ROTFL, kenapa orang PAS boleh begitu naif sekali?

June 18, 2015 at 2:51 pm 15 comments

Harap para penyokong tegar PAS akan celik mata sikit lain kali. Tolong jangan membuta tuli dan menaruh harapan terhadap politikus evangelis Kristian yang sememangnya paling licik.

(Thanks commenter Mulan @ 2015/06/18 at 2:23 pm for the tip-off on OKM’s tweet)

Munafik Evangelista

YB DAP Serdang Ong Kian Ming sudah hilang gelaran Raja Hashtag #sahur nya tahun ini.

BAWAH: Tweet si evangelista pada tahun-tahun lepas

okmSahur

imokman Bersahur di rumah

twitter#sahur

Photo Ops

Pelakon hebat DAP bergambar dengan aksi mengacau periuk kosong

OngKianMingBuburLambuk

imokman@sybreon haha, Insya Allah

imokman @Haji_Tarbus Harap boleh, Insya-Allah

imokman @fendyhasni Insya-Allah

Impian Sarawak: Pilihanraya negeri 2016

Ong Kian Ming kini ada sasaran baru – pribumi di Sarawak.

Sanggup meredah hutan pula.

Sebenarnya evangelista DAP rela buat apa saja asal dapat berkuasa. Hanya pengikut PAS dan ahli jawatankuasa masjid yang tidak mengetahui hakikat selama ini.

Ong Kian Ming Sarawak

Entry filed under: Evangeliblis. Tags: .

PAS sudah insaf ke belum? What if Kit Siang hijacked Tun’s “800 years” Rohingya illogic?

15 Comments Add your own

  • 1. KJ10Q  |  June 18, 2015 at 5:33 pm

    Ramai Melayu berangan angan nak jadi CINA CELUP, it’s very trendy to many Melayu nowadays.

    That’s a good thing in a way. They said it’s the first step to fight rasuah.. Hahaha…. Learning to fight rasuah from bapak bapak rasuah! Cina celup, cina celup.

    But PAS people are not cina celup, though. Cina celup are people like malayu DAP Empat Bintang (ko takkan dapat lima bintang beb!) etc..

    PAS people are those who take banana and mango smoothie for breakfast (#sahur), that’s according to their sunnah rasul celup.

    Reply
    • 2. Jade Emperor  |  June 19, 2015 at 5:20 pm

      They learn the wrong things about Chinese from the wrong Chinese examples. The true leaders must set things right in the integrated education system.

      Reply
      • 3. Kung  |  June 20, 2015 at 1:29 am

        The Confucianist school emphasizes the effect of morality on society and views moral education and human exemplars as a means to influence the people – a very reasonable proposition. It regards governance as the process of changing people through moral influence, but with an undue emphasis on the role of morality. Confucius and Mencius spared no effort to appeal to the rulers to rectify themselves in order to run the country, but they never recommended any institutional restriction on the evil behavior of rulers except that of moral condemnation. This tended to render moral regulation as the means for rulers to command and control subordinates, while in practical terms they themselves were unrestrained.

        The Legalist school underscored legislation and emphasised wealth distribution as an instrument of societal governance. It advocated that rulers assess the people in the light of their achievements so as to implement a policy of rewards. This method appraises people through individual meritorious service and employs rewards to requite individual contribution, which is easy to operate and quite rational. But the Legalist school considered all human relations in society as fundamental relations of profit and loss, which over-simplifies the complex nature of human society. Moreover, the Legalist school absolutely rejected the regulation of society through morality and insisted on the predominant role of the “carrot and stick” – this is doomed to produce an atmosphere of social indifference, and cruelty in the system of law enforcement.

        A good education system according to classical Chinese worldview is therefore to create, among other skills, a balanced individual for whom personal knowledge and morality is coupled with the respect for propriety and awareness of personal rights and responsibilities under the constitutional law.

        Reply
  • 4. amir  |  June 18, 2015 at 7:02 pm

    Too many black ops.nowdays black ops are made in the open and called white lie.

    Reply
  • 5. gst  |  June 18, 2015 at 11:32 pm

    PAS daif? Memang pun. Masih angan-angan nak bentang bil hudud di parlimen. Padahal speaker BN sudah kata urusan kerajaan akan diberi keutamaan dan bil persendirian akan letak terakhir. Amat bodoh untuk Pas percaya bahawa Umno akan sokong pelaksanaan hudud di Kelantan. Kalau Umno ikhlas sokong, semestinya Umno akan bentang bil hudud secara rasmi melalui menteri Jamil Khir di bawah jenis ‘urusan kerajaan’. Jamil pun kata bahawa hudud mesti patuh perlembagaan. Mana boleh letak hukum Allah di bawah undang2 ciptaan manusia?

    Reply
  • 6. Mulan Malaysia  |  June 19, 2015 at 11:07 am

    Alvin Tan is ashamed to be a Malaysian. You should read his downline on his latest posting.

    Teik Hai Oh I am also ashamed myself alviñ to be malaysian. but what choice do most of us gave???
    Like · Reply · 16 · 5 hrs

    Ho Swee Poh I am not ashamed to be a Malaysian cause I never vote for BN…!!!
    Like · Reply · 2 · 21 mins

    Edward Chew Alvin Tan pls save the nation!!! Haha
    Like · Reply · 2 · 2 hrs · Edited
    Chan Eiu Wie Come back alvin!!!! We need u!!!
    Like · Reply · 2 · 1 hr
    Desmond Leow one dollar sg can get 2.80r
    Like · Reply · 1 · 7 hrs

    Reply
    • 7. jentayu  |  June 19, 2015 at 12:14 pm

      we are more ashamed to have you Alvin as a Malaysian has-been. this sums up that his sorry video was not really a sorry video after the bak kut teh incident. it was just some PR exercise to deescalate the anger of muslim towards him. now we can see his true color. those followers of him will better off be with him to make Malaysia a more peaceful place.

      Reply
    • 8. Noon  |  June 19, 2015 at 1:38 pm

      Alvin patut lagi malu letak avatar dia mcm tu. Giler kelakar! ROTFL!

      Reply
    • 9. Ah Beng  |  June 19, 2015 at 10:34 pm

      Hahaha sorry Alvin, this Ramadan you are oceans away with neither Bak Kut Teh to feast nor the Sow for sex.
      No need to buka puasa lor … are you fasting this month btw?

      Reply
    • 10. RINA  |  June 19, 2015 at 11:30 pm

      Finally Alvin Tan became a

      “not here neither there nor anywhere Ahkow”

      Reply
  • 11. Zack  |  June 19, 2015 at 2:33 pm

    Tak perlu nak nasihat PAS. Lebih elok nasihat lembu daripada nasihat PAS sebab mereka semua tak de otak maka tak perlu buang masa.

    Reply
    • 12. Mulan Malaysia  |  June 19, 2015 at 4:06 pm

      Tengok apa Uncle Lim cakap pasal PAS
      http://www.roketkini.com/2015/06/18/hadi-pas-sah-kena-main/

      KUALA LUMPUR, 18 JUN: Hari ini seluruh umat Islam sedunia memulakan puasa Ramadan, tetapi di parlimen, rang undang-undang persendirian yang dijuarai sesetengah pihak dalam PAS masih belum ketahuan nasibnya.

      Di hari terakhir persidangan Dewan Rakyat, rang undang-undang dibawa Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu dimasukkan dalam kertas aturan sidang, namun ia diletakkan pada aturan yang jauh ke bawah.

      Justeru, bagi Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang, keadaan pada hari ini jelas menampakkan bagaimana Abdul Hadi dipermainkan oleh UMNO-BN dengan ‘umpan’ kononnya bersedia menyokong pembentangan rang undang-undang persendirian mengenai hudud di parlimen.

      Reply
      • 13. Mulan Malaysia  |  June 19, 2015 at 4:08 pm

        Alamak. Uncle Tokong pula cakap ada orang sudah sesat lor… Siapa tu?

        http://www.roketkini.com/2015/06/18/guan-eng-pentingkan-individu-dari-parti-golongan-sesat/

        GEORGE TOWN, 18 JUN: Sesiapa saja yang lebih menumpukan agenda individu dalam Pakatan Rakyat boleh dianggap sebagai golongan sesat, kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

        Bercakap mengenai Pakatan Rakyat, Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, gabungan berkenaan wujud suatu ketika dulu hasil persefahaman tiga parti, bukannya tiga individu.

        Pakatan Rakyat bukan Anwar Ibrahim, bukan Hadi Awang dan bukan Lim Kit Siang. Pakatan adalah PKR, PAS dan DAP.

        “Sesiapa yang cakap individu lebih penting daripada parti, saya rasa itu orang yang sesat jalan,” katanya dalam sidang media di Komtar, hari ini.

        Reply
      • 14. jentayu  |  June 19, 2015 at 10:13 pm

        Uncle lim nak klepet org biasa boleh la. Saya yg biasa keje di parlimen paham urusan kerajaan yang kena didahulukan samada rang undang2 atau usul. Yg penting rang undang2 tu akan sempat dibahas dalam sesi parlimen ni.

        Reply
      • 15. gst  |  June 20, 2015 at 9:52 pm

        Uncle Lim tak salah. Saya ada komen pasal rang uu hudud.

        gst | June 18, 2015 at 11:32 pm

        “PAS daif? Memang pun. Masih angan-angan nak bentang bil hudud di parlimen. Padahal speaker BN sudah kata urusan kerajaan akan diberi keutamaan dan bil persendirian akan letak terakhir. Amat bodoh untuk Pas percaya bahawa Umno akan sokong pelaksanaan hudud di Kelantan. Kalau Umno ikhlas sokong, semestinya Umno akan bentang bil hudud secara rasmi melalui menteri Jamil Khir di bawah jenis ‘urusan kerajaan’. Jamil pun kata bahawa hudud mesti patuh perlembagaan. Mana boleh letak hukum Allah di bawah undang2 ciptaan manusia?”

        Saya nak tambah point:-

        Sekian lama Umno BN pegang tampuk kepimpinan di peringkat pusat dan negeri (kecuali Kelantan) semenjak merdeka dengan majoriti 2/3 sehinggalah majoriti ini hilang ketika PRU 2008. Semua MB/KM negeri (kecuali Penang, Kelantan, Sarawak) adalah orang Umno. Langsung tiada inisiatif oleh Umno untuk tegakkan perintah Allah. Malahan, ketika Kelantan pada tahun 1993 ingin laksanakan hudud Mahathir hantar surat pada Nik Aziz untuk bantah. Amat jelas Umno tiada niat untuk sokong pelaksanaan hudud. Hadi Awang sememangnya ‘dipermainkan’ oleh Umno. Amat bodoh untuk dia percaya bahawa Umno ikhlas melaksanakan hudud.

        Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


My blog, my like

Helen Ang

Recent Posts

Kalender

Pengunjung

  • 7,442,179 hits

Archives

Feeds


%d bloggers like this: