Doa agar Hannah segera diberi hidayah dan marilah kita aminkan beramai-ramai

June 26, 2015 at 9:37 am 13 comments

Hannah Yeoh semalam menulis dalam Facebooknya:

“So I am now being criticised by a Chinese columnist for wearing head scarf when I attended a buka puasa event in the mosque recently. Let me say this again, extreme views exist in every faith & race. Malaysians who want to move this country forward must reject such extreme views. I joined politics to fight against such mindset & I will not apologise for my stand.”

Hannah Yeoh Ugly Pendatang

Bah sesiapa yang mengkritik Hannah mesti “ekstremis”

Puan Speaker menuduh Lim Fang, seorang penulis ruangan pojok akhbar Sin Chew, sebagai “berpandangan melampau” hanya kerana beliau mempersoalkan sama ada wajar atau tidak ketrampilan Adun evangelista tersebut itu yang beriya-iya menggayakan fesyen tudung.

Ada juga peminat Hannah yang berpendapat bahawa Sin Chew adalah sama dungu dengan si tolol-si tolol (“moron”) Isma dan Perkasa.

“The columnist is a BIGOT.”

Pembaca blog: Ya Allah, Kau bukakan hati Hannah memeluk Islam

Sudah lebih tujuh tahun Hannah turun naik masjid tetapi sayangnya YB Jerusubang masih belum lagi dikurniakan nur cahaya untuk menyinari perjalanannya menuju ke arah kebenaran Allah s.w.t.

Kenapa itu?

Dalam bulan Ogos 2010 pun pernah seorang Tok Khatib di Masjid Menora, Tasik Gelugor mendoakan dalam solat Jumaat supaya Papa Dapster Lim Guan Eng memeluk Islam. Doanya itu masih belum termakbul. Mungkin Tuhan lebih mengetahui.

Apapun, mari kita sama-sama mendoakan supaya hati Mama Dapster Hannah boleh digerakkan untuk mendekati Islam.

Menaruh harapan bahawa hati kaum Tionghua semakin cair terhadap Islam

Namun sekarang ini, sentimen di kalangan Cina DAP nampaknya telah banyak ber’UBAH’.

Mereka sudah berada di kalangan kelompok masyarakat yang kuat mendokong tertib tutup aurat. Pegangan mereka kini yang pro-tudung terserlah menerusi pembelaan mereka yang berdegar-degar ke atas Hannah Yeoh.

    Hannah asyik mengidam dan makanan kegemaran tidak pernah lekan dari bibirnya

Hannah asyik mengidam dan pelbagai makanan kegemaran tidak pernah lekang dari bibirnya

Hannah Yeoh: “Saya bukan anti-Islam”

Penyokong DAP pun tidak anti-Islam lagi. Mereka bertukar selera dan kuat menyokong pemakaian tudung dah.

Media sosial pro-pembangkang memaparkan reaksi yang boleh dikatakan ‘meletup’, dengan zahirnya sokongan mencurah-curah bagi pendirian Hannah mahu selalu pakai tudung tatkala melawat masjid.

Hannah tudung red

Hannah fan: Sin Chew columnist is a “freak”

Sebaliknya si kolumnis Sin Chew malang yang mengkritik Hannah itu dibelasah kow-kow dan siap diugut oleh para peminat Puan Speaker beserta disuruh untuk berambus (“fuck off”).

Melambak-lambak komen Facebook yang dilemparkan terhadap Lim Fang oleh pengikut Cina Hannah – “Find out who the  Chinese columnist is, we shall all boycott this freak”.

ABOVE: “I will not apologise for wearing head scarf,” says Hannah

Hannah – politikus yang begitu hormat dan sensitif kepada Islam

Gara-gara kritikannya tentang tudung Hannah, Lim Fang dituduh para Dapster sebagai rasis, berpemikiran sempit, radikal yang teramat sangat, “anjing MCA” dan “Chinaman” bertaraf kertas jamban.

(Screenshot komen-komen yang disebut ini boleh dilihat SINI.)

Sin Chew columnists hired by Umno racists

Umno pula yang diseret masuk kontroversi

Malah Lim turut didakwa sebagai penulis upahan yang digaji oleh rasis-rasis Umno (lihat atas). 

Orang yang mengkritik Hannah juga digelar bodoh, monyet, duduk di hutan, cemburu, bitchy, dsb

missy lissy

FMT hannahtudung bigot3

“Hannah, You go, girl !!!”

Hannah FMT go girl

Bravo Hannah

Cina tidak lagi anti-Islam

Nyata sekali bahawa masyarakat Cina berjaya dididik oleh evangelista DAP untuk menyenangi tudung dan mereka akan akur kepada cara pemakaian yang lebih bersopan santun.

Ketika Teresa Kok berkata kod pakaian JPJ ibarat etika masjid, beliau sebenarnya berniat murni dan mahukan tutup aurat dijadikan pedoman bagi semua tidak kira bangsa dan agama.

Saya rasa mulai sekarang kaum Tionghua juga akan bersangka baik dengan mualaf-mualaf Cina seperti Ridhuan Tee, Firdaus Wong, Alifah Ting dan Felixia Yeap.

Dan mari kita sama-sama berdoa supaya Hannah Yeoh akan masuk Islam sejurus selepas ini. Sudah tujuh tahun kami menunggu. Dah lama tu.

Entry filed under: Evangeliblis. Tags: , , , , , .

Chinese went ape shit with their pro-Hannah tudung hate speech At last, omerta is broken

13 Comments Add your own

  • 1. Ayam  |  June 26, 2015 at 10:42 am

    I have nothing left to say about this issue anymore except those facebook entries are too funny to read. Thanks Helen for exposing us their funny side.

    Reply
  • 2. Kineas  |  June 26, 2015 at 2:59 pm

    All this is getting to be very boring- like she said, he said…

    Meanwhile, there is the Taylor Swift “The 1989 World Tour” concert in Singapore in November to look forward to.

    We must look out for all the tudung-wearing females in the audience there then – to see if they will be led “astray” by Taylor Swift’s costumes (showing her knees and her midriff, navel and cleavage) and by any skimpy costumes that may be worn by her back-up singers and dancers!

    And since Singapore is one of the two stops in Asia (the other being Shanghai) for the Taylor Swift concert, there could be a fair number of her fans from Malaysia coming down for the show.

    Including, quite possibly, tudung-wearing teenyboppers, teenagers, young adults and not-so-young indulgent parents of the aforementioned – the parlous state of the ringgit versus the Singapore dollar notwithstanding.

    I wonder if the moral police from Malaysia will be patrolling on the sidelines of the Singapore concert to nab and shame the errant concert goers?

    This is your cue, Isma…..

    Reply
    • 3. islam1st  |  June 26, 2015 at 11:57 pm

      Cinapula mahu buat apa sama dia punya negara dia punya pasat lor. Yang lu butthurt pasal benda non issue ni apasal? Sengap sakit hati sebab ada Malay gomen still around is it? Cakap je la, tak payah nak cover2. Orang pun dah tahu!

      Reply
  • 4. Mulan Malaysia  |  June 26, 2015 at 3:43 pm

    The Chinese columist was not the only one commenting on Hannah’s tudung and mosque stunt. You should read what the Malay FB page, Boikot Barangan Cina DAP said about her.

    “Wajah Hannah Yeoh waktu Tengahhari:
    Meluluskan segala usul dan cadangan di Selangor. Antaranya meluluskan Plan Pelaksanaan Model Tapak Khinzir kepada Tapak Khinzir Moden sekiranya wujud bantahan dari penduduk sekitar iaitu penduduk orang Islam di Tanjung Sepat, Sepang. ”

    “Wajah Hannah Yeoh waktu Petang:
    Memakai tudung dan baju kurung serta menyediakan makanan Masjid serta Kurma bagi jemaah yang mahu berpuasa seakan menyokong memakmurkan Islam. Walaupun pada waktu tengahhari telah meluluskan pembinaan Ladang Khinzir Mega di Selangor yang terbesar di Asia, dimana tempat yang didirikan adalah milik majoriti penduduk orang Islam.”

    Reply
    • 5. The Rithmatist  |  June 26, 2015 at 5:01 pm

      “BBCD”? That’s a nice acronym. Pithy, even.

      Too bad that it’s devoid of commonsense and logic.

      But what do these “yahoos” know anyway? Take them away from under their tempurung and watch them shrivel in inarticulate incomprehension!

      Let’s hope that they grow up into becoming front line businesspeople and diplomats in Malaysia.

      The competition will be laughing all the way to the bank.

      Reply
      • 6. islam1st  |  June 26, 2015 at 11:54 pm

        ‘Take them away from under their tempurung and watch them shrivel in inarticulate incomprehension!’

        Says the guy who sourced Foxnews for Islam and Muslim matters! Hahaha kelakar lu brader!

        Reply
      • 7. Mulan Malaysia  |  June 27, 2015 at 4:15 am

        “But what do these “yahoos” know anyway?”

        Every Chinaman’s deepest nightmare. Groups like this were born after the Massiimo-Gardenia bread spat. Before the spat, there were no groups that promote Bumiputera economic independence away from the Chinese. Although these groups are small (and goodness – for the Chinese businessman) they do create a voice.

        Don’t underestimate groups like BBCD. Provocation of Malay groups (like what is happening in Penang especially now with the UMNO signboard saga and PAS-DAP saga) will fuel the popularity of such groups. Remember this incident earlier this year?
        http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/minister-calls-for-malay-boycott-of-chinese-businesses-to-lower-prices#sthash.8UZzKkaP.dpbs

        “Let’s hope that they grow up into becoming front line businesspeople and diplomats in Malaysia.”

        It would really be a real Nightmare on Ah Chan Street for the Chinese businessman. 60% of the Malaysian consumer market is a very big number. It is market share of the Chinese businessman that will shrivel instead.

        If you read BBCD carefully, you would see the FB owner identifying which businesses are real Malay businesses and which are Chinese fronts. It would really be bad for the Chinese businessman that the readers actually follow the recommendations of the FB page.

        In short, don’t underestimate consumer groups like BBCD, least poke fun at them.

        Reply
        • 8. islam1st  |  June 28, 2015 at 7:40 am

          The bodo sombong ABU kaki like Rithmatist mana boleh faham ini semua!

          Reply
  • 9. ancus  |  June 26, 2015 at 4:42 pm

    Ya Allah andaikata hannah hanya ingin mempersendakan agamamu maka kau bukakanlah hatinya agar ia sedar dan meyakinimu dan andaikata hannah benar benar ikhlas hatinya dengan agamamu maka kau buka luaskanlah hatinya untuk segera bersaksi untuk keesaanmu..Aaminnn.

    Reply
    • 10. Anun  |  June 26, 2015 at 7:21 pm

      Semoga pintu hati Hannah Yeoh dibuka dengan hidayah Mu untuk dia menjadi saksi bahawa Allah itu Esa, tidak beranak dan tidak diperanakkan. Ameen.

      Reply
  • 11. Mulan Malaysia  |  June 26, 2015 at 4:57 pm

    Firdaus Wong’s lecture on YouTube – Mengapa Bangsa Cina sukar terima Islam?

    Reply
  • 12. Abdullah  |  June 26, 2015 at 9:17 pm

    “Righteousness does not rest in your turning your faces toward the east or the west, but true righteousness is of one who has faith in Allah, the Day of Judgement, the Angels, the Scripture, and the Prophets – and who contributes one’s wealth, in spite of one’s love for it, to relatives, to the orphans, to the needy, to the traveler, and those who ask for assistance, and towards the freeing of bonded slaves; And also he who establishes prayer and gives the zakah; And they who fulfill their promises when they promise; And those who persevere equanimously in times of poverty and hardship, and throughout all periods of panic and fright. Such are the true souls, the ones who are God-conscious.” (Quran 2:177)

    Reply
  • 13. wawe  |  June 27, 2015 at 4:14 am

    Adakah beliau masuk mesjid untuk menghancurkan Islam? Kelihatannya begitu. Like the trojan horse. Jangan lah terlalu berbaik sangka wahai umat Islam, Reserve some sceptism. Perkukuhkan pertahanan akidah mu, Jangan tergoda dengan hasutan yang manis di bibir sahaja, menanam tebu dibibir..

    Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


My blog, my like

Helen Ang

Recent Posts

Kalender

Pengunjung

  • 7,440,260 hits

Archives

Feeds


%d bloggers like this: