Tolong pecat MCA

March 19, 2015 at 10:26 pm 20 comments

MCA yang anti-hudud tidak mewakili suara masyarakat Cina yang sekarang sudah mengikut alunan Firster.

Hudud untuk semuaSeterusnya, MCA tidak pandai membaca denyutan nadi golongan Cina yang telah ‘ubah’ ataupun dalam kata lain, melalui satu anjakan paradigma dari segi pemikiran mereka.

Sebenarnya ianya DAP yang menerima sokongan tak berbelah bagi kaum Tionghua. Maka orang Cina yang 90 peratus pro-DAP boleh dikira juga sebagai pro-hudud.

Bak kata Ong Kian Ming, si Ahli Parlimen DAP Serdang: “Isu hudud sudak tidak laku bagi kaum Cina.”

Ong Kian Ming Isu hudud sudak tidak laku bagi kaum Cina

Sokong hudud Bantah GST

Sokong hudud Bantah GST close up

ATAS: Orang Cina sokong hudud

Ti Kian Ker adalah pengerusi Biro Harmoni Agama beserta anggota majlis tertinggi MCA.

Thomas Su ialah ialah Ahli Parlimen DAP Ipoh Timor.

tilianker hudud

Thomas telah memberitahu @tilianker: “Risk of Hudud? PR have made our stand clear. It’s just MCA/BN aren’t able to accept it whereas M’sian have move on.”

Hanya MCA yang masih ketinggalan zaman cuba memomokkan hudud manakala orang Cina sudah mara ke depan mengikut arah love-love-love (cintakan PAS, sayang akan hudud).

Sepertimana yang diluahkan Ong Kian Ming, isu hudud basi dan tidak laku untuk dijaja lagi.

Thomas Su hudud

Cina sokong PAS Melayu sokong DAP

Cina sokong hudud

Rujuk juga, ‘Bilangan masyarakat Cina terima hudud meningkat‘ (FMT, 2 Nov 2012)

Namun tak habis-habis MCA merengek tentang hudud – ‘Lim dynasty must state its stand on PAS’s hudud’ (Malaysiakini, 4 Apr 2014)

Ong Kian MCA is flogging a dead horse

Ong Kian Ming: “I think MCA is flogging a dead horse on this hudud issue”

Sambung @imokman: “amazing tt these mca fellas r still playing the hudud card”

Cukuplah. Udah bising lagi.

Cina DAP dah tak endahkan MCA yang umpama anjing menyalak bukit.

Tengok respons terhadap surat kepada pengarang oleh setiausaha agung Pemuda MCA, Leong Kim Soon – bawah.

Komen Justice Pao (lihat atas):

“These UMNO running dogs really do not have any brains – hudud will only affect the Muslims so why should they object. Maybe it is because with hudud implemented most of the UMNOputras will be charged, sentenced and many will be losing their limbs. MCA is doing the dirty work for UMNO!”

hudud cina sokong

ATAS: Angkara hudud, kebanyakan Umnoputra akan jadi kudung, kata ‘Justice Pao’

Bukan setakat Cina DAP yang sokong hudud, tokong Cina pun akur.

PAS wayang Cina

hanya orang jahat takut hudud

Hanya Umno yang takutkan hudud.

Orang Cina DAP yang mahu rasuah dibanteras tidak takut kepada hudud.

Kata setiausaha organisasi kebangsaan DAP Anthony Loke, andaikata kamu tidak melakukan apa-apa kesalahan maka tiada apa-apa yang perlu dikhautiri.

Malahan orang Cina DAP mempercayai bahawa kadar jenayah akan turun dengan adanya pelaksanaan hudud.

bukan islam tak perlu takut

cina_bendera_pas

Cina pun yakin “Islam (is) the way of life”

Cina sokong PAS 6

Hanya Dr Chua Soi Lek yang mahu takut-takutkan orang Cina tentang hudud, dakwa Ahli Parlimen DAP Serdang Ong Kian Ming.

Kian Ming juga membayangkan bahawa Dr Chua tidak layak untuk membincang perihal hudud kerana beliau tidak mempunyai ijazah kedoktoran daripada sebuah universiti Islam.

Tambah juru strategi DAP itu: “yup, i subscribe to hudud laws +++ cut off the dicks of adulterers, esp those who can be seen on video.”

Ong Kian Ming @drchuasl fear mongering over hudud

Ong Kian Ming @drchuasl not qualified

Ong Kian Ming cut off dicks

ChinesePAS2

ChinesePAS

cina undi pas

PAS for all, Hudud for all

Cina sokong PAS 3

Cina sokong PAS 1

Cina sokong PAS ant

PASubah

Cina DAP, yakni 9 orang daripada setiap 10 orang warga Malaysia keturunan Cina, telah berjaya ditarbiyah untuk mesra PAS dan mesra hudud.

Contohnya Leo Lai,  seorang Cina “tapi tetap sokong hudud” (lihat bawah). Katanya “sebab hudud adalah baik bagi masyarakat”.

Dia menjemput rakan-rakan Facebook “sila LIKE jika saya betul”. Entrinya itu yang menyokong hudud mendapat 1,057 tanda ‘Like’.

Kawan sokong hudud

Cina sokong PAS 4

Cina sokong PAS 5

Cina sokong PAS 2

PAS for All

Mengikut Ong Kian Ming, ia adalah hak demokratik PAS untuk mengesyorkan dan menuntut hudud.

@imokman: “i hope that we can reach a level of pol maturity & insti dvlpment where PAS is allowed to implement hudud at the state level”

Ong Kian Ming PAS right hudud

Ong Kian Ming PAS is allowed to implement hudud at the state level

Mantan menteri MCA Dr Fong Chan Onn menduga bahawa hukum hudud akan membekas kesan ke atas orang bukan-Islam.

Beliau dibidas Ong Kian King – “but there’s no chance hudud will be implemented in Msia under PR”.

HududPenang2020

Entry filed under: Evangeliblis. Tags: , , .

Soon hudud for all, warns ex-Johor DAP deputy chairman Bible says animal that is raped must be put to death

20 Comments Add your own

  • 1. MCA.8481  |  March 19, 2015 at 10:34 pm

    http://www.theguardian.com/world/2014/nov/24/pakistani-christian-woman-sentenced-death-blasphemy-file-appeal

    Baguslah cina2 semua sokong Pas. Hudud dah selesai. Next, blasphemy law pulak. Apa komen Ong Empty Pot & co ?

    Hahahahahahahahahahahahahaaaa

    Reply
  • 2. mulanmalaysia  |  March 19, 2015 at 11:02 pm

    Your friend speaks.

    https://mobile.twitter.com/hannahyeoh/status/578462816769699840

    Reply
    • 3. islam1st  |  March 20, 2015 at 4:15 am

      PAS Kelantan ni a person ke? Habis tu kenapa HY cakap ‘keranamu’? O ikut resam ‘keranamu Malaysia’ ke? Hahaha kesian, BM masih lemah sangat!

      Reply
  • 4. Anony  |  March 20, 2015 at 1:26 am

    Can anyone be faulted for assuming that the reason that sex with a corpse, with animals, and between lesbians had been exempted from PAS hudud is for the purposes of providing some sort of alternative, a comfort if you like, for the highly sexed amongst the citizens of the Serambi Mekah to turn to in case of ’emergencies’?

    Reply
    • 5. Transgressing Propriety  |  March 20, 2015 at 3:51 am

      If PAS exempts sex with the dead, with beasts, and with same-sex partners from its “hudud” punishments, then PAS must exempt itself from the public discourse on religious law.

      Reply
    • 6. Sudesh  |  March 20, 2015 at 9:38 am

      Exactly. And how exactly are they going to prove anal intercourse between a husband and a wife? Very impractical and silly imo.

      Reply
      • 7. Mulan of Malaysia  |  March 20, 2015 at 12:10 pm

        “And how exactly are they going to prove anal intercourse”

        Like all the KETUM discussions since 1997.

        Reply
    • 8. zack  |  March 20, 2015 at 10:01 am

      Actually according to Nik Amar, kesalahan ini tergolong dalam liwat. There is no fiqh book that will explain you how a lesbian act to be considered punishable. Correct me if I am wrong but for zina the penis has to penetrate the vagina. I don’t know they can determine lesbian act. Perhaps using your tongue haha.

      It is no light punishment either. As has been written the equate liwat as zina. Jadi rejam lah siapa buat lesbian.

      Reply
      • 9. MCA.8481  |  March 20, 2015 at 11:27 am

        kesian Pas masih in 7th century time wrap. Pas still talks about sex, sex, sex and more sex. This is 21st century lah dol. For example, digital economy is a big chunk in modern economy. So what does hudud Pas say about digital piracy offence ? Nak potong apa ??? Wake up lah.

        Reply
      • 10. islam1st  |  March 20, 2015 at 5:16 pm

        ‘Perhaps using your tongue haha.’

        Ala Zack ni buat2 bodoh plak…kan dildos bersepah skang ni? Apa kata proaktif skit sila panjangkan soalan bernas anda kepada Kerajaan Negeri Kelantan? You are not mocking the Sultan are you?

        Reply
  • 11. Mat  |  March 20, 2015 at 2:19 am

    Kenapa orang Cina ni takut sangat dengan hudud walau tiada kena-mengena dengan mereka?

    Adakah kerana ini? “Masih teringat wewaktu kecil dahulu, saya disuruh oleh aruah bapa saya, seorang peniaga kedai runcit, di kampung Melayu, supaya mencampurkan minyak petrol dengan minyak tanah, beras putih + beras merah (perang), mengubah timbangan dan lain-lain lagi. Pendek kata, apa sahaja yang boleh memberikan keuntungan lebih, saya diminta melakukannya walaupun perbuatan itu salah.

    Maka tidak hairan, jika ada peniaga keli atau patin memberikan makanan babi atau mencampakkan bangkai babi ke dalam kolam peliharaan, seperti yang pernah berlaku baru-baru ini. Belum termasuk lagi kilang bihun yang kotor, menggunakan logo-logo berbunyi Melayu dan Islamik, seperti cop masjid, cop Fatimah, cop rumah Melayu dan lain-lain. – Ridhuan Tee”.

    Itu peringkat bawahan. Belum lagi peringkat atasan yang jadi bilionair dengan cara menipu dan merasuah.

    Menipu dalam perniagaan pun seumpama mencuri daripada pelanggan. Boleh dihukum hudud.

    Takpe, jangan takut. Hudud hanya untuk orang Islam sahaja.

    Jadi, kenapa nak melalak?

    Reply
  • 12. Mulan  |  March 20, 2015 at 10:47 am

    Do you know today is the solar eclipse and the worst day of the year by Chinese beliefs? The soothsayers are asking us to stay indoors between 3 to 6 pm.

    Hmmm. Such good timing. Perhaps the heavens are angry with what the Chinese have done! 50 years of harmony down the drain

    Reply
    • 13. Kung  |  March 20, 2015 at 3:53 pm

      Explaining the classic Tao Te Ching by Lao Tzu [YouTube]

      Reply
  • 14. I.D.A.  |  March 20, 2015 at 12:16 pm

    Sarkastik seperti selalu :)

    Reply
  • 15. Mulan of Malaysia  |  March 20, 2015 at 12:20 pm

    Breaking news:
    Perutusan Tokong sempena Hari Gerhana Matahari Sedunia

    http://limguaneng.com/index.php/2015/03/20/by-falling-into-umnos-trap-to-betray-prs-consensus-and-common-policy-in-passing-hudud-laws-in-the-kelantan-state-assembly-pas-kelantan-have-not-only-destroyed-its-electoral-prospect/

    “By falling into UMNO’s trap to betray PR’s consensus and common policy in passing hudud laws in the Kelantan State Assembly, PAS Kelantan may have destroyed its electoral prospects in Kelantan but it has brought closer UMNO’s dreams of destroying PR. UMNO Minister in the Prime Minister’s Department Jamil Khir Baharom had instigated PAS to implement hudud laws on Muslims in Kelantan by promising the Federal government’s support in Parliament on March 27 2014.

    Why should MCA and Gerakan blame PAS alone, but dare not adopt former MCA Deputy Minister Datuk Gan Ping Shieu’s suggestion to punish UMNO by severing ties, when UMNO not only supported PAS but instigated PAS to implement hudud?”

    See UMNO at fault again.
    Throwback. To Miss Banana

    Reply
    • 16. islam1st  |  March 20, 2015 at 5:13 pm

      ABU till kingdom comes. Two legs are bad, four legs are good!

      Reply
    • 17. shamshul anuar  |  March 20, 2015 at 11:58 pm

      Mulan,

      “….to punish UMNO…’

      No. MCA cant punish UMNO as the latter is the supremo in BN and local politics. The other way is much more possible. Had UMNO ejcted MCA out of BN, MCa will definitely relegated to museum only. it survives on UMNO life line.

      Guan Eng loves to lie. Tewling the truth is an alien concept to him although he expects those outside DAP to speak the cardinal truth. PAS does not fell on UMNO’s trap by tabling hudud in DUN kelantan.

      It is the chinese who were fooled by DAP.

      Reply
  • 18. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 1:03 pm

    Ini sebagai jawapan ringkas kepada yang bertanya mengapa yang bukan Islam (ada Cina Islam macam Ridhuan) menentang hudud walaupun tiada kena-mengena dengan mereka.

    Subahshini Rajasingham. Indira Gandhi. Banggarma Subramaniam. Teoh Cheng Cheng. Chang Ah Mee. Shamala Sathiyaseelan. Nik Raina Nik Abdul Aziz. Revathi Massosai.

    Kes-kes mahkamah ini belum lagi menyentuh hudud dan kebanyakannya kes undang-undang keluarga sahaja. Itu pun sudah banyak konflik dan dispute. Dalam kes Nik Raina dan juga kalimah Allah, sudah jelas perbohongan demi perbohongan dilakukan apabila seseorang mengatakan Syariah atau Hudud tiada kena-mengena dengan yang bukan Islam.

    Apa hukuman untuk pendusta, penipu dan pembohong?

    Negara ini bukan berlandaskan al-Quran tetapi Perlembagaan. Cubaan melarang jualan buku Irshad Manji dalam bahasa Melayu sememangnya tak masuk akal memandangkan versi bahasa Inggerisnya masih dijual. Ini masalahnya apabila manusia tak pakai otak buat kerja sia-sia. Kalau nak gam, laranglah arak, rokok dan buku tertentu daripada dijual kepada orang Islam – nak beli tunjuk IC. Saya ada hak nak baca buku Irshad Manji sebab saya bukan Islam!

    Sekarang ramai rakyat Malaysia yang keempunan agar hukum Hudud dilaksanakan di Kelantan dan negeri-negeri lain. Masalahnya negara ini masih ada undang-undang, ada perlembagaan. Kalau Parlimen lulus pun boleh dicabar di mahkamah tinggi atau mahkamah persekutuan. Kalau ahli-ahli DUN atau Parlimen bodoh pun hakim-hakim semua kena ikut sama-sama bangang baru boleh jadi.

    Yang lulus pun pembaharuan versi undang-undang hudud 1993, rang kanun jenayah lama yang diperbaharui. Ini semua mainan politikus-politikus yang mengabui mata rakyat. Mengatakan kononnya undang-undang hudud tidak akan dikenakan ke atas orang bukan Islam tidak bermakna kehidupan mereka tidak akan terjejas. Peraturan kecil seperti pengasingan tempat duduk wanita dan lelaki macam tutup sebelah mata saja untuk maksiat sesama sejenis.

    Bantah hukuman hudud PAS kerana bercanggahan dengan Perlembagaan dan bidang kuasa Persekutuan dengan Negeri.

    #1. Asserting authority beyond their jurisdiction – undermining the Federal Constitution

    Bantah hukuman hudud PAS kerana cubaan parti politik menegakkan interpretasi songsang / terpilih hukum-hakam tazir, qazaf dan hudud

    #2. Asserting authority beyond their ability – undermining the integrity of Islamic jurisprudence

    Bantah hukuman hudud PAS kerana membelakangkan kontrak sosial dan pembentukan negara Malaysia

    #3. Asserting authority beyond their capacity – undermining the principles agreed upon by our founding fathers.

    Sampai bila rakyat Malaysia nak diperbodohkan?

    Reply
    • 19. Helen Ang  |  March 20, 2015 at 1:41 pm

      re: “Sampai bila rakyat Malaysia nak diperbodohkan?”

      Selagi 90 peratus Cina taksub sokong giler DAP yang dema anggap maksum.

      Nantilah, menjelang PRU14, peratusan ini akan meningkat jadi 95 peratus.

      Reply
      • 20. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 1:46 pm

        Kalau miskin ada miskin tegar, miskin dan pendapatan rendah, bodoh ada bodoh tegar, bodoh dan bangang.

        Orang yang taasub dengan orang politik dan parti politik memang klasifikasinya bodoh tegar.

        Sultan pun kena cari makan, ini kan orang politik.

        Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


My blog, my like

Helen Ang

Recent Posts

Kalender

March 2015
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Pengunjung

  • 7,442,190 hits

Archives

Feeds


%d bloggers like this: