DAP buat onar, lepas tu hantar wakil Melayu untuk setel

March 31, 2016 at 8:57 pm 9 comments

Ali Tinju dan gengnya menghantar memo ke ibu pejabat DAP di Jalan Pudu hari ini untuk mendesak supaya Lim Guan Eng ambil cuti kerja sementara kesnya disiasat SPRM.

DAP Selangor menghantar ahlinya Edry Faisal Yusof untuk menerima memo tersebut. Edry adalah exco parti yang dilantik (bukan yang dipilih perwakilan).

“Kami mahu orang Cina keluar terima memorandum,” namun kata Ali Tinju yang enggan menyerahkan memonya kepada Edry. “Kami tak nak orang Melayu terima memo kami.”

“Maruah Melayu jangan digadaikan, kita tak nak Melayu jadi barua, kita tak nak Melayu jadi pengkhianat,” sambung beliau lagi. (Sumber: FMT)

ali tinju guan eng

DAP buat jahat tapi berselindung di sebalik kaldai Melayu

Mana pula Cina DAP mahu berdepan dengan gerombolan Baju Merah?

Sudah pasti ianya anggota parti berbangsa Melayu yang akan diketengahkan untuk bersua muka dengan para pendemo.

DAP sebenarnya menggunakan Melayu pemakan dedak sebagai ejen perantaraan serta memperalatkan blogger prabayar (contohnya si Protun reject itu) untuk memujuk kaum Melayu menerusi pelbagai tipu helah.

Ada juga Melayu bersifat Dapster (pembohong dan penipu) yang rela bersekongkol dengan DAP.

Bersambung:

What kind of Melayu would want to join the DAP?

Advertisements

Entry filed under: Protun. Tags: .

Tinjauan pendapat: Patutkah Muhyiddin dipecat? What kind of Melayu would want to join the DAP?

9 Comments Add your own

  • 1. Roslee  |  March 31, 2016 at 9:57 pm

    Biasalah orang melayu dibayar gaji dengan DAP atau PAP jadi barua dorang.Kalau disuruh naik atas bumbung dan terjun pun ke bawah orang Melayu terjun.Nak hidup katakan lah tapi yang jadi barua tidak tahu Allah swt melaknat mereka jadi anjing2 orang kafir.

    Reply
    • 2. Helen Ang  |  March 31, 2016 at 10:08 pm

      re: “yang jadi barua tidak tahu Allah swt melaknat mereka jadi anjing2 orang kafir”

      Mereka pasti akan menerima hukuman yang setimpal. Allah yang menentukan.

      Contohnya Annie Anakin berkata:

      “May Allah fry my ass and other parts of my body in hell if I’m lying to you all about this one.

      “(Note: I think I need to add that every time I tell one of my more colourful stories. Otherwise people will accuse me of being a fraud and liar)” @ http://lifeofaannie.blogspot.com/2016/03/go-kj-part-2.html

      Saya tidak hairan pun jika Annie sudah berkali-kali disumpah laknat kerana tabiatnya yang suka memfitnah tapi belum tergerak hati untuk bertaubat.

      Reply
  • 3. tebing tinggi  |  March 31, 2016 at 11:00 pm

    re, DAP ,sebenarnya mengunakan Melayu pemakan dedak sabagai ejen perantaran.

    Mungkin Melayu ni makanan dia dedak . Dalam UMNO kita ada Melayu pemakan dedak ,dalam DAP juga ada yang bagitu .

    Kesian Melayu !.

    Reply
    • 4. labi  |  April 1, 2016 at 1:19 am

      teknik yg perlu dipelajari umno dlm menangani isu2 panas.

      Reply
  • 5. Akim  |  April 1, 2016 at 7:11 am

    Di percayai ramai yang tidak tahu apa makna pemakan dedak.

    Di bawah ini di perturunkan petikan2 yang menerangkan nya, dari http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=News&file=article&sid=42126

    Dalam politik, pemakan dedak ini diistilahkan mereka yang mudah dibeli oleh individu demi menjaga kuasa pembelinya agar tidak jatuh ke tangan orang lain.Malah, pemakan dedak juga boleh dianggap mereka yang hanya mengiyakan sahaja perkara yang tidak betul meskipun ia diketahui salah.

    Oleh kerana telah menerima habuan, ada pemakan dedak itu mungkin sanggup menggadaikan maruahnya.

    Paling ditakuti, jika pemakan dedak seperti itu mempunyai sifat rakus tanpa mampu membezakan perkara benar dengan yang batil.

    Sejak kebelakangan ini, kita sering mendengar penentang Datuk Seri Najib Razak menggunakan istilah `pemakan dedak’ dalam setiap ceramah mahu pun kenyataan mereka.

    Namun, ia sebenarnya adalah sindiran yang dilemparkan oleh mereka ke atas Najib ekoran dakwaan Perdana Menteri mahu membeli mereka setelah beberapa isu berjaya dibongkarkan yang antaranya termasuk skandal utama melibatkan syarikat pelaburan milik kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), SRC International dan dana derma RM2.6 bilion.

    Dr Mahathir .. dalam ucapannya sering kali menggunakan istilah pemakan dedak bagi menunjukkan dakwaannya bahawa Najib memberi suapan kepada individu yang padanya mereka itu boleh dibeli.

    .. pemberian BR1M .. pemberian itu salah – satu daripada sikap memberi makan dedak terbesar yang dilakukan oleh Najib dalam membeli rakyat

    .. penerimaan wang berjumlah RM1 juta oleh Ahli Parlimen Johor Bahru, Shahrir Samad dan Ahli Parlimen Pontian, Ahmad Maslan daripada Najib

    Reply
    • 6. Helen Ang  |  April 1, 2016 at 8:55 am

      Jangan lupa sebut pemakan dedak DAP juga ye.

      Cuba fikir: Dari kalangan Melayu jenis apakah yang DAP merekrut pencacai-pencacainya?

      Bukankah DAP pungut si reject yang sudah ditolak oleh Umno Johor, oleh PMO dan yang dibuang oleh Media Prima? Maka jadi lah dia lebih Cina dari Cina (itupun dengan cerita grandmother stories yand direka) dan berkiblatkan meritokrasi Singapura.

      Reply
  • 7. Akim  |  April 1, 2016 at 7:50 am

    Bagus bahawa DAP di demo kan tak habis habisan. Di Penang, di KL, di bulan, di bintang … Di rumah Lim Guan Eng, di pejabat DAP …

    Dulu DAP saja yang acap berdemo. Demo jalanan, menghindar terafik, menyusahkan rakyat nak pergi cari makan. Lim Kit Siang selalu di gambar kena sembur air dari lori pihak berkuasa sehingga basah kuyup tak terhingga.

    Namun demikian, tidak bermakna Tun dan Protun tak boleh sebaris dgn DAP bagi mendapatkan Najib undur atau di gantikan. Asalkan dengan cara yang tidak melanggar undang2. Dan pihak berkuasa gunakan bijaksana bila menginterpretasi undang2. Begitu juga rakyat, contoh nya, tidak boleh berak di jalan raya atas alasan itu kebebasan, hak mutlak apekebende nye.

    Projib tentu memutar belit, “spin, twist and slant” mengata tak berperinsip dsb nya. Soal interpretasi lagi, tuan2 dan puan2. Ada kah Najib berperinsip bila melakukan segala yang di laporkan di Bloomberg, ABC, Reuters, BBC dan lain2 media luar negara itu? Bermacam di tulis di media tempatan, tapi ada yang di ugut dan di halang siaran nya.

    Nak cakap fasal 1MDB dan RM2.6 bilion selalu pun marah. Pada hal PAC pun asyik cari helah belom bentangkan laporan ke Parlimen -pening kepala memikirkan kalau tak keluarkan pendapat Ketua Odit Negara yang di rahsiakan itu, bagaimana rakyat nak terima laporan mereka. Kalau marah, apa kebebasan bercakap macam itu? Tak boleh terima dissent.

    Reply
  • 8. calvinsankaran  |  April 1, 2016 at 10:36 am

    This is DAP’s Ali Baba politics in action. They did the same thing in Perak where the use the Malay as MB but remote controlled him from behind for every single actions and steps.

    The same goes for the new breed of Regimen 10 Melayus. DAP uses them to deliver sermons or receive bad news. If you notice, instead of lecture the Malays on Islam or culture directly, they will use their Ali Babas to do the talking. You can be almost sure that when there is an issue related to Islam/Malay culture, the fake Malay Zairil , Syeleena, Dyana, etc will be writing to the press to express “their” “liberal” views. Actually these views are merely the ones wrote by the folks back at KOMTAR for them.

    Reply
  • 9. Lousy.Engineer  |  April 1, 2016 at 8:10 pm

    The banner asks “MENGAPA SELALU SUKA PERGI HONG KONG”.

    Reply

Dijemput memberi komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


My blog, my like

Helen Ang

Recent Posts

RSS TKO — Tranungkite

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Ismaweb

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Kalender

March 2016
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Pengunjung

  • 7,564,195 hits

Archives

Feeds


%d bloggers like this: