Posted in Evangelista Bintang Tiga

Sekarang ia salah Shabery Cheek dan Shafie Apdal pula

Dalam kenyataan akhbarnya merujuk kepada video CNY Teresa Kok, Kit Siang berkata:

”Shafie … had been caught red-handed making a fool of himself saying something he knows nothing about – unless he knows Mandarin and Cantonese to understand the video dialogue …”

Bagi Kit Siang, ia salah naib presiden Umno Mohd Shafie Apdal yang cetek ilmu serta tidak pandai bahasa Kantonis.

http://mynewshub.my/2014/02/03/shafie-apdal-tidak-faham-bahasa-kantonis/#.UvIRXPuAH0s
http://mynewshub.my/2014/02/03/shafie-apdal-tidak-faham-bahasa-kantonis/#.UvIRXPuAH0s

Orang yang tak faham Kantonis akan diperlekehkan

Dalam kenyataan akhbarnya yang sama, Kit Siang juga berkata:

“How does Ahmad Shabery know? Has he suddenly understood Mandarin and Cantonese …”

Ia juga salah Menteri Komunikasi dan Multimedia kerana beliau juga tidak mampu bertutur atau memahami bahasa Kantonis.

Bagi Teresa Kok pula, orang yang marahkan videonya wajar digelar “racial bigots”.

Sila ambil perhatian bahawa Teresa Kok ialah seorang evangelista tegar.

Politikus DAP yang bermasalah selalunya dari kalangan evangelista.

http://my.news.yahoo.com/kok-demands-apology-bn-39-39-racial-bigots-092654964.html
http://my.news.yahoo.com/kok-demands-apology-bn-39-39-racial-bigots-092654964.html

Kenapa Shafie marah-marah? Bagi Dapster, ia bukan salah Teresa memprovokasi tetapi salah Shafie yang tidak dapat mengawal perasaannya.

Ia juga salah Shabery yang tidak dapat mengawal perasaan marahnya.

Untuk membaiki kecacatan bahasa Shafie dan Shabery, mereka berdua akan dihantar ke kelas tuisyen tajaan DAP untuk belajar bahasa Kantonis.

keepcalmeatkangkung

Anda dilarang marah

Adakah kamu marah terhadap Alvivi atas jemputan mereka untuk berbuka puasa dengan makan Bak Kut Teh? Kalau ya pun, ianya salah anda kerana tidak tahu bahawa hidangan Bak Kut Teh Alvivi adalah vegetarian.

Alvivi sebenarnya tidak bersalah. Bagi pihak Dapster, anda sendiri yang sepatutnya berasa kesal kerana anda marah tidak sebab bermusabab. Anda tidak mempunyai hak untuk marah.

Setiap kali kamu naik marah, ia menunjukkan ciri-ciri serba kekurangan yang ada pada diri kamu.

Bila DAP berkuasa di Putrajaya nanti, orang macam kamu ini yang asyik-asyik marah akan di hantar ke pusat pemulihan Anger Management untuk diajar mengawal perasaan marah kamu yang sering meledak tak tentu pasal.

(304 patah perkataan)

Author:

I have no Faceook or Twitter.

11 thoughts on “Sekarang ia salah Shabery Cheek dan Shafie Apdal pula

  1. racial bigots big words for miskok to use, a lawyer by profession but if anyone has heard her speak english you would equate her english with the ah soos in the market. she cant even put together a sentence properly. no needs to ask about bahasa big fail
    she just a substandard politician fighting as normal for the chinese rights.

    1. The bigots she is referring to is directed to the members of pakatan. Just like marina in her first musings for 2014.

      She lawyer ke. I wonder how she passed. Mesti hafal setiap perkataan n kemudian muntah semula.

  2. dia bercakap soal tak faham bahasa… yg dia dan geng dapster dia punya tahap bahasa melayu punya teruk tak nak diatasi… isoalan mulut dr HY contohnya… hampeh… dei jngan mengaku orang malaysia kalau masih tahap pasarlah… helen patut buat kelas bahasa bagi diorang ni

    1. Susah juka kalau Helen nak ajar, pasai umur dah lanjut, lidah tu dah keras.. Suruh dia practice ini bertubi2;

      Rice = lice
      Fry = fly
      Pray = play
      Right = light
      Wrong = long
      Fright = flight

      I am always very cautious when I speak with those who cannot pronounce words like the above fluently what more leaders who are suppose to represent us..

      No wonder this lady always like to fight.. misunderstanding due to plonunciation always not light wan! light or long?

  3. Helen, remember the KFC case, when i highlight, what the chinese bou said first before he got wack, he shouted from across the shop to the malay staff” lu ai si?”, remember what you and huay yong said in his defence, you said the that the chinese langauge is”tonal” so the meaning is diffrent than what i preceived.

    Ha ha standard deflection procedure of the chinese, be it MCA or DAP, semua sama.

    In my book after PRU 13, its very clear MCA is DAP, it just wayang to get what the race wants.

    So, helen we dont have to pretend pretend la………….. what willl happen will happen………

  4. If action has to be taken on Teresa Kok, what about other people like the cartoonist in Malaysia Kini, the people behind the Kangkung jokes etc? Not to forget Zul Nordin, Ibrahim Ali and Utusan.

    1. Hello, did you just come out from a cave? We have double standard in Malaysia. Standards are adjusted according to BN whims and fancies.

      Just like the no toll hike announcement by Muyhiddin. No toll hike this year but pay RM400 mil to toll companies as compensation. Rakyat are the fools. Left pocket no need to pay higher toll but right pocket continues to pay various taxes which are used to compensate toll companies.

      You guys busy talking about Teresa Kok video without realising that your money are used to enrich BN cronies.

      1. You are the one who just got out of a cave. I’m referring to your second paragraph. Just for the sake of educating your cave mind, refer these few sentences:

        1. You cannot legislate the poor into prosperity by legislating the wealthy out of prosperity.
        2. What one person receives without working for, another person must work for without receiving.
        3. The government cannot give to anybody anything without taking it first from somebody else.

        Eh lu ingat duit jatuh dari langit ka? You, are an embarrassment to the human race. I can smell the stench of your naivety from here behind my monitor. Oh, I’m pretty sure you also believe that politicians from PR are angels while politicians from BN are demons. Your kind is also the reason the country is in it’s current situation right now. (note: POLITICIANS, do you even know what their role is? note #2: PARASITES)

        Be fucking grateful I even bothered replying to your stupidity.

Comments are closed.