Isu pelayar Israel membongkar wajah hipokrit DAP

December 30, 2015 at 3:16 pm 6 comments

Episod pelayar Israel “menguatkan lagi pernyataan bahawa DAP hanya pandai bersandiwara sahaja dan bersifat hipokrit,” kata pengerusi I-Peguam Muhammad Luttfi Abdul Khalid.

Tindakan pemimpin DAP kononnya menyesali and menarik balik kenyataan adalah “untuk menjaga kepentingan dan maslahat politik mereka,” kata Luttfi dalam rencananya yang disiarkan kelmarin di Ismaweb.

Jauh sekali ia boleh mengabsahkan DAP sebagai penyokong tulen perjuangan rakyat Palestin.

Guan Eng makan dalam talam

Khalifah ‘Umar’ Lim belajar makan dalam talam

Talam dua muka

“Laungan ingin mengikuti jejak langkah Khalifah Umar Abdul Aziz hanyalah retorik busuk [evangelista DAP] yang telah berjaya mengelabui mata sebilangan umat Islam supaya menyokong mereka,” kata Luttfi lagi.

Sebenarnya, tidak ada alasan dari segi Syara’ untuk umat Islam mempercayai sebuah parti yang sanggup menggunakan apa saja alat atau wasilah untuk mereka mencapai matlamat, nasihat beliau.

EvangelistaMasjidPoster2

Yang lain pun pandai bermuka-muka

Tambah Luttfi, “Setelah berjaya mempengaruhi sebahagian umat Islam dan mendapat kepercayaan mereka, parti ini mula menampakkan wajah sebenar mereka”.

Two Faced Hannah Yeoh

Maka dengan itu, Luttfi yakin bahawa lambat laun, tipu daya evangelis akan terbongkar dan tembelangnya pecah juga.

Ng Sze Han masjid Nurul Huda Kg Kenangan

Adun DAP Kinrara Ng Sze Han di masjid Nurul Huda Kg Kenangan

Merengek dan mengada-ngada ada lah

“Mengadu domba, bermain kayu tiga, menyemai bibit-bibit persengketaan, provokasi perkauman yang sengaja dibuat-buat, kenyataan-kenyataan yang sensitif dan berbaur hasutan dan perlecehan terhadap Islam, Melayu, tokoh, institusi …,” sambung Luttfi, “semua ini merupakan arsenal peluru yang lazim digunakan oleh parti atau kumpulan ekstremis politik untuk mengaut sebanyak keuntungan daripada suasana kacau bilau dan kegoncangan yang berlaku di dalam masyarakat Malaysia.”


Sekerat sisipan oleh blogger ini berhubung topik ‘Wajah Hipokrit DAP’

tears streaming

Hannah Yeoh

Hannah Yeoh

Setelah dibuat sandiwara (tweet di atas) demi mahu mencairkan hati para pengikut Twitternya – seramai 123,000 orang, fuyoh! – bahawa dia mengambil berat akan pelarian Rohingya, Si Hipokrit Hannah sudah tidak nampak prihatin.

Kecuali satu-satunya tweet di atas, @hannahyeoh tidak pernah membangkitkan tentang nasib malang golongan Islam yang tersebut itu.

TERKEDU DIBUATNYA

Hannah’s “heartache reading and seeing pictures of injured & dead children”

tear emojiKanak-kanak siapa?

hypocritehannahDi mana?


Surah Ali ‘Imran: Ayat 118

Kesian pada umat Islam lurus bendul yang masih tidak menyedari bahawa mereka sedang ditipu bulat-bulat.

Pengerusi I-Peguam Muhammad Luttfi berpesan kepada umat Islam agar mengingati firman Allah di dalam Al Quran yang bermaksud:

“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi ‘orang dalam’ (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.”

.
BAWAH:
Gambar hiasan

Hannah Yeoh pergi ke masjid untuk ma

Disyorkan baca:

93% M’sian Muslims say religion “very important”, 86% want sharia as official law

Advertisements

Entry filed under: Evangeliblis. Tags: , , .

93% M’sian Muslims say religion “very important”, 86% want sharia as official law J-Star readers ‘Happy’, ‘Amused’ over missing toddler story

6 Comments Add your own

  • 1. RINA  |  December 30, 2015 at 5:12 pm

    Tak berapa ikut perkembangan DAP but wondering Muslim Dapsters celebrated their christmas with their Christian Dapsters macam mana pula?

    Sll sangat tengok bulan puasa asyik DAP non Muslims saja kalut berbuka puasa kat semejid? Ramadan LKS kalut distributed berkotak2 buah kurma kat gerai2 dan pasar malam, Christmas tak buat macam tu jugak ke?

    Reply
  • 2. islam1st  |  December 30, 2015 at 6:00 pm

    “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi ‘orang dalam’ (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.”

    Thus some must be kept stateles, just like what Brunei did. Perhaps then some will learn to appreciate the ‘Jalur Gemilang’.

    ‘I honestly cannot imagine being stateless. We easily take for granted the fact that we live as citizens of Malaysia. – See more at: http://www.themalaymailonline.com/opinion/azrul-mohd-khalib/article/i-belong-here-too#sthash.eZjcm41m.dpuf

    Reply
    • 3. Harlequin  |  December 31, 2015 at 11:27 am

      Re: what Brunei did?

      Brunei is blessed with resources that enable their monarch to wield his tyranny and hypocritical double standard over his people.

      As long as the masses are well fed and contented with perks like free housing, education, healthcare, petrol, no income tax etc then all’s well.

      For such a small country and population, sustainability is the foremost concern. When the money dries up in a decade or two, then we’ll see how viable is their current ‘closed’ migration policy.

      Reply
  • 4. I Am Woman  |  December 30, 2015 at 7:53 pm

    I’m in a holiday mood when I don’t want to think or worry or take things too seriously. So it says a lot that I’m still reading your very serious posting. Got this urge to comment but again do not have the energy to get serious.

    So I’m gonna talk about baju kurung which HY seems to like wearing but cannot be bothered to invest too much in, going by the number of times I’ve seen her wearingthe same baju kurung at different functions.

    Baju kurung is a most comfortable garment especially if you wear one with elastic at the waist of your kain. Baju kurung, even the simplest is an acceptable wear at any function, official or non, in this country. You can wear baju kurung to the beach and you still won’t look out of place. But most important of all, baju kurung can hide your weight problem.

    Reply
    • 5. Helen Ang  |  December 30, 2015 at 8:19 pm

      ROTFL, what a punchline.

      Reply
  • 6. Melayu Malaysia  |  December 30, 2015 at 10:18 pm

    Ms HA…

    Melayus ramai yang mudah lupa. Ramai juga tertipu, suka ditipu dan ditipu berulang kali.

    Ramai juga Melayus yang cetek akal, kurang fikiran dan suka diperbodohkan. Itu pilihan mereka.

    Cukup istiqamah untuk menjadi kaldai pada yang dipuja,

    Akal kelutut……tetap dan kekal disitu hingga akhir hayat..

    Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


My blog, my like

Helen Ang

Recent Posts

RSS TKO — Tranungkite

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Ismaweb

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Kalender

December 2015
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Pengunjung

  • 7,567,680 hits

Archives

Feeds


%d bloggers like this: