Posted in BIAWAK

Wajah sebenar DAP — pendedahan Aspan Alias

Aspan Alias ialah seorang ahli DAP.

Beliau menulis dalam blognya hari ini berkata bahawa DAP “tidak henti-henti membidas NGO-NGO yang mereka anggap sebagai rasis seperti Perkasa dan Isma”.

Tidak mungkin DAP akan sesekali mengaku diri mereka rasis. Bagi DAP, ia hanya Isma dan Perkasa yang rasis.

Aspan, Kit Siang, Sakmongkol memberi taklimat kepada blogger
Aspan (pegang mic), Kit Siang dan Sakmongkol memberi taklimat kepada para blogger

“Di satu pihak yang lain mereka [DAP] tidak bercakap tentang kaumnya, tetapi dalam praktiknya tindakan mereka sangat chauvinis dan tebal perkaumannya,” sambung Aspan.

Kata Aspan lagi:

“Oleh itu persoalannya bagaimana hendak menjayakan keperbilangan kaum dalam perjuangannya sedangkan mereka [DAP] membuat keputusan hanya sesama mereka [Cina] sahaja. Malahan ada orang Melayu yang di pandang oleh semua pihak sebagai ahli parti itu, tetapi sampai kehari ini orang Melayu yang memohon atas desakan mereka yang bertubi-tubi tetapi tidak ada namanya tersenarai dalam mana-mana cawangan parti itu sampai ke hari ini.”

Beliau yakin “akhirnya nanti akan diketahui umum yang parti itu tidak memperjuangkan kepelbagaian kaum dengan serius”.

Berkaitan kepura-puraan dan sifat bermuka-muka DAP, Aspan bertanya “sampai bila keadaan ini dapat ditutupi dan dilindungi dari pengetahuan umum”?

Satu per satu, ahli Melayunya sama ada sudah keluar parti ataupun membuka topeng DAP.

***   ***   ***

Parti hipokrit

Bukankah bagi mereka di DAP, “no Malays, no Indians, zero Chinese. All Malaysians”?

Apa pula ni? … “named all my children with very Chinese sounding name”

Kalau begitu beriya-iya mengaku Anak Bangsa Malaysia, baik diletakkan sahaja nama ‘Melati’ atau ‘Awang’.

TwitterhannahyeohChinese name

We gonna take over

Comel sungguh binatang reptilia ini.

Patut ia dijadikan maskot parti Iguana Eng.

(258 patah perkataan)

Face of DAP

Author:

I have no Faceook or Twitter.

16 thoughts on “Wajah sebenar DAP — pendedahan Aspan Alias

  1. Whichever stage the greedy egoist chooses to ply his trade of personal aggrandizement, the encumbered spectators are left in bewilderment watching from below.

  2. what fucking hell chinese sounding name your children have,

    the truth be told you and your husband are a bloody disgrace as parents to have 2 children and 2 races for your kids.

    you as parents are using your children for your political agenda. what a joke.

    talking about your “‘ anak malaysia scam”‘ wonder what name you would have given your children if it was approved,

    anak malaysia 1

    anak maaysia 2

    On a lighter note, zairil and the reptile really look alike…… macam pinang belah dua.

    1. “On a lighter note, zairil and the reptile really look alike…… macam pinang belah dua”.

      Helen memang expert paduk-padukkan gambar eg. gambar Hannah Yeoh berbaju kurung yang sebijik macam the “purple” chameleon.

      1. It’s my cartoonist eye. I can draw pretty good caricatures, actually. But our political climate is too sensitive for artists to be satirical.

        I’m a great fan of Zunar but I see see that he’s stepping in a field of landmines.

        Anyway, here’s one for you.

        null

  3. Only the moronic Malays support DAP ……the chauvinistic Chinese party.

    Despite “MalaSi” kata PEMIMPIN DAP pun mereka SOKONG .

    Itulah “MELAYU BENDUL” namanya.

    Aku NAK MUNTAH tengok muka muka China DAP NI……

    1. Zairil is supposed to be muka Melayu DAP.

      Datuk Sak & Aspan are Melayu-Melayu DAP.

  4. wakakakakakaka

    Tak dapat dipilih sebagai calon Parlimen, dah mula balas dendam dengan dapat duit poket sumbangan ……….

    Macam ni punya cerita kartun pon ada.

    1. Good one. Aspan you are a loser. Meludah ke langit Dulu u ahli UMNO dan masuk DAP sebab pada you DAP is the best UMNO teruk. Pelik ngapa tak masuk PR or PAS? Anyway lesson learned too late.

      U and Zaid plus that Tunku dua kali lima saja. So sorry I have to say this thing because I m fed up with such people plus what happening in UMNO now.

  5. tapi sebenarnya kak helen, majoriti orang melayu tahu, sedar dan yakin yang DAP ialah rasis dan chauvinis Cina. Aspan pun dah lama tahu, cuma dia dan sakmongkol adalah opportunis. sama la macam dyana anak perempuan yammy.

  6. ‘“Di satu pihak yang lain mereka [DAP] tidak bercakap tentang kaumnya, tetapi dalam praktiknya tindakan mereka sangat chauvinis dan tebal perkaumannya,” sambung Aspan.’

    Pakcik, orang dah tau la. Hang nganga apa lagi?

Comments are closed.