Melayu DAP lah yang paling warak dan kuat iman

April 27, 2015 at 7:20 pm 22 comments

Syerleena Abdul Rashid – gambar bawah – adalah setiausaha Pemuda/i DAP (Dapsy) Bukit Bendera, pengarah pendidikan politik Wanita DAP Bukit Bendera beserta ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang.

Nota: Bukit Bendera ialah kawasan Parlimen Zairil Khir Johari Syerleena RocketRencana Syerleena bertajuk, ‘Your faith may be weak, but mine isn’t‘ disiarkan hari ini di blog Lim Kit Siang dan sebelum itu dikeluarkan di TMI (April 24).

Syerleena juga pernah mengkritik khutbah Jumaat yang berjudul, ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri‘.

Kata beliau, khutbah yang disediakan JAIS pada 6 Feb 2015 tersebut menyalahkan si mangsa apabila ia membayangkan bahawa usaha mencegah jenayah rogol adalah tanggungjawab kaum Hawa pada khususnya.

Khutbah JAIS itu berpesan:

“Secara tidak langsung pakaian yang menutup aurat dan sopan merupakan antara cara untuk menghindari fitnah, pandangan yang jahat dan menghindarinya dari perkara yang buruk berlaku. Lorong-lorong gejala negatif seperti rogol, zina, sumbang mahram dapat ditutup.”

Bagi Syerleena, mesej disampaikan khutbah yang mengingatkan kepada tutup aurat itu adalah “immoral, thoughtless and depraved” (tidak berakhlak, kurang berakal dan bejat). Rujuk, ‘Stop bullying women, rape has nothing to do with aurat’ — Syerleena Abdul Rashid (The Malay Mail, 12 Feb 2015)

Entry filed under: DAP. Tags: .

Taman Medan church can be fined RM25,000 under the law Kasut

22 Comments Add your own

  • 1. Roslee Bin Abdul Aziz  |  April 27, 2015 at 9:07 pm

    Orang Islam yang kuat imannya tidak masuk DAP yang benci dan anti Islam dan melayu.Melainkan yang dah dibeli dengan gaji dan alaun yang besar.

    Reply
    • 2. RD.RD.  |  April 28, 2015 at 10:19 am

      Bagus juga ada Melayu dalam DAP. Sekurang-kurangnya boleh buka peluang cari kekayaan. Maklumlah dalam DAP ramai yang kontraktor dan ahli perniagaan yang kaya-raya. Mat Sabu yang tak tahu apa-apa pun mengenai ‘Air’ sanggup di bayar [***] ribu sebulan oleh Guan Eng, sebagai pengarah di PBAPP.

      Oleh yang demikian, anak-muda yang masuk DAP ini, boleh juga memberi manafaat kepada orang Melayu. Mereka boleh jadi ‘mata & telinga’ orang Melayu. Mungkin anak-muda ini ada niat lain, seperti spy atau ejen BN.

      Reply
    • 3. shamshul anuar  |  April 28, 2015 at 10:23 pm

      Roslee

      DAP in on campaign mode on shaping view on how Muslim or Malays should think.

      One example of a good malay from DAP viewpoint is Mohd Sabu. Mohd Sabu as everyone including himself knows is a “tin kosong”.

      we never heard any of his achievements. He failed academically. He too never shine in his career as a politician. He too is known for “mengumpat’.

      He is more of “maharajalawak”. popular but viewed more as a court jester. He lost 3 consecutive elections which speaks volume of his rejection by Malay community.

      But DAP loves him so much. He fits the bill as a person who is willing to sacrifice everything.

      Reply
  • 4. Skuapdpenembakanjing  |  April 27, 2015 at 9:28 pm

    Melayu masuk DAP ni memang bodow..
    Tak paham isu tapi nak komen tunjuk pandai..

    Isunya gereja x dpt permit tak ikut undang2..

    Kalau diorang nak gantung salib dan ikat hannah yeoh pakai bikini pada palang salib tu sekali pun, org Islam x kisah lah kalau ikut undang2 …

    Bodoh sampai tulang hitam..
    Pls don’t breed la langsuir hoi!!

    Reply
    • 5. KJ10Q  |  April 28, 2015 at 6:27 am

      Ini antara komen yang paling best terhadap melayu DAP.

      Reply
    • 6. bnm  |  April 28, 2015 at 8:34 am

      Isunya bukan gereja tak ada permit. Isunya adalah penduduk tersinggung dengan pandangan lambang salib.

      Reply
  • 7. kuman  |  April 27, 2015 at 9:34 pm

    ‘Melayu masuk DAP ni memang bodow,’ Salah ni, depa tak bodoh tapi di perbodohkan oleh DAP

    Reply
  • 8. orangkampung  |  April 27, 2015 at 10:56 pm

    Dap has yet to field an Islamic scholar with real credentials to speak or write on their behalf. Zairil or this Dapsy person can say what they want about Islam but they are trying to logic or reason based on their own experiences or learnings, so who cares?

    They have no authority on Islam and it’s quite appropriate that they represent Dap. If they were to represent Pas, that would be a disaster for the so-called Islamic party.

    But they seem to appeal to Dapsters and other non-Muslims, because they are always so apologetic about Islam. They may sound good to the Dap but does the Dap realize that the majority of Muslims read their writings and get this urge to “sekeh kepala depa”?

    Reply
    • 9. onsleuth  |  April 27, 2015 at 11:42 pm

      So that’s why 4 DAP chinese (April doesn’t count as Malay) goes to Egypt ? To find any future ustaz to join them ? To Teresa Kok it is very successful, but how many actually following their DAP cause. I think money better spend here, attracting many hijab & niqab wearing awek cun. I think more niqab wearing awek join up DAP of because concealing identity advantage. Maybe might taking a stage name like Melati.

      Reply
      • 10. onsleuth  |  April 27, 2015 at 11:59 pm

        Dang it autocorrect on smartphones. Forgot to press on the green and corrected on perceived typo. Nga kor meng Kawasaki mystery is solved. He meant to write kampung.

        Reply
  • 11. Dandy  |  April 27, 2015 at 11:38 pm

    Antara muka RT, Ibrahim Ali, Shaik dgn Zairil, siapa lebih hensom?

    Antara muka Sheerlena, Diana dgn Sharizat, siapa lebih cun?

    Antara muka Mamakutty dgn Najib, siapa nampak lebih sinis dalam kata-kata mereka?

    Antara HA dgn Wong Chun Wai, pendapat siapa yang boleh dipercayai?

    Antara keluarga Anwar dgn Mamakutty, siapa yang lebih kaya?

    Antara parti DAP dgn UMNO, parti mana lebih korup?

    Antara pembela agama, siapa lebih warak? RT atau Hadi?

    Antara MB semua negeri kat Semenanjung, siapa nampak lebih telus, lebih rajin dan lebih mementingkann rakyat negeri mereka?

    Pandang jer dengan mata.. Tak perlu bersusah payah buka mulut mempertahankan ni dan itu.

    Temberang macam mana pun dah tak laku!

    Reply
  • 12. Melayu Malaysia  |  April 28, 2015 at 1:08 am

    Betina yang seperti ini melambak dalam DAP dan terus jadi anak joget lambak dalam DAP.

    Berfikir dengan kepala lutut, pasti ilmu didada tiada.
    Hingga hari kamu dihitung, teruskan lah menghina…..
    apabila matahati kamu telah ditutup rapat oleh yang Maha Esa nikmatilah hidup didunia yang hanya seketika ini…

    Tiada nasihat mahupun pesanan dari yang arif yang dapat kamu dengar dan hayati….

    wahai anak joget lambak DAP, kail kamu hanya sejengkal…….

    semoga ada taubat dan keinsafan sebelum nyawa disentap didalam keadaan kamu yang tersangat dhaif

    Reply
  • 13. one  |  April 28, 2015 at 7:07 am

    Its symptomatic of that party who think they know it all and regard others as stupid who know nothing about practically everything. Even in the domain of Islam they think they know better than practising Muslims. Holier than thou at the extreme.

    Reply
  • 14. jentayu  |  April 28, 2015 at 8:44 am

    inilah contoh manusia sombong dan bongkak mengaku iman dah cukup kuat. sedangkan muslim sebenar yang sembahyang tak tinggal, selalu puasa, sentiasa bersedekah, berbuat baik pada jiran dan manusia, tidak sombong dan pelbagai kebaikan lagi pun tak sanggup nak mengaku iman mereka kuat. siapa syarleena ni? hanya melayu islam sesat yang tafsirkan agama pada pandangan sendiri.

    khutbah bukanlah sama macam ceramah berapi DAP. ia ada tertib. segalanya berpandukan dalil quran dan hadis nabi SAW. dalam kata lain, khatib tu umpama tukang baca sahaja. sekiranya syarleena ni ‘kuat’ iman seperti diakukannya, dah tentu dia sedar ada ayat 59 al-ahzab dalam quran:

    “Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Surah Al-Ahzab:59)

    inilah melayu kegemaran DAP. boleh dipergunakan untuk menyesatkan melayu yang lain. saya percaya lebih banyak melayu terutama golongan muda yang sefahaman dengan dia dan akan bernaung bawah DAP tak lama lagi.

    dan selepas itu, orang melayu yang dikatakan konservatif, barbaric, tidak berpelajaran, ekstremis anjing umno dan pelbagai sebutan yang tidak sedap didengar bukan sahaja terpaksa berhadapan dengan puak evangelis tetapi juga dengan melayu liberal yang jauh lebih bahaya.

    Reply
    • 15. Melayu Malaysia  |  April 28, 2015 at 11:11 am

      Sangat setuju dengan apa yang jentayu coretkan…. Tiada manusia yang iman nya kuat dan kukuh kerana iman adalah sesuatu yang ada pasang surutnya….

      Diantara hikmah solat fardhu 5 waktu adalah untuk memperbaharui dan meningkatkan iman seseorang….

      Iman hamba Allah dan manusia biasa bukan seperti iman para Rasul dan nabi dimana ia meningkat setiap hari.

      Juga bukan iman seperti malaikat yang tetap tinggi dan kekal ditahap tinggi itu.

      Pasasng surut iman seseorang itu adalah sebahagian ujian Allah keatas hambanya yang bertaqwa…

      Jadi, lihatlah dunia, betapa angkuh anak anak joget lambak DAP ini mengisythiarkan bahawa iman nya kuat….begitulah sifat manusia: angkuh, sombong dan tidak dapat menghayati kurniaan Illahi

      Reply
  • 16. Chris  |  April 28, 2015 at 8:58 am

    Syerleena says: “Rape is never about sex but it is about power. Rape is never about achieving or releasing sexual gratification but it is about causing harm and humiliating the victim. Blaming women and how we choose to dress should never be an excuse to legitimise a criminal act. Rape is a crime and no one — no women, man or child ever “asks” for it.”

    I think most mature people would agree that rape is about the rapist obtaining sexual gratification through the use of force upon an unwilling person, and this is a heinous act that harms and humiliates the victim.

    Most mature people would also agree that there are forms of feminine dressing which reveal more flesh than others, in different parts of the human body.

    Sexual attractiveness has become a social value in many modernized countries, and this also applies to their male gender. No one can be excused for forcefully raping another on the basis that the victim asked for it in the way she or he presented herself – that is a criminal act.

    But I think all fair minded persons would agree that there are standards of modesty for human beings in public places to behave accordingly.

    And there is a rising number of cases of female sexual provocation against men in the West, just as there are men who rape other men and boys.

    I think most good-natured people would agree that the locus of control over sexual appetite resides in self-discipline – harsh punitive laws are primarily for irreparable brutes and hedonists.

    Reply
  • 17. Mulan of Malaysia  |  April 28, 2015 at 11:54 am

    Majlis Perbandaran Pulau Pinang itu salah.
    Sekarang Majlis Bandaraya Pulau Pinang sebab we all sudah city folk. More high class and sophicated.

    Reply
  • 18. albi  |  April 28, 2015 at 12:11 pm

    Macam mana warak pun tak bolih lawan Hannah Yeohlah. Dia pakai tudung! Bukan saje iman dia kuat, makan dia pun kuat!

    Reply
    • 19. Silversnow  |  April 28, 2015 at 2:32 pm

      Waduh…tersembor kopi baca komen si Albi..hahaha..

      Yetakye..Hannah pakai tudung kuar masuk mesjid lagi. Isy isy isy..malu oo pompuan-pompuan melayu DAP!

      Apa kita nak hairankan..orang orang ini ( DAP evangelista & minions) selalu mendabik dada kata dia paling kuat iman lah ..paling berpelajaran lah.. paling high class lah.. dan paling tidak rasis.

      Sebenarnya diaorang nih tak ada ‘insight’ dan tak pernah muhasabah diri pon.. itu yang susah nak tegur.

      Reply
  • 20. calvinsankaran  |  April 29, 2015 at 9:50 am

    I bet that if you do a statistical pattern analysis of the statements issued by Dyana, Syerleena or Rara, you would find remarkable similarities in them with those by Liew ChinTong & LKS.

    I believe that these 3 members of the DAP’s Rejimen 10 are basically the front for DAP’s thoughts on Islam and Malay. The Chinese / evangelista basicaslly drafts the speeches for these girls to produce for public consumption.

    BTW I am still waiting for Dyana and Zairil to lodge police reports about their “hacked” FB account and “fake photos” of both of them in intimate poses. I wonder why….

    Reply
    • 21. Helen Ang  |  April 29, 2015 at 10:12 am

      re: “I believe that these 3 members of the DAP’s Rejimen 10 are basically the front for DAP’s thoughts on Islam and Malay.”

      Rara aka @youngsyefura has 10,700 Twitter followers.

      re: “I am still waiting for Dyana and Zairil to lodge police reports about their “hacked” FB account and “fake photos” of both of them in intimate poses.”

      If they fail to press the case, then we’re justified to think that DAP harbours liars, whom the party is promoting as their “frontmen”, as you say.

      Pix of Dyana and Zairil’s mother Puan Sri Christine below

      Reply
      • 22. calvinsankaran  |  April 29, 2015 at 11:08 am

        In fact they both claimed it was “gutter politics” when in fact these photos were upload into his own FB account. He even wanted to sue those responsible. But I am still waiting for that to happen.

        BTW, if you see the photos these were taken in various locations and over some period of time. So this could have been going on for a while.

        Also there are some talks linking Zairil and Syeerleena too as both of them are from the same district and often seen together.

        Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


My blog, my like

Helen Ang

Recent Posts

Kalender

April 2015
M T W T F S S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Pengunjung

  • 7,444,857 hits

Archives

Feeds


%d bloggers like this: