Bible says animal that is raped must be put to death

March 20, 2015 at 12:26 pm 31 comments

DAP people support hudud.

DAP and PAS share 95% the same values and have only 5% differences.

Listen to the joint manifesto between the Islamist party and the evangelical party which is read out in the following video clip.

Reading the PAS-DAP letter of agreement (see scan below) is Ustaz Salleh Man, who at that time in 2013 was the Penang PAS commissioner. The statement says:

“Perbezaan di antara PAS dan DAP hanya setakat 5% sedangkan kami bersetuju 95% untuk menegakkan kebebasan, keadilan, kebenaran, intergriti dan demokrasi untuk semua.”

Note the underlined sentence in the PAS-DAP manifesto – “PAS berhak memperjuangkan aqidah dan konsep negara Islam secara sendiri”.

DAPsupportPASletter

Sokong hudud Bantah GST

Sokong hudud Bantah GST close up

The Chinese in the photo above clearly support hudud – they’re wearing armbands with the slogan “sokong hudud”.

DAP Chinese also believe ‘Islam (is) the way of life’.

Cina sokong PAS 6

Hannah Yeoh

Hannah Yeoh

DAP people take their cue from their party leaders.

DAP’s evangelista MP for Serdang, Ong Kian Ming tweeted (see below): “yup, I subscribe to hudud laws”.

Selangor Speaker Hannah Yeoh is indistinguishable from a PAS Muslimah in the way she dresses for the occasion.

Ong Kian Ming cut off dicks

hannahtudunggreen

Hannah Yeoh is anti-adultery.

She had slammed BN adulterers in her speech at her party convention.

The death penalty is prescribed for adulterers, according to the Bible.

The hudud punishment is stoning. This is among the many areas where the Islamist PAS and the evangelical DAP have got 95 percent ideas and attitude in common.

Wicked2

Wicked people must be punished

Hannah Yeoh who loves her God, and her neighbours too, wants to banish “wickedness” so that Malaysia can be exalted as a “righteous” nation.

The Bible says, “If a man has sexual relations with an animal, he is to be put to death, and you must kill the animal.” (Leviticus 20:15)

The Bible is more strict than the Kelantan hudud law which does not punish sex with animals.

Ong Kian Ming PAS right hudud

Ong Kian Ming PAS is allowed to implement hudud at the state level

Punishment is death by fire

There was a case where a 20-something man raped a three-week-old calf to death in Bidor, Perak. See, Kes ‘perkosa’ luar tabii

Who knows? Maybe the DAP will eventually agree for hudud law to cross the Titiwangsa to come to the west coast of the peninsula.

The Bible also says:

“And the daughter of any priest, if she profane herself by playing the whore, she profaneth her father: she shall be burnt with fire.” (Leviticus 20:15)

Hannah tudung red

The pious Hannah Yeoh

Throwing us all into the flames

The singer in the video below was 13 years old at the time of the recording. The Adele song he’s singing – Set fire to the rain – could well describe the relationship between evangelical DAP and puritanical PAS.

Both parties believe that everybody else except themselves are not walking in the path of God. They believe evil people who do not vote for Pakatan belong to the Dark Side and will “pecah perut” or burn in hellfire.

Their preachers have a symbiotic relationship. Hence we shouldn’t be surprised that DAP and PAS have 95% similarities and only 5% differences.

throw into flames

Entry filed under: Evangeliblis. Tags: , .

Tolong pecat MCA Ugutan rogol: Loyar-loyar hak asasi senyap aje sebelum ni

31 Comments Add your own

  • 1. mak jemah  |  March 20, 2015 at 12:40 pm

    Wayang apa depa dok main tu Helen? I am so confused…

    Reply
  • 2. anti - racist  |  March 20, 2015 at 12:59 pm

    Its been long time since i last posted in your blog Helen. I see you are on fire with your many thought provoking postings. On hudud, i can only tell my Chinese brothers and sisters, padan muka. Nak ubah sangat now you are on your way to hudud. You reap what you sow.

    Reply
  • 3. RINA  |  March 20, 2015 at 1:17 pm

    “MCA to oppose Hudud Law till the end… ”

    100% in MCA sudah pasti bukan penganut Agama Islam, sama juga majoriti mereka dari DAP. Kenapa risau bonar?

    Jenayah besar seperti mencuri, berzina bersangkut paut dengan depa ke? Hmmmmm hmmmmm hmmmmm

    Reply
    • 4. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 2:07 pm

      Cakap macam orang bangang. Hukum hudud PAS kononnya mengikut al-Quran dan sunnah Rasulullah SAW. Adakah hukum hudud hanya untuk orang Islam sahaja? Ini ketetapan pakar ulama PAS atau JAKIM atau IUMS?

      Jadi semua yang membantah hukum hudud PAS itu penzina, pembunuh dan pencuri?

      Tentulah MCA dan DAP dan Gerakan membantah hudud. Negara ini ada Perlembagaan, ada undang-undang. DUN Kelantan bersidang untuk membaiki undang-undang lapuk yang tak pernah digazetkan. Sudah diperbodohkan sekali tahun 1993, sekarang nak ulang lagi tahun 2015? Ini sandiwara dan wayang orang politik. Ahli-ahli Parlimen nanti akan diuji. Kita tengok saja berapa orang yang tak celik undang-undang.

      Senang saja memperlekehkan bantahan bukan Islam terhadap hudud sebab mereka kafir. Sama saja menganggap sokongan buta orang Islam terhadap hudud sebab mereka cetek ilmu.

      Reply
      • 5. islam1st  |  March 20, 2015 at 4:08 pm

        MB kata bukan Islam tak mau bersunat, tak pa, sapa pun tak larang, kalau nak masuk Islam baru la kami suruh bersunat…apa yang kalut???

        ‘Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Lama, Datuk Anuar Tan Abdullah, berkata beliau memahami kenapa masyarakat Cina membantah pelaksanaan hukum hudud itu, namun umat Islam keseluruhannya mesti menerima dan menyokong pelaksanaa hukum itu.

        Beliau yang juga satu-satunya ADUN muslim berketurunan Cina dalam DUN berkenaan berkata, bantahan masyarakat Cina berlaku kerana mereka masih tidak memahami mengenai hukum itu.

        “Oleh itu, kita harus melaksanakan hukum hudud. Dengan pelaksanaannya, barulah masyarakat Cina akan tahu bahawa hukum hudud tidak beri kesan kepada bukan Islam,” kata ADUN Pas itu seperti dipetik Sinchew Daily.’

        http://www.ismaweb.net/2015/03/pemimpin-cina-kelirukan-masyarakat-mengenai-hukum-hudud/

        Reply
        • 6. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 4:41 pm

          “Dengan pelaksanaannya, barulah masyarakat Cina akan tahu bahawa hukum hudud tidak beri kesan kepada bukan Islam”

          – Datuk Anuar Tan Abdullah

          Bodohlah Datuk Anuar ini. Sekejap mengatakan hukum hudud PAS akan mendatangkan manfaat kepada semua rakyat jelata, sekejap hukum hudud PAS tidak ada sebarang kesan kepada bukan Islam. Mana yang betul ni?

          Kalau hukum hudud itu afdal dan baik itu semua, buatlah untuk semua orang. Tak ke kesian kat mangsa zina, rogol, curi dan pembunuhan bukan Islam? Bab ini yang tak masuk akal.

          Reply
          • 7. islam1st  |  March 20, 2015 at 5:08 pm

            Sekejap mengatakan hukum hudud PAS akan mendatangkan manfaat kepada semua rakyat jelata, sekejap hukum hudud PAS tidak ada sebarang kesan kepada bukan Islam.’

            Bila orang dah jadi baik, takut, seram sejuk nak buat jenayah, kira semua orang dapat faedah kebaikan hudud la tu. Dalam pada tu Anuar cakap bukan Muslim tak kena hudud. Apa yang bodohnya?

            saudara tak faham kut?

            Reply
            • 8. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 5:46 pm

              Macam mana semua orang dapat faedah hudud apabila hukum hudud PAS hanya untuk orang Islam?

              Reply
              • 9. islam1st  |  March 20, 2015 at 7:46 pm

                Orang Islam takut nak mencuri. Harta semua orang, orang Islam dan orang bukan Islam, tidak dicuri.

                Reply
                • 10. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 7:58 pm

                  All praise to the lord, sekarang di Kelantan yang membuat perkara-perkara jahat semuanya oleh bukan Islam.

                  Reply
                  • 11. islam1st  |  March 20, 2015 at 8:13 pm

                    Yang kita risau, orang Islam curi harta orang bukan Islam saja. Kesian kat orang bukan Islam kerja penat2. Kan?…tu yang kita nak cuba cegah tu.

                    Reply
    • 12. Zack  |  March 20, 2015 at 2:32 pm

      Memang sebenarnya hukum hudud patut dikenakan kepada semua.

      Macam yang dah banyak kali diberitahu, kalau pesalah tak mahu hudud zaman Nabi dulu dia kena hukum agama dia yang severity sama. Sebab zaman itu memang orang hanya boleh didisiplinkan dengan hukum yang keras2.

      Jadi DAP dan golongan Kristian patut bukak kitab Bible balik dan hidupkan balik undang2 dari kitab Bible.

      Reply
      • 13. islam1st  |  March 20, 2015 at 4:10 pm

        ‘Sebab zaman itu memang orang hanya boleh didisiplinkan dengan hukum yang keras2.’

        Wah sedapnya fitnah orang zaman dulu2 Zack?

        Reply
    • 14. MCA.8481  |  March 20, 2015 at 2:43 pm

      MCA understands hudud – god’s hudud is not same as Pas’ hudud.

      read this http://misconceptions-about-islam.com/cut-off-hands-theft.htm

      Reply
  • 15. labkamarul  |  March 20, 2015 at 2:42 pm

    Anggap saja bantahan daripda kafir mahupun Islam sendiri untuk melaksanakan hukum hudud adalah sebagai salah satu ujian daripada Allah kepada hambanya yang benar2 redha dan rela untuk diuji apabila hendak menjalankan hukum Allah.

    Tapi kita mesti percya Allah tak akan memberi ujian yg kita tak mampu hadapi.

    Kepada yang membantah, kenapa perlu takut jika kamu tak melakukan kesalahn? Adakah dalam hati kamu ada bibit2 untuk melakukan perzinaan, mencuri, membunuh?? Jika ada, berfikir dua kali atau banyak2 kalilah!

    Tapi jika kamu tetap melakukan kesalahn jenayah itu, hukuman hudud yg dijatuhkan itu akan menyebabkan kamu tidak lagi di hukum di akhirat nanti….yg mana lagi teramat berat azabnya.

    Reply
  • 16. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 3:00 pm

    “Kepada yang membantah, kenapa perlu takut jika kamu tak melakukan kesalahn? Adakah dalam hati kamu ada bibit2 untuk melakukan perzinaan, mencuri, membunuh?? Jika ada, berfikir dua kali atau banyak2 kalilah!”

    Membantah hukum hudud PAS tidak bererti menolak hukum hudud. Menolak hukum hudud juga tidak bererti menolak Islam. Tengok saja tindak-tanduk JAWI dan JAIS dalam kes Nik Raina dan kitab injil bahasa Melayu. Inikah mutu, kualiti dan keunggulan pelaksana perundangan Islam di Malaysia?

    Reply
    • 17. islam1st  |  March 20, 2015 at 4:14 pm

      ‘Membantah hukum hudud PAS tidak bererti menolak hukum hudud.’

      Rasanya, apabila diluluskan di peringkat DUN Kelantan secara sebulat suara semalam bermakna ianya bukan lagi Hudud PAS. UMNO dan PKR undi sekali kut…

      ‘Tengok saja tindak-tanduk JAWI dan JAIS dalam kes Nik Raina dan kitab injil bahasa Melayu’

      Mana yang silap, boleh perjelaskan sikit?

      Reply
      • 18. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 4:36 pm

        Kelulusan di peringkat DUN hanya menunjukkan kebodohan ahli-ahli DUN. Siapa yang merangka undang-undang hukum hudud ini? Kuasa ajaib?

        Kes-kes Nik Raina dan kitab injil PBM jelas menunjukkan kelemahan JAWI dan JAIS. Dalam kes buku Irshad Manji, ada ke logik nak tahan staf kedai buku padahal buku itu belum lagi diharamkan? Tambahan itu, buku versi bahasa Melayu sahaja yang cuba diharamkan. Sudah masuk mahkamah sivil dan syariah dan kalah teruk, sekarang nak cuba lagi dengan dakwaan berulang terhadap Nik Raina. Mohon pencerahan, mana keadilan dalam usaha JAWI memangsakan Nik Raina?

        Rampasan kitab injil PBM bahasa Melayu dan Iban oleh JAIS sudah terang-terang mencampuri urusan agama Kristian. Ada cukup bukti JAIS terhadap PBM sila heret mereka ke mahkamah kerana cuba menyesatkan orang Islam. Tindakan rampasan kitab injil sudah melampau batasan kuasa JAIS. Inikah caranya? Tangkap dulu siasat kemudian?

        Reply
        • 19. Zack  |  March 20, 2015 at 4:46 pm

          Itu lah haywire kalau undang-undang ni boleh pakai dekat satu agama saja. Sebab Jawi tak boleh nak dakwa pengurusan MPH yang bukan Islam. Tak tertakluk pada undang-undang Islam. Sebab tu Nik Raina jadi mangsa.

          Itu baru bab buku. Belum bab lain dalam jenayah lebih berat.

          Apa undang-undang hudud Kelantan ni nak ambik kuasa undang-undang Persekutuan dalam menentukan siapa yang kena bunuh? Setakat ini undang-undang syariah terhad kepada keluarga Islam. Itu pun dah ada kekeliruan apabila melibatkan keluarga yang ada bukan Islam. Belum cerita bab hak harta warisan semua lagi.

          Reply
          • 20. islam1st  |  March 20, 2015 at 8:07 pm

            Itu lah haywire kalau undang-undang ni boleh pakai dekat satu agama saja.’

            Jadi cadangan Zack ialah supaya bukan Islam pun kena hudud juga ke? Bagi pencerahan sikit?

            ‘Apa undang-undang hudud Kelantan ni nak ambik kuasa undang-undang Persekutuan dalam menentukan siapa yang kena bunuh?’

            Maksud Zack kes murtad ke?

            ‘Setakat ini undang-undang syariah terhad kepada keluarga Islam. Itu pun dah ada kekeliruan apabila melibatkan keluarga yang ada bukan Islam.’

            Tidak ada kekeliruan. Mungkkin pertindihan tetapi disebabkan oleh si pengadu sendiri, Bukan salah undang2 atau pengamal undang2. Negeri Sembilan dah ambil satu langkah pro aktif, masing2 ditadbir dengan cara sendiri.

            ‘Belum cerita bab hak harta warisan semua lagi.’

            Faraid ke? Kes apa yang keliru, boleh cite kan sini Zack??

            Reply
        • 21. islam1st  |  March 20, 2015 at 5:03 pm

          ‘Dalam kes buku Irshad Manji, ada ke logik nak tahan staf kedai buku padahal buku itu belum lagi diharamkan?’

          Jawi nak buktikan jabatannya not being dictated by Fed Con (KDN being Federal apparatus) Apparently depa kalah. Harap depa belajar something from it.

          ‘Tambahan itu, buku versi bahasa Melayu sahaja yang cuba diharamkan.’

          Tu la kan dah kena sound dengan hakim.

          ‘Sudah masuk mahkamah sivil dan syariah dan kalah teruk, sekarang nak cuba lagi dengan dakwaan berulang terhadap Nik Raina.’

          Depa kena. kita jangan terpengaruh dengan lobi borders or berjaya group yang mungin dh tak sanggup nk tanggung legal kos Apex Court. Isu arrogant atau buli tidak timbul. Demi Islam dan umat Islam, Jawi kena rayu sampai mahkamah tertinggi. Depa jabatan kerajaan depa must exhausted every avenues yang ada. Itu tanggungjawab. Nothing personal. Nik Raina ada counsel bagi counsel handle, tak payah nak tagih simpati pusing satu Malaya kempen as if Jawi ada personal vendetta dengan dia.

          ‘Rampasan kitab injil PBM bahasa Melayu dan Iban oleh JAIS sudah terang-terang mencampuri urusan agama Kristian’

          Tak lah. Jais berhak rampas kitab injil tersebut sebab dia jaga hal ehwal agama Islam bagi negeri Selangor bagi pihak Sultan Selangor.

          ‘Ada cukup bukti JAIS terhadap PBM sila heret mereka ke mahkamah kerana cuba menyesatkan orang Islam.’

          Itu yang NGO Islam nak. Kami akan tingkatkan lobi dengan lebih kuat lagi. Tapi gomen kadang2 behaves cara yang kita semua tak boleh nak jangka. Malay gomen, tahulah. Ini tak boleh. Ini simpati. Ini nak jaga hati.

          ‘Tindakan rampasan kitab injil sudah melampau batasan kuasa JAIS’

          Apa kata PBM saman JAIS. Sama aja effectnya kan. Senang skit ada precedent kalau PBM menang. Kalau PBM yakin la. Saya rasa PBM tak berani dan yakin. Tu yang pindah KL tu.

          Reply
          • 22. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 5:43 pm

            Bukti apa hang? JAWI ini jabatan kerajaan. Kerajaan, baik negeri atau persekutuan, kena ikut peraturan dan undang-undang. Ini bukan isu nak jadi hero, ini persoalan integriti badan penguatkuasaan. Kalau cara tangkapannya sudah tak sah, kenapa nak lagi menegakkan benang yang basah? Borders masih menyokong Nik Raina, dia masih staf kedai buku tersebut. Kenapa dimangsakan seorang insan yang tak bersalah? Apa kesilapan Nik Raina?

            Sultan Selangor sendiri saksikan pemulangan kitab tersebut. Tindakan Tuanku amat bertepatan memandangkan namanya telah tercemar oleh tindakan JAIS dalam insiden tersebut. Kalau PBM saman JAIS awak rasa boleh menang? Macam kalimah Allah itu menang jadi arang kalah jadi abu.

            Reply
            • 23. islam1st  |  March 20, 2015 at 8:00 pm

              ‘JAWI ini jabatan kerajaan. Kerajaan, baik negeri atau persekutuan, kena ikut peraturan dan undang-undang. Ini bukan isu nak jadi hero, ini persoalan integriti badan penguatkuasaan.’

              Betullah tu. Sebab itulah JAWI kena kuatkuasakan juga undang2. Tidak dapat tidak. Sebab itulah kes ini dirujuk ke Mahkamah Persekutuan. Kita tunggu proses undang-undang. Kalau betul JAWI salah dan telah menyalah menggunakan kuasanya, seperti yang dicanang, mahkamah akan akur dan buat keputusan seperti yang kita lihat sebelum ini. So far Nik Raina menang. JAWI berhak bawa kes ini ke Mahkamah Persekutuan, Nik Raina berhak pertahankan dirinya. Saya yakin Vincent Tan dan anak2-Berjaya group sudi tanggung kos guaman Nik Raina.

              ‘Sultan Selangor sendiri saksikan pemulangan kitab tersebut. Tindakan Tuanku amat bertepatan memandangkan namanya telah tercemar oleh tindakan JAIS dalam insiden tersebut. ‘

              Sultan Selangor menyaksikan pemulangan tersebut sebab nak ajar sikit yang Selangor ni ada Sultan, Ketua Agama Islam, jadi kena hormat. Jangan buat suka hati. Ada Undang-Undang Negeri yang perlu dihormati. Bukan sebab nama telah tercemar, jauh panggangg dari api!

              ‘Kalau PBM saman JAIS awak rasa boleh menang?’

              Kenapa, mahkamah kat Malaysia tidak ada integriti ke? Saudara setuju dengan pandangan Nurul Izzah ke?

              ‘Macam kalimah Allah itu menang jadi arang kalah jadi abu.’

              Saya setuju. Sebab tu la orang Melayu kata, kalau kail panjang sejengkal, lautan dalam jangan diduga. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai. Tetapi itu tidak bermakna PBM dan kawan2 yang sewaktu dengan mereka boleh berterusan baling batu sembunyi tangan. Dan kalau dah itu yang mereka harapkan, alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Itu yang jadi kepada kes kalimah Allah sebenarnya.

              Kalau PBM ada bukti kukuh bahawa mereka tidak melanggar undang-undang, ya silakan…

              Reply
              • 24. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 11:08 pm

                Tindakan JAWI merampas buku yang belum diharamkan itu dikira menguatkuasakan undang-undang?

                Tindakan JAWI yang memangsakan hamba Allah yang bekerja di kedai itu dikira menguatkuasakan undang-undang?

                Biar betik? Bukankah lebih baik ditangkap semua pekerja Islam di hotel yang menghidangkan arak atau bank yang mengamalkan riba? Mohon pencerahan?

                Reply
                • 25. islam1st  |  March 21, 2015 at 8:19 am

                  ‘Tindakan JAWI merampas buku yang belum diharamkan itu dikira menguatkuasakan undang-undang?’

                  JAWI percaya macam tu. Setakat ni depa dah dubuktikan salah. So kita tengok la kat Apex court plak. Islam, Agama Persekutuan under YDP Agong and not dictated and should never be dictated by KDN. Tu yang depa rampas sebelum buku tu diharamkan KDN.

                  ‘Bukankah lebih baik ditangkap semua pekerja Islam di hotel yang menghidangkan arak atau bank yang mengamalkan riba?’

                  Susah nak terang kalau tak faham Malay psyche.

                  Reply
  • 26. islam1st  |  March 20, 2015 at 3:56 pm

    Tu la Helen, macam-macam ada, harapnya dengan Hudud ni ramai yang lari lintang pukang ke seberang tambak…ala tol baru berapa sen? RM so low compared to Sing Dollar what?!

    Like this guy…

    An engineer who sexually assaulted teenage boys was today sentenced to 30 years in jail and 24 strokes of the cane by a Singapore court, in what the trial judge described as the “worst case of sexual offending against pubescent boys”.

    Yap Weng Wah, a 31-year-old Malaysian, sexually groomed at least 31 boys aged 11 to 15 after befriending them online.
    – See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysian-man-gets-30-years-jail-for-sexual-abuse-of-teens-in-singapore#sthash.YBK4g8zh.dpuf

    Reply
    • 27. i hate n'sync  |  March 20, 2015 at 4:12 pm

      Macam mana nak lari lintang pukang? PAS kan dah cakap hukum hududnya tak terima pakai untuk bukan Islam! Islamkah si Yap tu?

      Reply
      • 28. Zack  |  March 20, 2015 at 4:30 pm

        Haha correct. Ada orang Melayu yang sokong hudud ni cakap semua GRO akan takut dengan hudud. Nak takut dengan hudud apanya kalau GRO dan pelacur tu tak de agama dan bukan Islam. Hudud tak terpakai ke atas mereka.

        Reply
        • 29. islam1st  |  March 20, 2015 at 5:05 pm

          See, senang kan Zack kalau dah faham cerita, kan?

          Reply
        • 30. kiasu  |  March 21, 2015 at 9:35 pm

          Sebab hudud tak terpakai untuk mereka lah maka si Yap ni berani proceed sampai 31 bebudak. Bayangkan kalau dia ingat terpakai kena rejam atau hukum mati jika buat benda tu berulang, kebarangkalian besar dia tak berani nak sentuh 1 budak pun. So kat mana yang Hudud ini menindas sedangkan pesalah pun diberi banyak peluang untuk perbetul diri, and potong itu ini is last resort shj.

          Reply
    • 31. Mulan  |  March 20, 2015 at 6:35 pm

      Si Yap patut dihukum bunuh. Rosak budak2. Rosak psikologi.

      Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


My blog, my like

Helen Ang

Recent Posts

Kalender

March 2015
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Pengunjung

  • 7,403,999 hits

Archives

Feeds


%d bloggers like this: