Posted in Evangelista Bintang Tiga

Isma: Evangelis DAP tamak dan lupa daratan

BANGI, 23 Jan – Pengaruh liberal yang dibawa oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan puak PR telah menjadikan Evangelis Kristian semakin kurang ajar.

“Mereka kini semakin berani mencabar kedudukan Islam, titah Sultan dan peruntukan undang-undang serta perlembagaan secara terang-terangan,” demikian pandangan yang diluahkan Presiden Isma, Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman.

Merujuk kepada seruan PR kepada BN untuk berbincang isu ketegangan kaum semalam, katanya, apa yang berlaku sebenarnya bukanlah ketegangangan kaum atau agama tetapi adalah kebiadaban puak-puak Evangelis muda dalam DAP itu sendiri.

“Apatah lagi tawaran liberal, kebebasan dan kesamarataan telah menjadikan mereka tamak dan lupa daratan,” ujarnya kepada wartawan Isma.

Sehubungan itu tegas Ustaz Abdullah dalam isu ini Anwar sepatutnya sedar dan membetulkan keadaan bukannya menyalahkan puak lain.

Beliau perlu menghalang kebiadaban golongan Evangelis Kristian terlebih dahulu.

Dalam pada itu ujarnya, seruan PR yang mengajak BN mengadakan perbincangan segera bagi menangani masalah ketegangan kaum ini hanya kepura-puraan yang ingin ditunjukkan PR kononnya mereka negarawan yang baik.

“Ini ekoran semenjak lahir saya belum pernah melihat kaum bukan Islam atau bukan Melayu menghina orang Melayu, pemimpin Melayu dan menghina agama Islam seperti hari ini khususnya selepas PRU 2008,” katanya di sini, hari ini.

Sumber: Isma

Berkaitan:

Hannah Yeoh: ‘Melayu’ tak perlu ada dalam MyKad

NGO: “Memang munasabah gaji Speaker S’gor lebih tinggi Najib”

Author:

I have no Faceook or Twitter.

16 thoughts on “Isma: Evangelis DAP tamak dan lupa daratan

  1. “Sehubungan itu tegas Ustaz Abdullah dalam isu ini Anwar sepatutnya sedar dan membetulkan keadaan bukannya menyalahkan puak lain.

    Beliau perlu menghalang kebiadaban golongan Evangelis Kristian terlebih dahulu.”

    Ustaz Abdullah tidak tahu ke niat anwar adalah untuk jadi PM. Adakah ustaz fikir dia peduli samada golongan evangelis kristian ini biadap atau tidak.

    Selagi matlamat dia tak tercapai, dia akan guna sesiapa dan apa cara pun. Dia sanggup gadaikan negara demi mencapai matlamatnya. Jadi PM satu hari pun berbaloi.

    Yang sepatut ISMA buat ialah buka mata melayu islam yang tak sedar negara kita hendak digadaikan. Silap haribulan jadi macam singapura.

    Melayu Islam dalam PAS dan PKR yang masih buta tambah2 PAS yang bersekongkol dengan puak2 yang menghina agama Islam.

    1. Fazilah,

      Sesiapa yang harap anwar mahu sedar pasal kebiadapan DAP cabar Melayu, islam , ELOK LUPAKAN SAJA.

      Anwar adalah seorang yang melampaui batas, kufur. DIa adalah ahli politik Melayu paling tak guna sekali.

  2. “Pengaruh liberal yang dibawa oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan puak PR telah menjadikan Evangelis Kristian semakin kurang ajar. . . . Apatah lagi tawaran liberal, kebebasan dan kesamarataan telah menjadikan mereka tamak dan lupa daratan,”

    Anwar and Ambiga have long been hollering for an ideological “religious pluralism” in Malaysia, based on their understanding of the “transcendental unity of religions” But what exactly is this oxymorononic concept?

    Islam’s stand is that all true religions are based on revelation from God on High, and to every nation there has been sent a messenger. Over time humanity tends to deviate from the truth and generations of Prophets were sent to correct, restore and continue to provide spiritual guidance until it culminated with the Last Messenger, whose teaching is accessible to one and all. Prophet Muhammad did not deny the truths brought forth by the earlier prophets; he only came to continue and to perfect the guidance for humanity. The basic truth has been revealed to all, although some traditions may have been contaminated with untruths. The onus is on human beings to constantly seek for the Truth, wherever and whenever it becomes available.

    Religion is the salvific path revealed to every prophet since the first man Adam a.s., to direct mankind upon the straight way (siraatal-mustaqim). Unfortunately for some religious traditions, their navigating instruments have been tampered with, or become faulty due to age and abuse; and their navigational charts are either unreadable or distorted with superimposed lines and scribblings.

    [read more at]

    http://understandingliberalislam.com/tiki-index.php?page=A+Brief+Response+Religious+Pluralism+and+Transcendental+Unity+of+Religion

  3. I do not believe this Anwar actually hollering for an ideological “religious pluralism”. For Anwar, he will hollering anything that benefits his politics, period.

    All these liberalism and religious pluralism thing is just one of his face. When he is in front of PAS, he will hover on conservatism, when he is in the west, he will hover on liberalism. When he is with Ambiga, he will hover on Irshad Manji version of gay Muslim.

    Anything goes as long as he can become the PM of Malaysia.

    1. The question then must be if and when he is PM, whose interest in the world will he be “ministering” to? and what kind of people will he pick and choose as ministers to assist him? Some kind of hypocrite mutation which is at once conservative and liberal, free- gay but family-oriented? In his “government”, where would the wisdom and teachings of Prophet Muhammad be?

  4. Orang yg waras tahu siapa yg mulakan semua ini. Dan siapa yg harus disuruh diam dahulu. Bukannya Islam yg disuruh diam dan menjadi kambing hitam. Anwar ni eloknya kena hukum tembak je. Aku dah bosan dgn dia ni.

  5. Dr M. “melayu mudah lupa” lalu berpecah.. memang benar…
    Tetapi “cina dap melayu pas dan geng anwar buat2 lupa” lalu “bersatu”

  6. Isma sebenarnya pihak yang tamak. Bagi mereka, agama dan budaya lain tidak patut ada tempat di Malaysia.

    1. Agama dan budaya lain sudah lama ada tempat di Malaysia. Di batu cave, di Kelantan penuh dengan patung buddha, dan lepas ni Chinese New Year cuti 2 hari, baru-baru ni baru aje lepas Thaipusam.

      Hanya orang yang buta hati saja yang tak nampak benda ni. Tapi bila ada pihak yang sudah besar kepala kerana kemenangan politik baru baru ini sehingga terlebih mahu mendahulukan budaya mereka sehingga tidak tahu jaga sensitiviti budaya orang lain, itu yang menyebabkan orang lain bertindak. Sepatutnya mereka perlu cermin diri sendiri dulu sebelum galak nak tuding jari kat orang lain.

      1. Re: Isma sebenarnya pihak yang tamak.

        Harap AC-DC boleh berikan sebarang pernyataan dari ISMA yang membolehkan kesimpulan sedemikian rupa dibuat.

  7. Sebenarnya si Anwar hanya pandai menonjol-nonjolkan sikap & pendirian bahawa kononya beliau adalah bersikap liberal & kesamarataan. Semasa berada dalam zaman ABIM dahulu-kala dia begitu pandai menonjolkan kononnya imej pejuang ‘Islamic’ beliau. Semasa dia berada dalam UMNO pula maka dia pandai pula menonjolkan imejnya sebagai jaguh Ketuanan Melayu dan juga mempelopori konsep Masyarakat Islam Madani.

    Apabila dia kena terajang keluar dari UMNO sekaligus dari tampuk kuasa dalam Kerajaan BN, lantas dia mempelopori pula laungan Reformasi.

    Kini, apabila dia masih lagi ketagihkan & gilakan kuasa untuk menggapai tampuk berkuasa dalam negara, maka dia terpaksalah pula tonjolkan imej kepimpinan beliau yang kononnya bersikap & perdirian liberal & kesamarataan. Imej sedemikian adalah perlu buat beliau demi meraih pengaruh dari puak Cina Kiasu Evangelis-Kristian DAP.

    Sekaligus melalui sedikit-sebanyak ‘ilmu’ beliau dalam soal agama serta dengan adanya para Trojan-horse beliau dalam PAS maka pengaruhnya dalam parti PAS dapat dia gembelingkan untuk ‘synergise’ kuasa beliau dalam Pakatan Haramjadah untuk mendapat kerjasama (atau diadakan suatu ‘marriage of convenience’) politik antara puak DAP dengan PAS, asalkan beliau menjadi pengemudi parti-parti gabungan itu dan juga sebagai ketua pembangkang.

    Namun, disebabkan terlalu ketagihkan & gilakan untuk manggapai tampuk kuasa negara, si Al-Juburi sudah terlupa bahawa parti beliau sendiri (Puak Kencing Rakyat) malah parti PAS juga tidak sehebat mana berbanding parti Chauvinist DAP sesudah keputusan PRU-13 membuktikan.

    Demi mengekalkan kuasa belaiu dalam Pakatan Haramjadah maka si [Anwar] terpaksalah memberi muka dan juga membuat berbagai konsensi kepada puak Cina Kiasu Evangelis Kristian DAP itu lantas menyebabkan puak Cina Kiasu Evangelist-Kristian DAP semakin berani mencabar kedudukan Islam, titah Sultan, peruntukan undang-undang & perlembagaan secara terang-terangan.

    Oleh yang demikian, isu perkataan atau nama (bukannya ‘kalimat’) Allah telah kini mendapat perhatian dunia dan pendapat luar terhadap Malaysia sebagaimana URL berikut:-

    Dengan sikap & pendirian kepura-puraan liberal yang dibawa oleh si [Anwar] itu maka puak pecacai Dajjal-Laknatullah Kiasu Evanglist-Kristian DAP telah mengambil kesempatan untuk mengeksploitasi isu perkataan atau nama Allah itu untuk digembar-gembur keseluruh dunia dalam mengecam negara Malaysia sebagaimana video diatas memaparkan.

    Mujurlah ada pihak yang tampil memberi pandangan yang lebih munasabah dan seimbang dalam soal ini yang sedikit sebanyak dapat kendurkan keadaan yang semakin tegang, sebagaimana URL berikut memperlihatkan:-

    Nescaya, sememangnya menjadi modus-operandi si Al-Juburi untuk mencetuskan huru-hara dalam negara iaitu sejak zaman Reformasi lagi. Tidak mungkin si Al-Juburi itu akan memperbetulkan keadaan dan menghalang kebiadaban puak Cina Kiasu Evangelist-Kristian DAP untuk meredakan keadaan.

    Maka, terpulanglah kepada kebijaksaan pimpinan Najib Kangkung untuk bagaimana hendak menanangi soal isu perkataan atau nama Allah itu sebaik-baik mungkin supaya keadaan tidak semakin meruncing lantas mengamcam kestabilan negara.

Comments are closed.