Posted in CLUELESS

Mukhriz: Awasi sokongan yang membawa rebah

“Sokongan jenis ini disulami kata-kata manis yang mengasyikkan, membuai pemimpin dengan mimpi-mimpi indah walhal keadaan sebenar lebih mirip mimpi ngeri. Ini merbahaya bagi pemimpin …”, kata Mukhriz Mahathir ketika merasmikan mesyuarat Umno bahagian Jerlun yang turut dihadiri tetamu kehormat khas YAB Perdana Menteri.

Mengimbas kepada tulisan Tun pada tempoh hari, Mukhriz memperjelaskan bahawa teguran berhemah, sekiranya perlu, akan disampaikan juga dengan tujuan murni untuk “memberi kekuatan” kepada Dato’ Seri Najib.

Baca seterusnya di Berita Harian Teguran Dr Mahathir terhadap PM bersifat sayang – Mukhriz

BAWAH: PM membuat lawatan ke Kedah

MOHD NAJIB TUN RAZAK / MESYUARAT UMNO BAHAGIAN JERLUN

(87 patah perkataan)

Author:

I have no Faceook or Twitter.

15 thoughts on “Mukhriz: Awasi sokongan yang membawa rebah

  1. KJ and his gang …..like the famous saying here gunting dalam lipatan, but this gunting everyone can see yet some ppl close a blind eye to it.

  2. Tegur menegur ‘budi bahasa’ kita. Tidak kira, Melayu, Cina, India dan Pribumi Malaysia.

    Masaalah nya bila tegur, menghina, memaki dan memperlekehkan orang lain, mencabar, mendabik dada sebenar nya nyata tahu salah. Paling teruk menyentuh peradaban, tamaddun, bangsa dan ugama.

    Bila sedia menerima teguran, perbaiki bersama, tiada yang lebih baik untuh kita hidup bersama dalam suasana kedamaian.

    Kita bebas untuk hidup, berkerja, beriadah, bertegur sapa, bermesra, berkeluarga di atas harta yang mampu kita ada, di car bersama.

    Apa lagi sandiwara kita? Apa lagi yang tidak cukup sehingga makan minum yang rezeki melimpah ruah masih mencekik nista?

  3. Mukhriz harus berani bersuara.

    Umno ketandusan pemimpin yan punyai sifat dan sikap Melayu.

    La ni pemimpin Umno sendiri yang akan talkinkan Umno sendiri.

      1. Jangan lah macam tu. Kan KJ King of Glamor. Just flip on a fashion mag you see him all over the place. You outdated lah buddy. No wonder the fat ass Hasnah Yeop loves taunting you folks as low class. You people takde baca majalah fesyen ke ? Really low class lah you orang. l o l

    1. Anonymous,

      Before worrying about KJ, do worry about Najib. For reasons that best known to Najib, he “loves’ to please those who wish him, his wife, UMNO, Malays dead.

      Najib has the habit of creating problem out of nothing. He dismantled ISA against advices from those who had seen carnages in their lifetime. Instead he choose to listen to those not “beriman dan bertakwa” who lead questionable lifestyle.

  4. Hurray. We don’t have to go Australia to find husband. Now Ah Jib Kor will bring the husbands to us. We Penang Char Boh like.

    http://www.thesundaily.my/news/1161272

    “The New Colombo Plan will see interested Australian undergraduates coming to Malaysia for a 1-2 semesters’ studies in local universities as well as mobility programs like internships in Malaysia,” Najib said.

    Australian Prime Minister Tony Abbott said he believes in the strength and optimism in the friendship between Malaysia and Australia.

    1. l o l

      The Sun Daily is already doing the promotional work for them. Wow!

      You must do your part for the Penang girls.

  5. “The more one listens to ordinary conversations, the more apparent it becomes that the reasoning faculties of the brain take little part in the direction of the vocal organs.”

    —Edgar Rice Burroughs, American author and creator of the “Tarzan” series (1875–1950)

    While there’s no guarantee we’ll always make the right decision or find the most effective solution to a problem, there is a way to significantly improve our odds — and that is by improving our critical thinking and reasoning skills. Critical thinking is the act of carefully considering a problem, claim, question, or situation in order to determine the best solution. Reasoning skills, which go hand-in-hand with critical thinking, ask us to base our decisions on facts, evidence, and/or logical conclusions.

    http://www.education.com/study-help/article/critical-thinking-reasoning-skills/

  6. Seorang ketua parti pemerintah Melayu mula2 hapus ISA. Lepas tu Ordinan Buang Daerah dan kini sibuk nak hapus Akta Hasutan.

    Ketua Pemuda partinya pulak sibuk lancar prog kat DUMC gereja yg terkenal aktif mahu murtadkan Melayu.

    Dalam keadaan begini dengan siapa kita nak beri kepercayaan memimpin negara… Pkr… asyik kelentong rakyat, pas…takde pendirian, umno… mula khianati melayu.

    Maybe ISMA kot…. entahlah…

    

Comments are closed.