Bersih 4.0: Polis jangan ragu-ragu nak tangkap pastor

August 25, 2015 at 7:31 pm 11 comments

PAS memutus untuk tidak mengerah ahli serta penyokongnya ke Bersih 4.0, kata kenyataan rasmi yang dikeluarkan setiausaha agung parti Takiyuddin Hassan hari ini.

Dengan ini bermakna majoriti yang bakal menyertai perhimpunan haram tersebut akan terdiri orang Cina dan Kristian.

BAWAH: Politikus yang menunggang agama

hannah Hubby & I both preaching

Gereja ibarat saraf dan nadi Bersih

Seorang pembaca blog ini Calvin Sankaran berpendapat bahawa gereja merupakan sebahagian daripada Bersih sejak dari awal kemunculan gerakan kuning tersebut.

Mengikut pemerhatian beliau, ada di kalangan pemimpin Kristian evangelis pembangkang yang sering berkhutbah di gereja. Ada juga yang menggunakan kesempatan itu untuk menggalak qariah mereka supaya memberi sokongan bagi aktiviti politik beserta juga turun padang ketika siri Bersih.

BAWAH: Pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah dengan Hannah Yeoh

Hannah Maria crop

Hannah Yeoh preaching in church this morning


Komen Calvin Sankaran @ 2015/08/25 at 11:03 am,

Uskup Ng Moon Hin

Uskup Ng Moon Hin

“The churches always been a part of Bersih from day 1. Many of the Pakatoon and Bersih leaders are staunch Christian evangelists as Helen has exposed here many times. In fact just like the Chinese schools acted as recruitment centres for PKM, now the churches have become the nerve centres for Pakatan and Bersih.

“Some churches’ sermons include Pakatan leaders frequently especially during the elections or during Bersih demos. In fact many churches are openly asking their flocks to attend the Bersih demo.

“Perhaps our new ministers Syed Keruak and Rahman Dahlan should demand those churches who are political to register themselves as political parties.”


BAWAH: Hannah Yeoh menerima cek bagi pihak Kingdom Christian Fellowship, iaitu sebuah syarikat “Berhad”

HannahKingdomCheque

Anggap sahaja ‘gereja RM2’ sebagai entiti politik

Politikus evangelis DAP ini menyebar ajaran mereka di merata tempat, terutamanya di gereja evangelis.

Ada juga di kalangan paderi yang terang-terang menggalakkan anak buah mereka menyertai Bersih.

Betul juga pandangan Calvin bahawa tindak-tanduk sesetengah gereja lebih mirip kepada parti politik.

Hannah preaching at the Methodist church!

Hannah preaching Cheras

Hannah hubby preaching Seri Kembangan

Pastor evangelis sebenarnya aktivis politik

Gereja-gereja yang didaftarkan sebagai syarikat RM2 tidak harus diiktiraf sebagai badan agama. Gereja XYZ yang bergelar Sdn Bhd bukan pertubuhan agama di sisi undang-undang; sebaliknya ia sebuah perdagangan komersial.

Justeru itu, paderi dan pastor mereka harus juga dilihat sebagai penggiat politik.

pastorsBersh3.0

Bersih akan dibanjiri Kristian yang cenderung histeria

Bangunan mereka yang tidak memperolehi permit sah untuk menjalankan operasi sebagai rumah ibadah pula boleh dianggap gedung perniagaan.

Sekiranya orang gereja berminat untuk berkecimpung dalam aktivisme Bersih – gambar atas – maka mereka wajar dilayan polis sebagai pendemo pembangkang.

Lagipun ada juga di antara mereka yang merupakan ‘pastor-pastor’ tak bertauliah – umpamanya Hannah Yeoh.

Advertisements

Entry filed under: Evangeliblis. Tags: , .

Cina cari penyakit Kucing masak merah

11 Comments Add your own

  • 1. RINA  |  August 25, 2015 at 10:20 pm

    http://www.mirror.co.uk/news/world-news/stock-market-crisis-recap-chinese-6314181

    Bersih4 rally sebenarnya nak jadikan MORON2 sebagai scapegoat saja. Tu pasai Hannah pun heran pasai apa tiba2 MCA pun dah mula tanya2 pasai BERSIH4.

    Mereka2 yang suka jalan sana sini tanpa dompet pun pasti kena tempias “Black Monday” kan?

    Reply
  • 3. calvinsankaran  |  August 25, 2015 at 11:08 pm

    The Church leaders say the churches are places for shelter….I wonder they will also open their doors for the poor Indians and the Rohinya refugees too…

    BTW during the 13GE, some churches actually allowed political speeches ad ceramahs held in their halls. Some allowed Bersih and Pakatan to train their election workers.

    Reply
    • 4. islam1st  |  August 26, 2015 at 7:38 am

      Churches tak tahan the heat from their buka pintu statement. Now wants temples to do the same via MCCBCHST, inciting all religious institution to go against the Gomen!

      BTW the heading salah la TMI, ‘Interfaith Council’ your head! IFC sudah kena tanam lama dulu. Jangan nak mimpi nak ambil alih tugas Sultan dan Raja-Raja Melayu menguruskan hal ehwal Islam.

      So this ‘council’ is above the Gomen is it? Above the YDP Agong? If not why then why are they so bising one??

      Reply
    • 6. RINA  |  August 26, 2015 at 9:55 am

      Lagi merbahaya..
      The Sun 26 ogos 2015,
      Atas kapalterbang pun ada yang berani meraba2 dan ragut buah dada pompuan yang sedang nyenyak tidoq, ni depa pelawa sanctuary kat Church..

      Alamak seramnya!

      Reply
  • 7. AE  |  August 26, 2015 at 1:10 am

    I wonder what did the put under “Jenis Perniagaan” in their SSM cert? Menjual pengampunan tuhan? Pembotolan air suci?

    Reply
    • 8. islam1st  |  August 26, 2015 at 7:41 am

      More like a 10% cut for a ticket to heaven? Anyone??

      Reply
  • 9. tebing tinggi  |  August 26, 2015 at 7:57 am

    Ada berani kah ?.

    Reply
  • 10. RINA  |  August 26, 2015 at 9:47 am

    Sun 26 Ogos 2015

    A PRIEST, Marcelo De Jesumarua 46, convicted meraba2 peha dan ‘ragut’ buah dada pompuan on a US airline.

    Hati2 yang nak join rally BERSIH4.. Beramai2, berhimpit, nak tidoq sana2 jangan pula ada macam priest Marcelo De Jesumarua tiba2 dok buat benda2 pelik kat kamu ya!!

    Reply
    • 11. AE  |  August 26, 2015 at 1:51 pm

      Thank god those two are no more or we might have “Bersih4 Sexcapade” or “Public Demonstration of Mr. Small**** and Slutty Whutserface”. Hmm. Why don’t JAWI come in at night and charge some muslim with close proximity. You would be saving them from being a christian tool.

      Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


My blog, my like

Helen Ang

Recent Posts

Kalender

Pengunjung

  • 7,528,622 hits

Archives

Feeds


%d bloggers like this: