Gerakan Kristianisasi: Muslim Malaysia diasak bertubi-tubi

May 10, 2014 at 8:30 pm 71 comments

Tajuk muka depan majalah antarabangsa TIME (30 Jun 2003) adalah berjudul ‘Should Christians convert Muslims?’

TIME30June2003Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) berpendapat “sememangnya mereka bertungkus-lumus mensasarkan usaha memurtadkan umat Islam”.

Satu soalan lagi yang lebih bertepatan dengan keadaan semasa telah dilontarkan MAIS: “Adakah umat Islam khususnya bangsa Melayu di Malaysia masih mampu bertahan dengan asakan hebat ini?”

pendedahan_MAIS

Kaedah kontekstualisasi

Christianity TodayMengikut MAIS dalam buku terbitannya Pendedahan Agenda Kristian, pelbagai kaedah dakwah sedang digunakan oleh evangelista secara halus dan tersembunyi.

Salah satu strategi terancang si evangelista yang terkini ialah “kontekstualisasi”. Untuk maklumat seterusnya mengenai kerangka konsep ini, sila baca di blog setiausaha agung Muafakat A. Karim Omar ataupun tonton klip video, SINI.

Di Malaysia, tuntutan penggunaan ‘Allah’ adalah tipu daya kontekstualisasi. Atas sebab inilah kita sering mendengar orang Kristian begitu bersungguh-sungguh menyatakan bahawa agama mereka dan agama Islam bersaudara dalam berkongsi satu Tuhan.

Maka dengan itu, tambah mereka lagi, para penganut kedua-duanya adalah dianggap sebagai adik-beradik.

CourtneyMihaich

Courtney lulus belajar dan memperolehi sijil bahasa Melayu

CourtneyStrategi sesumpah

Rancangan bersama di antara U.S. Center for World Mission dan gereja First Baptist di Subang Jaya membawa masuk orang putih yang lawa-lawa belaka untuk mendakwah di kampus mendekati budak-budak kolej.

(Gambar kiri ) Salah seorang daripadanya ialah Courtney Mihaich yang kekadang menampakkan keterampilan bertudung dan berbaju kurung sepertimana seekor sesumpah Jerusubang yang dikenali kita semua.

Namun demikian, gereja asal Courtney di Mt Bethel, Amerika Syarikat, tetap berkata bahawa wanita muda itu “sensitif” terhadap larangan/sekatan perundangan yang wujud di kawasan tempat dia bertugas, iaitu Kuala Lumpur.

YahudiYeohBaby

Evangelista terulung Puan Speaker Hannah Yeoh

Joshua Project

The Joshua Project ialah gerakan mendakwah sedunia di bawah payung U.S. Center for World Mission.

Agenda yang dibawa oleh Joshua Project – lihat screenshot di kaki laman – dinilai MAIS sebagai suatu usaha dan keazaman yang “tersusun dan fokus”.

Pihak berkuasa Islam Selangor itu juga mengkhuatiri umat Islam akan dihendap gelombang tsunami kristianisasi yang merupakan kelangsungan dendam Perang Salib.

Amaran diberi MAIS tentang terbuktinya situasi membimbangkan di Korea Selatan – yang penuh dengan gereja-gereja raksasa (mega churches) – adalah betul dan berasas.

Selepas hanya tempoh 40 tahun, jumlah penganut Kristian di negara tersebut sudah meningkat kepada 40 peratus. Bermaksud terjadinya pertambahan satu peratus penganut Kristian dalam jumlah penduduk setiap tahun.

3Gdonut

Christian Federation of Malaysia (CFM)

MAIS mengenalpasti resolusi yang pernah disepakati CFM untuk menggiatkan penglibatan Kristian di persada politik Malaysia.

“Resolusi ini menuntut supaya lebih ramai ahli politik daripada kalangan pemimpin Kristian,” kata MAIS.

Baca juga, ‘Kempen politik Hannah Yeoh dibiayai orang gereja

Bagi MAIS, cabaran utama dakyah evangelista ialah “pendekatan helah untuk berbaik-baik dengan Muslim”.

ATAS: ‘Muslim by law, Christian by Grace’ (VOM pdf)

Amaran Mais

MAIS memberi amaran penting:

(1) Agenda Kristian adalah gerakan terancang yang amat licik dan penuh dengan strategi.

(2) Pemerkasaan usaha kontekstualisasi dan gerakan dalaman kristianisasi dijalankan untuk “menyusup di bawah radar“.

(3) Kecenderongan Kristian di Malaysia untuk menguasai arena politik cukup ketara dan politik diterjemahkan sebagai wacana bagi mengukuhkan kedudukan.

(4) Strategi terkini mereka kononnya untuk berbaik dan bersahabat dengan umat Islam tetapi dalam masa yang sama mensasarkan penganut Islam yang kurang berwaspada.

PendekatanEvangelista

Pelan tindakan bagai menyanggah kristianisasi

MAIS turut menyarankan betapa mustahak ia bagi umat Islam untuk membentuk gerakan serang balas supaya arus agenda Kristian akan boleh ditangkis di semua peringkat.

Pelan tindakan memerlukan pemantauan rapi dan kawalan oleh pihak berkepentingan ke atas manipulasi yang dilaksanakan untuk mengembangkan agama Kristian di kalangan umat Islam. Bahagian penguatkuasa perlu diperkemas dan ditingkatkan keupayaan mereka membanteras gejala kristianisasi yang bertujuan memurtadkan orang Melayu.

Dalam pada itu, NGO Islam yang peka kepada suasana mempunyai peranan sebagai benteng pertahanan yang digeruni pendakwah Kristian beserta untuk melakukan risikan dan menjadi penyalur (feeder) kepada kerajaan dan institusi agama untuk menghadapi dakyah kristianisasi, sambung MAIS.

Malay in Malaysia Ethnic People Profile Joshua

People Group - Malay -- Joshua Project

http://legacy.joshuaproject.net/people-profile.php?rog3=MY&peo3=13437

http://joshuaproject.net/people_groups/13437/MY

(586 patah perkataan)

crosseye

Disyorkan baca:

Jarum halus dakyah kristianisasi dicucuk The Star

 

Advertisements

Entry filed under: Evangelista Bintang Tiga. Tags: , , , , .

Isma disamakan dengan Boko Haram oleh KJ Dinasti Karpal, nepotisme DAP dan Melayu ditipu hidup-hidup

71 Comments Add your own

  • 1. Pedang  |  May 10, 2014 at 9:07 pm

    Konsep ketuhanan dalam Islam & Kristian boleh dikatakan sama iaitu Tuhan bersifat manusia seperti bercakap. Mungkin inilah sebab jadi saingan sengit.

    Reply
    • 2. Urb  |  May 11, 2014 at 12:07 am

      Anda banyak sangat memberi komen mengarut dalam blog ni.

      Reply
      • 3. Pedang  |  May 11, 2014 at 6:43 pm

        Bible ada ruhul qudus. Quran pun ada ruhul qudus. Beza tafsiran aja. Kristian agungkan Jesus jadi anak Tuhan. Islam agungkan Muhamad jadi kekasih Tuhan. Sama aja kan pemujaan manusia.

        Reply
    • 4. skuadpenembakanjing  |  May 11, 2014 at 1:47 am

      Bodoh. Period!

      Reply
  • 5. helang  |  May 10, 2014 at 10:04 pm

    Inilah sebab utama mengapa usaha menggugurkan agama dalam borang dan juga kad pengenalan adalah strategi mubaligh kristian. Ciri-ciri orang melayu yang lemah lembut, berbudi bahasa dan mudah dipengaruhi menjadi orang melayu mudah menjadi mangsa.

    Taktik orang kristian di mana mana pun termasuk Indonesia ialah perjumpaan pertama mengenalkan diri dan beramah mesra. Perjumpaan kedua menggula-gula orang sasaran. Kalau orang itu miskin akan diberikan wang setiap bulan untuk menyara hidup mereka. Perjumpaan ketiga adalah mengkristian orang tersebut. Beginilah apa yang berlaku di Indonesia seperti yang diceritakan kepada saya.

    Objektif Vatican adalah menjadi Indonesia dan Malaysia sebagai negara kristian dengan apa cara pun. Saya percaya ramai orang melayu terutama yang muda yang kurang ilmu agama islam telah dikristiankan. Hanya kita sahaja tak mahu mengaku hal ini.

    Saya kesal mubaligh islam tidak mengambil kesempatan untuk mengislam orang orang asli sehingga ada diantara mereka sekarang menjadi kristian.

    Reply
    • 6. LOL  |  May 10, 2014 at 11:29 pm

      Re. Saya kesal mubaligh islam tidak mengambil kesempatan untuk mengislam orang orang asli sehingga ada diantara mereka sekarang menjadi kristian.

      1. Tiada paksaan dalam Islam;

      2. Hidayah itu datang dalam berbagai jalan. Tak semestinya melalui dakwah dari kampung ke kampung atau rumah ke rumah. Ada yang menerima Islam melalui perkahwinan, ada yang menerima Islam melalui pergaulan, ada yang menerima Islam dengan sebab hari-hari lalu depan masjid, ada yang menerima Islam setelah ditahan oleh Taliban (Seorang wartawan wanita British), ada yang menerima Islam sebab cuba mengkristiankan orang Islam dan berbagai lagi;

      3. Jangan salah anggap pendakwah-pendakwah kita sekarang sudah pun bergerak kearah itu, jangan salahkan mereka bila ada yang tidak menerima hidayah;

      4. Kita sebagai seorang Muslim pun ada tanggungjawab untuk berdakwah. Tak perlu buka al-Quran dan baca hadis kepada orang bukan Islam, cukup sekadar kita menunjukkan sifat sebagai seorang Muslim yang sejati. Sebagai contoh, masa zaman club dan bar hopping saya dulu, ada seorang rakan Christian berketurunan portugist yang amat rapat dengan rakan-rakan Melayu Islam. Seorang kakaknya juga telah memeluk Islam. Ada rakan-rakan pernah bertanya beliau, bila nak masuk Islam, jawapan yang diberi amatlah benar i.e. “Macam mana aku nak masuk Islam, kalau perangai kau orang sendiri pun perangai AHLI NERAKA’.

      Reply
      • 7. Helen Ang  |  May 10, 2014 at 11:52 pm

        (4) The punchline is hilarious.

        Reply
      • 8. Ahmad Ibrahim  |  May 11, 2014 at 1:51 pm

        Terima kasih. Jawapan saudara memang tajam dan bernas.

        Reply
    • 9. Keris  |  May 11, 2014 at 1:27 am

      re: “Objektif Vatican adalah menjadi Indonesia dan Malaysia sebagai negara kristian dengan apa cara pun. Saya percaya ramai orang melayu terutama yang muda yang kurang ilmu agama islam telah dikristiankan. Hanya kita sahaja tak mahu mengaku hal ini.”

      Tapi pengkhianatan Kristian Paulus dalam mengubalkan kitab New Testamentnya itu dah terbongkar sekarang di negara-negara Barat oleh cendekiawan mereka sendiri.

      1500 year old bible discovered in Turkey containing the Gospel of Jesus Christ according to St. Barnabas:

      http://www.latintimes.com/1500-year-old-bible-discovered-turkey-indicates-jesus-christ-was-not-crucified-171471

      Reply
      • 10. Abdullah  |  May 11, 2014 at 4:08 pm

        How did Paul of Tarsus re-invent the religion of Jesus? He paved the way for Trinitarian dogmatism that was adopted by the Roman power circles, leading to the persecution of the Unitarian followers of Jesus’ true teachings:

        [YouTube]

        “Say (oh Muhammad): Allah is Unique; Allah is Absolute; Who neither begets (offspring) nor was begotten (from another being); and for Whom there are no associations whatsoever.”

        Reply
      • 11. Kam Mas  |  May 16, 2014 at 7:29 am

        Jangan jual agama yang sudah tak laku di Eropah di Asia… kembalilah kepada Hidayah Allah melalui Islam… sesungguhnya agama Kristian itu adalah ajaran sesat yang dimurkai Allah Tuhan kita semua… jangan sampai nak tunggu kita mati baru tahu…

        Reply
  • 12. yangbaikitubaik  |  May 10, 2014 at 10:57 pm

    pendustaan serta perancangan pederi/orang kristian telah dinyatakan di dalam Al Quran. ia bukan rahsia.

    balasan dan hukuman yang akan mereka hadapi juga telah diberitahu di dalam Al Quran. Dahsyat lagi menakutkan.

    orang/melayu/islam mempertahankan agama islam kerana tak mahu menerima hukuman dan balasan sebagaimana yang telah dijanjikan.

    mereka hendak kekal di jalan yang lurus menuju ke syurga.

    Reply
  • 13. Fakin' Fake Calvin  |  May 10, 2014 at 11:17 pm

    No wonder Christians have bullseyes painted behind them now.

    You have a 9/10 odds of hitting an evangelical if you fire an arrow into a crowd of Malaysian Christians…

    Reply
    • 14. Helen Ang  |  May 10, 2014 at 11:48 pm

      The bad behaviour of Dapsters is creating the backlash against Chinese in general while the bad behaviour of evangelistas is unleashing the backlash against Christians in general.

      Now the thing is that both Dapsters and evaneglistas are closely connected with the current top leadership of the DAP, muahahaha.

      It’s the triumvirate combo of Chinese-DAP-Christian that’s effecting the bullseye, muahahaha some more.

      Logically speaking, there are more native Christians. Again logically speaking, the ones pushing the legal action are Archbishop Emeritus Murphy Pakiam, Herald editor Father Andrew Lawrence, lawyer Annou Xavier. CFM boss is Hermen Shastri. They’re Indians.

      However the angry Malay NGOs seem to overlook the fact that the Christians are majority native, and that the ones taking to court are Indian.

      The bogeyman is the Chinese Christian conflated with DAP. You’re it — bullseye Calvin. Mulan is in greater double jeopardy … Chinese Christian in DAP-PENANG!

      Reply
      • 15. Keris  |  May 11, 2014 at 1:37 am

        Those Indian cleric chaps appear to have some kind of carry-over “Brahmin complex” that is single-mindedly devoted to remaking “ALLAH” into a triune god by means of their Paulinian bible.

        Reply
      • 16. Fakin' Fake Calvin  |  May 11, 2014 at 9:06 am

        Well, Wong Chun Wai is smacking ISMA today, extolling his Islamic Education credentials & monthly addition to his impressive collection of Islamic books.

        I may not like ISMA, but I very much dislike forked tongued Christians a hell lot more…

        Reply
        • 17. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 9:30 am

          WCW is close to LGE and the DAP centres of power, I’ve been reliably informed.

          Reply
        • 18. Survivor  |  May 11, 2014 at 9:34 am

          His Islamic credentials ?

          Like he supported Hudud ?

          Reply
      • 19. The International Jew  |  May 11, 2014 at 9:23 am

        I m waiting for that playboy model, what’s her name again, to embrace Islam. I hope it really happens.

        She’s a good catch, quite a looker, unlike those fat evangelicals.

        Like you said, I also hope our Malay Muslim bloggers do their bit to pass the news around once the playboy model embraces Islam.

        Chinese = Christians. We know this has been the case ever since the Chinese voted for the opposition in 2008 and its aftermath. 2013 was merely confirmation that the Chinese associated themselves with the Christians. Oops sorry, not Christians as most Christians in Malaysia are from the other non Malay native tribes whereas the other “Christians” are evangelicals.

        Maybe we should call it Chinese = Evangelicals.

        Honestly, I m not that worried about these evangelicals, although I hope and expect that our Islamic religious authorities step up their game just a little bit in dealing with these evangelicals.

        On the contrary, it is the Chinese who should worry about the evangelicals. Sooner or later, if its not happening, the Chinese are going to find themselves even more divided along religious lines, which is much more dangerous than political division.

        But hey, some people already made it clear that its okay for their kids to join these evangelicals.

        Reply
      • 20. Survivor  |  May 11, 2014 at 9:31 am

        You want more proof that voting for DAP a.k.a Parti Biawak is voting for Pas Hudud ?

        Here it is

        http://www.anwaraidc.com/?p=46779

        “Calon PAS hanya bawa simbol roket!” kata Mat Sabu dilaporkan Roketkini.

        Reply
        • 21. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 9:59 am

          Parti Biawak, LOL.

          You’re onto something there.

          Reply
      • 22. islam1st  |  May 11, 2014 at 5:30 pm

        No lah Helen you got it wrong just there. The bumiputra muslims knows too well the fact that their christian cousins are not the problem. Thus Najib with the 10 solusi etc. People like Maximus Ongkili also is a good reminder to that.

        But their utter silence, and letting the Cinas and Indians like Pakiam steering the wheels are simply tragic!

        Reply
        • 23. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 5:33 pm

          More Christians must speak up against the DAP evangelistas. Just like my voice is a reminder that there are still remaining some Chinese who do not support the DAP.

          Otherwise silence will be taken to mean consent.

          Reply
          • 24. islam1st  |  May 11, 2014 at 6:06 pm

            We hear you Helen. But this has been brewing since the past 20 years.

            I have seen it takes place in the art practices years ago while the animosity was not yet translated into kertas undi. It is only widely expresses in indie Music. Theatres. Art shows. Events. Indie film screenings etc that’s how they had conditions the young back then and now it is just way too late.

            You efforts is commendable but I doubt you can change anything apart from the obvious. Ie some Cinas are anti DAP but they simpky don’t have the numbers.

            Reply
          • 25. Kevin Ong  |  May 13, 2014 at 11:38 pm

            Ms Helen

            Yes they have been very aggresive going around neighbourhoods with caucasian evangelists in tow. So what? I have experienced this in my own neighbourhood which is malay majority but we do not insult or disparage them, just thank them for their kind message but do you think my neighbours and friends will change our religions just bcos of them? So this is the issue here. Are we so weak in whatever faith that we profess that we can be so easily converted?

            Reply
            • 26. Helen Ang  |  May 13, 2014 at 11:48 pm

              re: “Are we so weak in whatever faith that we profess that we can be so easily converted?”

              The issue is

              (1) It is against the law for Christian missionaries to berdakwah to Malays.

              (2) It is not a question of akidah lemah di kalangan umat Islam. Or that Malays are “easily confused”, as the Christian superior beings like to scoff.

              The bottomline is that when the evangelistas go around claiming that Allah is God 3-in-1, they are committing blasphemy against Islam. It is called “syirik” / conjoining Allah with others.

              Reply
    • 27. f  |  May 11, 2014 at 6:27 am

      Really Fucking fake Calvin? Are you just Helen ang in disguise?.Why don’t you come out on a public space and declare this? Just because it’s convenient..deosnt mean you should use religion for your political objectives. Asshole.

      Reply
      • 28. What Is This  |  May 11, 2014 at 9:41 am

        Wow !

        So early today ? You got a call from your boss telling you that you must come to work early today ?

        You come to the wrong place la ! Your name is f ? f for fuck ?

        Reply
        • 29. Fakin' Fake Calvin  |  May 11, 2014 at 10:09 am

          Joshua project gave the statistic, I kena tembak pulak kan?

          Thought them oppo fanatics are damn good with numbers since they’re forever talking about the 51% (or 52% depending on who you speak to) popular votes?

          Reply
          • 30. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 10:18 am

            re: “the 51% (or 52% depending on who you speak to) popular votes”

            Some of them go the extra percentage to claim 53% — pinching the third party and independent candidates’ vote cache for Pakatan instead.

            Reply
          • 31. The International Jew  |  May 11, 2014 at 10:29 am

            They will tembak anyone who is against them. If you happen to be at Stop The Lies, there was a time when my name was abused beyond words, they used my name to say all sort of things. You got lucky because you only kena tembak, I was literally bombed by these people.

            Reply
          • 32. What Is This  |  May 11, 2014 at 10:40 am

            Remember the CEC election fiasco ? They are so good with numbers that when things went wrong, they said its not our fault, its the software’s fault.

            They shoot people. So what ? We shoot back lah ! Tak perlu play play with these people.

            Reply
      • 33. Fakin' Fake Calvin  |  May 11, 2014 at 10:07 am

        Mum must be proud of her spawn today seeing how adept the seeds of her loins are in cuss words. Happy Mother’s Day & Salam I Am Christian Who Loves Sinners Like Hannah to you too!

        Reply
        • 34. f  |  May 11, 2014 at 11:00 am

          Calvin. You are nothing more then Helen angs minion. When you realise that, you can go fuck yourself. This is Malaysia. Political parties will win or lose but assholes like you can’t see that and try your very best to tear the fragile fabric of our society. So , one more time, go fuck yourself Asshole.

          Reply
          • 35. What Is This  |  May 11, 2014 at 11:19 am

            Ironic isn’t it. You get paid after doing the rounds here and what better way to spend the money than to buy a few bottles of Holy Water and after a few rounds of boozing launch yourself into perpetual hysteria.

            Reply
          • 36. Fakin' Fake Calvin  |  May 11, 2014 at 12:36 pm

            Make up your mind mate. Am I Helen in disguise or her minion?

            You sure like throwing the f word around don’t you? Figures given your chosen nickname. And if you care to look behind you, you have this thing called an asshole too.

            Reply
            • 37. f  |  May 11, 2014 at 2:57 pm

              See dude. You know who you are. I hope. And I’m calling you for what you are. Helen Angs Bitch. But semantics aside, get you boss..get a public forum, and speak your mind? As much as I think you are scum, you have a right to come out of Helens big skirt and speak your mind. Oh yes, bring that hateful spiteful ugly Bitch along too.

              Reply
              • 38. Fakin' Fake Calvin  |  May 11, 2014 at 5:55 pm

                You want people to speak out but with the same breath you spew profanities at them.

                You must have learned tonnes from LGE’s handbook on freedom of speech. You can say what you want as long it is agreeable to me eh?

                Oh well, if we were to go on at each other, we’ll go on forever. Unlike some, I have a day job & don’t wake up at 6am on a Sunday morning to cuss at others. Have a good day mate & knock yourself out cussing at me. Whatever makes you orgasmicly happy dude.

                Reply
  • 39. ahmadalikarim  |  May 10, 2014 at 11:32 pm

    Dear Aunty Helen,

    DAPsters deny that they are trying to convert the Muslims and make lots of noise saying that they are the victims of slander when they were the ones who slander their foes.
    For example how they make the Pendedahan Agenda Kristian look like bad book that can spew hatred towards the Christians.

    They do not only make noise in Malaysia but also trying to make foreign powers like U.S.A. and the U.N. to force Malaysia to give them what they want.

    Pity their Muslim voters and supporters who thought that they love the Muslims and Islam.

    Reply
    • 40. Helen Ang  |  May 10, 2014 at 11:35 pm

      The DAP Christians suffer from a persecution complex.

      Reply
      • 41. Anonymous A  |  May 11, 2014 at 9:12 am

        Persecution complex ? More like vindictive complex, always has to take revenge on other people. Your blog attracts such people all the time. When a post is not favorable on them, they come in with their venom.

        Reply
        • 42. AC-DC  |  May 11, 2014 at 7:12 pm

          Seeing how this blog features negative trumped-up propaganda about Hannah Yeoh, the DAP, and the Christians day-in, day-out, it is clear that Helen is the one suffering from the vindictive complex.

          Reply
          • 43. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 7:17 pm

            Aaaah, AC-DC popping in several times already on a Sunday (no church, ah?) to spew his two minutes’ of hate.

            Reply
            • 44. islam1st  |  May 11, 2014 at 7:38 pm

              Can’t blame him for his fix. He likes you more than you know Helen!

              Reply
            • 45. AC-DC  |  May 11, 2014 at 8:49 pm

              Two minutes hate is for hyped-up propaganda, not about facts. So, it applies more to you. ;-)

              Reply
              • 46. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 9:16 pm

                The distance between AC-DC and facts is greater than the distance between the planets Krypton and Kronos (Klingon homeworld).

                The majority of readers can hardly remember the last time Acik-Ducik presented a fact.

                re: “So, it applies more to you”

                Yeah, yeah, like when the Dapsters point their finger at Malays and everyone else for being raciiiesst!!!

                Reply
                • 47. AC-DC  |  May 11, 2014 at 9:37 pm

                  “The majority of readers can hardly remember the last time Acik-Ducik presented a fact.”

                  Vindictive people choose to ignore the facts. ;-)

                  “Yeah, yeah, like when the Dapsters point their finger at Malays and everyone else for being raciiiesst!!!”

                  Poor Helen. Unable to tell the difference between Malay people and Umno/Perkasa/Isma.

                  Reply
                  • 48. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 9:53 pm

                    re: “Vindictive people choose to ignore the facts”

                    Nice. I recall that you previously said Malaysia would never have developed without the Chinese. Now you’re saying my readership are vindictive people.

                    The only people in the country who are not vindictive are of course the Christians who love their enemies ,)

                    re: “Poor Helen. Unable to tell the difference between Malay people and Umno/Perkasa/Isma.”

                    Poor Dapsters. Unable to tell the difference between their mouth and their gluteal cleft.

                    Reply
                    • 49. AC-DC  |  May 11, 2014 at 10:14 pm

                      “I recall that you previously said Malaysia would never have developed without the Chinese.”

                      I said without the Chinese AND Indians.

                      Who planted the rubber, dug out the tin, built the roads, railways, tended pepper and gambir estates, created the businesses not owned by the white man, and so on?

                    • 50. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 10:19 pm

                      You also said Malaysia would go to the dogs if the Chinese AND INDIANS pulled out.

                    • 51. islam1st  |  May 11, 2014 at 10:58 pm

                      Ya lor the Malays are only half baked maa. So one Cinas can do twice the work a Malay can. Hell ya the country will go to the dogs without the hard working and business savvy Cinas. Therefore the stupid lazy Malays must kow tow to Cinas and behave like the half baked citizens that they are.

  • 52. helang  |  May 11, 2014 at 12:24 am

    Memang betul apa sdr tulis. Belum sampai seru. Kalau kita dahaga, kita nampak pokok kelapa pandan yang banyak buah tapi pokok itu tinggi. Kalau kita tak berusaha untuk memanjatnya tidak mungkin kita boleh meminumnya. Alasan belum dapat seru untuk memanjatnya.

    Bagitu juga 300 ratus tahun dulu, kalau saudagar arab tidak berusaha merintasi laut yang penuh gelora dan boleh mencabut nyawa untuk datang kepulauan nusantara melayu kerana tak dapat seru maka kita hari ini masih lagi kafir.

    Bagitu juga kerajaan memberi terlalu banyak insentif bagi orang melayu khususnya peluang belajar dan berniaga untuk setidaknya dapat bersaing dengan bangsa cina tapi kurang berjaya. Adakah kita katakan “tak boleh salahkan bangsa melayu kerana belum sampai seru”. Orang orang seperti sdr ini yang menggagalkan objektif ekonomi kerajaan dan juga menjadi orang benar beriman kepada Allah. Perlu banyak usaha untuk berjaya bukan memberi alasan belum sampai seru. Usaha sedaya upaya kita dengan jujur dan ikhlas adalah kerana Allah. Itulah ciri orang islam yang beriman kepada Allah.

    Mubaligh kristian mempunyai misi untuk menkristiankan orang asli untuk tujuan yang tertentu. Saya tak mahu huraikan disini.

    Reply
  • […] Gerakan Kristianisasi: Muslim Malaysia diasak bertubi-tubi […]

    Reply
  • 54. Olek Skilgannon  |  May 11, 2014 at 10:53 am

    Kak Helen is p****d because, in the US, Christians can convert Muslims, and Muslims can convert Christians. With nobody there giving a flying *** because they’ve got better things to do.

    Like dreaming up the next big tech thingy, sorting out the Middle East and Ukraine, getting US MNCs and banks into worldwide dominance, and, for light relief, telling China to play nice or else….

    Whereas in Malaysia, where we are a little pipsqueak in the overall scheme of things, we have to assuage our ego by hammering evangelistas and proselytizers. It’s the only way that we get 5 sen worth of attention in the global arena.

    Isma = Boko Haram, anyone?

    Reply
    • 55. What Is This  |  May 11, 2014 at 11:16 am

      The effects of a few bottles of Holy Water.

      Reply
  • 56. helang  |  May 11, 2014 at 10:57 am

    Pedang

    Tulisan sdr seperti dikomen oleh urb boleh menyebabkan sdr rosak aqedah. Fahaman yang sdr tulis adalah fahaman wahhabi/salafi. Sila lihat http://www.correctislamicfaith.com untuk penerangan lanjut termasuk video dalam bahasa inggeris.

    Reply
    • 57. Pedang  |  May 11, 2014 at 2:57 pm

      Manusia bermusuh agama mereka paling betul padahal agama cuma rekaan. Kenapa Quran & Bible terangkan sifat Tuhan dgn sifat manusia bukan dgn sifat Tuhan. Sebab kitab tulisan manusia bukan dari Tuhan.

      Reply
  • 58. alwieabdullah  |  May 11, 2014 at 11:54 am

    Helen…

    kristian dan Islam tidak pernah dan tidak mungkin bersaudara kerana kristian ini bukanlah ahli-kitab iaitu penganut asal ajaran nabi Isa al-Masih.
    period!

    Reply
    • 59. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 11:55 am

      Okay, faham.

      Evangelista DAP menipu.

      Malangnya ramai Melayu masih tertipu.

      Reply
      • 60. Survivor  |  May 11, 2014 at 12:00 pm

        Bukan saja orang Melayu. Orang Cina lagi ramai tertipu. Orang Cina ingat mereka masuk Kristian bila mereka masuk gereja evangelista tapi hakikatnya mereka masuk syarikat MLM.

        Reply
        • 61. Helen Ang  |  May 11, 2014 at 12:12 pm

          re: “hakikatnya mereka masuk syarikat MLM”

          ROTFL

          Multi-level marketing rakes in the Gold for the Greedies sitting atop the pyramid scheme lah, such as Madame Speaker with her take-home of RM50k monthly.

          Reply
        • 62. Jade Emperor  |  May 11, 2014 at 3:46 pm

          These religious leaders have appropriated God’s Word for their own ends; they hope for a heaven but enthusiastically fill themselves up with the world. How should their souls rise up to the kingdom when they have yoked their followers with faulty visions?

          Reply
      • 63. zueyusof  |  May 11, 2014 at 1:48 pm

        Sis, melayu memang mudah sangat tertipu. Cuba tengok skim cepat kaya versi FB. Modus operandi sama, kadang cuma tukar nama dan jenama, selitkan hadis sana sikit, sini sikit, dah terpengaruh.

        Sama jugalah dengan melayu yang rapat dengan DAP, kena jek sikit, si DAP bacakan surah “Aura” pun mereka buta-buta angguk. Masalahnya memang pada melayu.. Terlalu bersikap “tak apa” dan sangka baik tak kena tempat..

        Reply
    • 64. Kevin Ong  |  May 13, 2014 at 11:47 pm

      Saudara

      Kitab kau datang dari orang Yahudi, baca dan mencari ilmu yang sebenar nya sebelum nak buat komen.

      Reply
  • 65. Cucu Tulang Padang  |  May 11, 2014 at 3:15 pm

    Helen, semasa saya menuntut di Tokyo tahun 80an dulu , saya masih ingat salah seorang pelajar yg mengambil phd berbangsa korea dimakmal saya begitu begitu rajin mengunjungi gereja disetiap ahad dan menjadi lebih gigih apabila beliau hampir menamatkan pengajian beliau.

    Kami merasakan aneh sehinggalah kami diberitahu beliau permohanan beliau menjadi pensyarah di sebuah universiti di Seoal tidak akan diluluskan selagi beliau tidal dibaptsis.

    Begitu berpengaruhnya organisasi kristian di Korea wlwpun ditahun 80an.

    Reply
  • 66. Mulan  |  May 11, 2014 at 3:51 pm

    Postponed. But this does not mean cancelled.

    http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/05/11/PAS-hudud-Delay/

    PETALING JAYA: PAS postpones Private Member’s Bill enabling implementation of hudud law in Kelantan after formation of joint technical committee on the issue.

    Reply
  • 67. msleepyhead  |  May 12, 2014 at 12:24 am

    Come on, they are just trying to save all of us from burning in hell. How can you argue with such a noble intention?

    Same goes with the family who thinks that if their daughter does not cover her aurat with hijab, they will all go to hell. Kak Helen, being an infidel or a pagan depending on which side, is going to hell too despite her blog which is partial to one side.

    So who’s right and who’s wrong here? Which book is the right one?

    It’s always funny when one religion calls out the other one as a fraud, messenger angel ok but immaculate conception son of G is not ok?

    Reply
  • 68. HAMZAH  |  October 20, 2018 at 1:34 pm

    dari zaman adam sampai nabi muhammad saw hanya satu agama yg wujud ISLAM..TAKBIR….

    Reply
  • 69. HAMZAH  |  October 20, 2018 at 1:43 pm

    sesungguhnya agama yang diredahi di sisi allah hanyalah islam
    —-ali imran 19—–

    Reply
  • 70. HAMZAH  |  October 20, 2018 at 1:49 pm

    sesungguhnya orang2 kafir dan ahli kitab(yahudi dan nasrani ) dan orang2 musyrik(akan masuk) neraka jahannam,meraka kekal di dalamnya meraka adalah seburuk-buruk mahluk
    ——-al bayyinah: 6——–

    Reply
  • 71. HAMZAH  |  October 20, 2018 at 2:14 pm

    dan barang siapa mencari agama selain islam,maka tidak akan diterima darinya,dan dia di akhirat termasuk oranr2 yg merugi
    ——–surah ali imran:85————-

    Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Recent Posts

My blog, my like

Helen Ang

RSS Pak Din

RSS Celah Gelegar

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Archives

Pengunjung

  • 8,222,026 hits

Kalender


%d bloggers like this: