperti ‘Melayu anti Hudud’.

            Betul sesangat tu.

    2. Lepas itu, akan lebih cepatlah Malaysia memasuki ‘Club Of Doom’.

      “jika sesaorang itu berfikir jika ia berhenti bekerja dalam sesuatu syarikat ,syarikat itu akan bangkrap ,itu adalah pandangan yang sangat bodoh ”

      Bukan sesaorang… setengah staf.

      Dalam karier saya, saya kerap melihat syarikat lain yang lingkup akibat ramai staf yang berhenti serta-merta. Ataupun staf-staf yang berkemahiran meninggalkan syarikat, lepas itu, perestasinya merundum sedikit demi sedikit kerana tidak dapat mencari orang ganti yang sesuai.

    3. Re: bangsa malaysia tak ada, rakyat malaysia ada.

      Sebagai tambahan,

      Bahasa Malaysia tiada, yang ada ialah Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi rakyat Malaysia..

  6. Dear Helen. I am trying to be impartial in posting this comment in respond to the above article concerning the aftermath or events when PKR Chief Anwar Ibrahim was reused a entry into Japan.

    Diplomatically speaking based on my own experience as a retired diplomat, it is the prerogative of any government to allow or refuse entry of any visitors, even though with the required visa or special permit. The government concerned is not oblige to state any reasons for their refusal, and this is an international diplomatic and Consular practice endorsed by the United Nations Charter.

    The Foreign Ministry of State Department (US) is only an agent for the department of Immigration or the Ministry of Home Affairs, who holds the final decision in such a matter, thus the Foreign Minister cannot overrule such a decision which is the prerogative of the Home Affairs Minister. I don’t think even the prime minister would like to interfere with this decision under any circumstances.

    My second point is that I wish to correct the presumption as posted that “The prime minister is only for the Malays and bumiputras only, and that the rest can go back to India and China.” This criticism against PM Najib and the government is an unprecedented insult and should be investigated and dealt with under the law.

    Please do not lie or speculate without any material proof that the PM had actually said that even once when he became the prime minister in the last 4 years. I concurred that there are other Ministers, MP, etc who had uttered this uncalled for statement in public, but perhaps they have their own justifications for having expressed their own view and anger at the spur of the moment. We just have to bear with it, not letting the matter rests but perhaps leave it to the wisdom of the PM to deal with his cabinet members.

    Having said that, nobody will have the right to chase out out from this country, though I had also said that over times that we all have a choice of choosing our abode without any regulated pressure from the government, if we feel that the grass is greener on the other side of the planet. Nothing offensive but it’s a matter of choice, for good or for the better.

    As a former diplomat, I wish to share with you that there are thousands of Malaysians who had migrated to the best world like US, Canada, UK, New Zealand, Australia and some other exotic countries, have submitted their requests to return to Malaysia, their home land to live and die in their twilight years! This is not bullshitting and the records in the Consular Division at Wisma Putra speaks volume of this unfortunate incident, which the government find it hard to compromise at times even through powerful intervention.

    1. quote,”As a former diplomat, I wish to share with you that there are thousands of Malaysians who had migrated to the best world like US, Canada, UK, New Zealand, Australia and some other exotic countries, have submitted their requests to return to Malaysia, their home land to live and die in their twilight years!” unquote.

      I don’t understand why those who have migrated overseas need to submit requests to return to Malaysia. If they had not given up their Malaysian citizenships, they could always board the next flight to KL to return to Malaysia.

      If they are no longer Malaysians, then I support the Msian government not accept them back. We do not need quiters and traitors like them.

      1. Re.have submitted their requests to return to Malaysia, their home land to live and die in their twilight years

        What a TOTAL BULLOCK, the only reason why they want to come here during their twilight years is that, here is cheaper with a more communal society environment; where they don’t have to end up in retirement home, or save money in Gomen hospital ( and that is what they have been doing actually). Plus the burial plot is cheaper too.

        Who is he trying to fool?

        I have commented about this maybe in 2012 or early 2013 where a friend’s sister with OZ PR and ran a floral shop, finally decided to come as she could no longer sustain herself there. Another, a friend who is a US citizen by now, as well as all his sibling, migrated with his parents in the late 1970’s when he was a toddler. The Parents keep their Malaysian citizenship and now planning to reside back in Ipoh. There are many other stories as well, and I am sure followers of this blog can relate or share them.

        Cakap macam kita ni semua rakyat Marhaen yang tak sekolah dan tak ada kekawan kat Kementerian Luar Negeri dan Kedutaan.

        Re. If they had not given up their Malaysian citizenship,

        Most keep their Malaysian Citizenship unknowingly to their new adopted country. The problem arises when they want to renew their passport or replace their passport (which they have conveniently forgotten) when they decide to come back.

        Maaf cakap, diorang ingat Negara Ni Tong Sampah nak kutip diorang balik.

            1. Regardless of your particular case, TalentCorp is a PMO CONSULTANCY that is still operating.

              Perhaps Merdeka Center could do a poll on what the “rakyat” are unhappy with Najib Razak about: Consultants, Advisors, Cowgate ‘minister’ (equivalent to ministerial status), Menteri Ayam, Menteri Kangkung …

              With so many liabilities, how is the BN going to keep afloat for GE14?

              1. I think, your follower called zz something currently residing in UAE did comment about TalentCorp in respond to my comment. They simply fail…..

                Yeah maybe a poll is a good idea.

                  1. Nak buat macam mana lagi… dah itu pilihan PM kita. My vote doesn’t make any different as MCA will lose anyway and I am not going to give them my vote after what have been said and done by them. PERIOD

      2. Setem

        It’s happen. I known two who now in the process of becoming Singaporian. They. the husband and wife informed me that when the Singapore Government approved their citizenship they will wait for 5 years before submitting back an application to become Malaysian. 15 years ago they renounced their Malaysian citizenship. As per now they’re China Peranchis :):):) who will become Singaporian :)

        :Dsarah

        1. Sarah,

          Dalam lingkungan rakan-rakan saya termasuklah bekas BFF di Malaysia ni dah ada pun. Seorang masih lagi memegang kerakyatan Amerika tapi dah balik duduk Malaysia ni sejak awal tahun 2000 lagi.

          1. saya dah pernah berurusan china asal malaysia sekarang memegang kerakyatan uk dan menetap dimalaysia kembali.

    2. What, they made request to return?

      Do they suddenly realise they are regarded as no class in the best world.?

      Pity them and let them rot in the best world !

  7. Bibir sahaja cakap anak Malaysia.
    DI hati jadi RASIS yang PALING HARAMJADAH .
    Hypocrite hypocrite hypocrite.

    Dalam rumah CAKAP bahasa Malaysia ATAU English .
    Ini baru betul PERANGAI KANGKONG .

    KENAPA Hannah tweet DLM BAHASA INGGERIS .
    Tweet dalam BAHASA melayu baru jadi anak Malaysia.
    KALAU dah OTAK Babi tu, Babi juga……….

    1. Hannah tweet dalam bahasa kebangsaan … dia kata “soalan MULUT” apabila bermaksudkan soalan lisan.

      null

  8. ahhhhaa bangsa malaysia??? mimpilah…kamu tidak boleh membuang bangsa dan warna kulit kamu… apa di Australia.. Amerika, UK dll… bangsa kamu tidak dikenali sebagai melayu, cina atau india???

    bengonglah yang dok julang bangsa Malaysia konon…

  9. Haiyya, next election you hanna yeoh and ilks do vote for najib lah so he can be pm for bangsa malaysia.

    Not sure lks projects himself as pm for whom? Bangsa bangsat may be.

    Sure or not Malaysia will collapse… why don’t you pendatangs leave first. Don’t forget to migrate with your chinese school as well, sure the american and british would give you all a red carpet welcome.

    1. You are a ‘pendatang’, so you should also leave. The rightful original inhabitants are the aboriginal Orang Asli who were colonised by people from Indonesia. It was very much like the European colonisation of the Australian Aborigines.

      1. It’s difficult for PENDATANG to admit that they are indeed PENDATANG.
        To cover themselves as PENDATANG they accuse others as PENDATANG as well………… DAP style of argument.

        1. re: “To cover themselves as PENDATANG they accuse others as PENDATANG as well”

          Hahaha. To cover themselves as racist they accuse others to be racist as well and to cover themselves as religious bigots, they accuse others to be religious bigots. Evangelista must be a subset of the DAP then.

        2. Why is your gravatar pattern the same as ‘Anderson’ and ‘Saiful Muthusamy Chong’? Are you covering yourself?

      2. Hah typical pendatang, you do not even know history eh. Oh i see, you all learn about Manchu only ya. You see, those Manchu were the ones who chase your forefathers out of china.

        No wonder you all think of yourselves as 2nd class citizen. Only pendatangs have that kind of mindset and attitude.

        Even if you all migrate to America or Britain, you all could only survive in their chinatown colonies. No way the Americans or the British would let you all pendatangs, integrate or become one of them.

        No wonder so many pendatangs wish to return. You are right Mustapa Ong, everywhere the pendatangs go they are always 2nd class lah. Just refer to last para. of mustapa ong comment above lor.

        1. “you all could only survive in their chinatown colonies”

          You are a typical person who still prefers to live under their coconut shell. Chinatowns in Western cities are now just commercial and tourism districts. Very few people reside there.

          I know quite a number who are doing quite well for themselves in the United States. They stay in well-heeled suburbs and have good jobs. One of them is now a company director, and I have met another who started his own Silicon Valley biotech company and sold it to a Fortune 500 company for a good profit. These are just two examples.

          1. Huh…typical apologetic statement !

            Only 2 examples maa of well heeled in US? Enough to trigger the collapse of US if this 2 decide to migrate to china eh.

            You know there are a few millions of your kind who are well heeled in Malaysia. Most of your kind rake big money in organised gambling, prostitution, ah long, gangsterism, drugs related, or selling of faked goods in jalan petaling chinatown.

            Guess what, you all could only survive big time engaging in illegal activities. Unfortunately, your kind are unable to do this in the US.

            Btw, jalan petaling chinatown is also a commercial and tourism district.

  10. PUTRAJAYA – Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Subang Jaya, Hannah Yeoh menyifatkan bangsa rakyat Malaysia tidak perlu dinyatakan dalam kad pengenalan (MyKad).

    Menurutnya, sebagai wakil rakyat, beliau tidak perlu mengetahui bangsa seseorang untuk membantu individu tersebut menyelesaikan masalahnya.

    “Tak ada orang halang kalau anda memilih untuk menjadi Melayu. Tapi ia tak perlu ada dalam IC (MyKad).

    “Kalau jadi wakil rakyat, saya tak nak tahu bangsa anda. Saya nak tahu apa yang anda tahu untuk bantu kawasan itu,” katanya ketika menjawab soalan daripada salah seorang wakil peserta Forum Perpaduan dan Masa Depan Negara, hari ini.

    Menurut beliau yang juga Speaker Dun Selangor itu, dalam membantu rakyatnya, bangsa tidak menjadi soal dalam mengisi borang bantuan.

    “Dalam borang itu tak penting bangsa anda apa. Bukan bangsa yang penting untuk kita bantu orang.

    “Kandungan borang itu lebih penting supaya saya dapat tahu lebih lanjut apa masalah anda,” katanya.

    ============================================

    Notice two things – one : obviously she’s mouthing the usual Anak Bangsa rhetoric,Two, more interestingly, she has a line to Sinar Harian and she’s targetting the Malay electorate.

    BTW, I am confused here. If there is no need for “race” column, by definition the language also should cease to matter. Does she implies that we can close down all non-national (ie Chinese & Tamil) schools ? Read what DAP (Teresa Kok) is doing (below) while Hannah is going around and selling her Anak Bangsar thingy…

    ========================================

    On Friday, the union, Jiao Zong and Hua Zong denied they had agreed to the “240 minutes for BM” proposal described by Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin as the “middle path (compromised)” decision.

    DAP vice-chairman Teresa Kok said the move to raise the BM lesson hours from 180 to 240 minutes has obviously ignored the wishes of the Chinese community and will be met with strong objections.

    “It is obvious the (Education) Ministry’s formula is a ‘two-step forward, one-step back’ strategy. The Chinese community must protest against the ministry’s decision,” she said in a statement on Saturday.

      1. ‘Kandungan borang itu lebih penting supaya saya dapat tahu lebih lanjut apa masalah anda’

        Bollocks!

        Kalau dia tulis dia Eurasian, HY terus faham apa masalah dia dengan lebih lanjut!

        Rasisnya!

  11. Dear Ms Ang,
    Warganegara Malaysia……. bangsa Melayu, Kadazan, Melanau, Cina, India, etc
    What is wrong with that. We do not need to change to Bangsa Malaysia and then keturunan Melayu, Kadazan, etc.
    We arel actually such a hypocrite when it comes to schools we want to be segregated but after finishing schools we are expected to gel like we are brothers…. mana ada jalan.

    SO the answer is rather obvious isn’t it?

Comments are closed.