Posted in Muzik

Happiest Songs Top 5

https://www.youtube.com/watch?v=EkHTsc9PU2A&ob=av2e.

https://www.youtube.com/watch?v=eH3giaIzONA&feature=artist

Just my pick. You might have different suggestions.

_________________

.
Another (can’t resist adding):  Happy Hippo singing ‘The Lion Sleeps Tonight

Author:

I have no Faceook or Twitter.

2 thoughts on “Happiest Songs Top 5

  1. This song make me happy :

    Ba de ya – say do you remember
    Ba de ya – dancing in September
    Ba de ya – never was a cloudy day

    年纪轻轻不该轻叹息 快乐年龄不好轻哭泣
    抛开忧郁 忘掉那不如意 走出户外 让我们看云去

    Sinaran… mentari menyinari
    Menusuk ke jiwaku
    Ketika bersamamu

    Balik Kampung is every Malaysian greatest happy song.

  2. Helen,

    Pada pengamatan saudari ketika berada dalam tahanan, apa benarkah makanan yang disajikan kepada para banduan dalam Malaysia ini semuanya adalah makanan anjing? Atau makanan yang layak diberikan kepada anjing? Kerana itu yang dilaporkan oleh Theresa Kok.

    Mungkin makanan anjing-anjing belaan Theresa Kok memakan makanan yang mahal-mahal belaka? Saya juga mempunyai beberapa kucing dan pada dahulunya saya beri mereka semua Friskies, Purina dan sebagai macam.

    Tetapi selepas saya baca berita pasal Somalia dan melihat gambar2 mereka, kucing2 saya semuanya terpaksa downgrade makanan kepada hanya sisa2 ikan yang saya makan saja. Saya rasa kurang selesa sedikit apabila memikirkan bahawa dengan harga semangkuk Friskies kucing saya, boleh menampung makanan malam bagi sekeluarga Somalia selama 3 hari.

    Tapi si Tompok tidak PERNAH komplen akan penurunan gred makanan beliau. Malahan Tompok bertambah manja pula. Kebelakangan ni beliau selalu menggesel2 bulu beliau ke tumit kaki saya apabila saya berdepan dengan komputer.

    Tompok adalah kucing mithali.

    Leman Pulut.

    ________________________________________________________

    LOL, jarang dengar “kucing mithali” pula.

    Seingat saya, diberikan sebungkus nasi bersambal lebih kurang sarapan pagi ‘standard’nya. Itu yang saya makan. Lepas kian ramai orang ditangkap, polis belikan nasi berlauk untuk mereka yang Round #2. Waktu itu saya dah habis makan, maka tak jadilah saya menjamah ayam goreng.

    Anjing saya pun diturunkan gred makanannya juga kerana dilanda inflasi. (Makanan kucing gourmet naik harga 3x dah. Terbeliak mata saya tengok harga di pasaraya.) — Helen

Comments are closed.