Posted in Musuh dalam Selimut

#tamparbuaya: Kempen KJ adakan program cuci kereta ketika S’gor catuan air

Berapa banyak air agaknya diperlukan untuk mencuci kereta besar KJ sebiji?

Mohd Shahriza Amir ialah ketua Pemuda Umno bahagian Subang.

Beliau tawar untuk cuci kereta bos ketika negeri Selangor sedang kemarau dan penduduk negeri dikenakan catuan air.

CuciKeretaKJ

Tweet Mohd Shahriza (screenshot di bawah) menyebut: “Rumah xde air? Malas basuh keta? Meh kami basuhkan. Dtg ke Kg Asrah Kajang esok 2ptg.

Program Cuci Kereta Amal itu sebahagian daripada gimik Pemuda Umno bagi kempen pilihanraya kecil Kajang — lihat poster (atas) yang ada gambar Khairy.

Tengok juga lakaran perkhidmatan kereta yang disirami hos air dalam poster Pemuda Umno itu.

Mohd Shahriza Amir

Tweet ketua Pemuda Umno bahagian Subang tersebut yang tawar untuk cuci kereta ditujukan kepada @Khairykj dan @azwanbro (timbalan ketua Pemuda Umno Khairul Azwan Harun).

Kereta KJ dengan plet nombor istimewa KJ10Q adalah kenderaan model saiz besar.

Konvoi yang bergerak bersama KJ juga kereta-kereta mewah belaka. Maklumlah budak-budak Tingkat 4 ini kekawan pemuda 28 tahun yang dikatakan Ketua Pembangkang (ketika perbahasan dalam Dewan) sebagai “jutawan penganggur paling muda di dunia”.

Si Veginatable pun tumpang tuah juga.

KJ's convoy of Range Rovers
Nombor plet KJ10Q

(176 patah perkataan)

Author:

I have no Faceook or Twitter.

13 thoughts on “#tamparbuaya: Kempen KJ adakan program cuci kereta ketika S’gor catuan air

  1. Ni jenis program yg akan buat orang makin marah kat BN nih. Tak sensitif. Di saat rakyat berjimat cermat, mandi pun sekali se hari sedangkan hari panas terik, dia nak basuh kete pulak.

    Kalau kete ‘puasa’ mandi untuk sebulan tak boleh ke?

    Patutnya dia buat laa program yang mendidik rakyat cara nak hidup selesa tanpa membazir air.

    Kami kat Penang, syukur Alhamdulillah…. selepas lebih sebulan kemarau, pokok dah banyak mati… akhirnya petang tadi Allah beri hujan …. rahmat… terima kasih Ya Allah..

    Walaupun hujan turun hanya untuk kurang lebih 20 minit… rasa dah cukup selepas panas terik begitu lama. Sekarang langit masih gelap… mudah-mudahan Allah turunkan lagi hujan selepas ni….

    p/s: KJ10Q = KJ Thank You (?????)

      1. The plate KJ xxxx Q originates from Sarawak, Kuching specifically.

        It was issued sometime in the mid 80s as KJ xxxx with the Q added circa 1989 – 1990 after which all Sarawak registered vehicles used registration numbers starting with Q.

        Pretty certain KJ didn’t buy that registration no back in the 80s. The fact that he went all out to purchase it from the original owner shows how big his ego really is.

        1. Benda kecil tak perlu nak besarkan kalau dia mampu. Jgn berdengki. Knp diam aje bila Iguana Eng tukar ke Merc sdgkan baru pakai Camry 2 bln. Amacam EXCO Sgor naik gaji lebih2 lagi Puan Speaker Heina Yoyo naik 200%. Biar balance kalau nak komen. Jgn hanya nampak nyamuk di seberang sdgkan gajah didepan mata kamu buta!

      2. Yang paling saya pelik, macam mana perwakilan PAU 2013 boleh memilihnya semula selepas beliau kena boo dan dipekik ‘Rasuah. rasuah, rasuah’ pada PAU 2009?

        Lepas tu keputusan terperinci keseluruhan undian pun, tidak disiarkan. Kata nak bagi telus, transformasi apa bala, habuk pun tak ada.

        Kalau Pakatan lebih baik, saya dah sokong mereka dah.

        1. re: “Lepas tu keputusan terperinci keseluruhan undian pun, tidak disiarkan.”

          Dr Mahathir kata, “Juga saya hairan kenapa untuk mengira hanya 790 undi mengambil masa lebih dari enam jam?”

          http://chedet.cc/?p=245

          1. Terima Kasih Helen kerana memberi link di atas.

            Lebih ramai orang boleh baca dan mengetahui asal-usul perasuah yang dipilh Najib sebagai Menteri dalam kabinetnya.

            1. No wonder dap loves kj. Same case like kerpal loves anuwar despite him saying that the old gayboy harus bertaubat back then.

  2. I don’t know, but I personally think that this is not a good idea. In times of drought and water crisis, this is definitely not the time for such programmes.

    I just did a major heavy-duty house-cleaning today as my water supply will be cut off tomorrow, according to schedule. Now I have to schedule my house-cleaning routine carefully and I will only do it when there is water supply. My water storage containers are reserved only for critical uses.

    Car wash is not a critical need, compared to bathing, washing clothes, etc. It is unnecessary waste of water. KJ will bring BN downhill.

    1. re: “Now I have to schedule my house-cleaning routine carefully and I will only do it when there is water supply.”

      Me too! Even which bucket, pail, container of water to be used for what purpose and when (i.e. use the water in uncovered pails first, and the water stored in closed containers second, and bottle water for cooking) have to be planned.

      Plus it is work and time to have to store the water. Imagine those living in flats who have to carry their pails up the stairs after collecting from the Syabas water tank. One poor lady in an advanced stage of pregnancy miscarried her twins in the process.

      re: “Car wash is not a critical need, compared to bathing, washing clothes, etc. It is unnecessary waste of water. KJ will bring BN downhill.

      Yup. Reminds of the nursery rhyme, Jack and Jill went up the hill to fetch a pail of water, Jack fell down and broke his crown and his veginatable came tumbling after. (Maybe they were surprised by a sudden visitor.)

      1. Hi, Helen. Yea, I can certainly understand what you’re going through since all of us affected by water rationing are going through the same thing. Even though I find water rationing very inconvenient, I know that my situation is still not as bad as others, especially those living in flats, as you said.

        It really saddens me to know that the poor lady miscarried her twins in this critical time. May Allah S.W.T. grant her strength, patience and perseverance and replace her loss with something better. I also pray that Allah The Most Merciful will give us rain and end this dry season, as well as haze. Ameen.

  3. Hello Helen, I’m Kimi from Melaka. Actually i try to look for your email address from your blog but i couldn’t get it. Is that any possibility to get your email address. Basically i’m doing my Phd now on new media (Blog) and wanted to have a short interview for my data collection. If u can provide me your email add then i can forward you some details. Hope to get some respond from you.
    Thank you.
    My email: muhd_hakimi@yahoo.com

    I would like to apology for using this column for this purpose.

    Regards:
    Hakimi

Comments are closed.