Posted in Evangelista Bintang Tiga

Ahli Parlimen evangelista DAP fitnah JAIS

Nampaknya ia parti Kristian evangelis yang sedang mengurus tadbir Selangor.

PKR dan PAS tunduk sahaja kepada DAP.

Hannah Yeoh (hannahyeoh) on Twitter 2014-01-08 10-28-24

Bukan Adun, bukan exco tapi … 

Ahli Parlimen DAP Klang, Charles Santiago, memberitahu satu sidang akhbar kelmarin yang kerajaan negeri Selangor bercadang akan mengenakan kawalan ke atas Jais.

Charles Santiago ini tidak duduk dalam Dewan Undangan Negeri apatah lagi seorang exco.

Jadi kenapa pula dia yang bercakap kepada pemberita kecuali kalau memang benar andaian bahawa DAP lah yang sekarang paling berkuasa dalam memerintah Selangor.

Dan maka dengan itu, bermakna selepas berlakunya perUBAHan, ianya pemimpin-pemimpin DAP juga lah yang paling berhak menentukan dasar kerajaan negeri, termasuk yang menyentuh Islam.

PAKATAN-RAKYAT-TOYSGajiNaikSelangor

Parti Islam SeMalaysia menggadai agamanya

Sebaliknya exco Hal Ehwal Islam wakil PAS itu membisu seribu bahasa. ‘Sallehen takut hilang jawatan macam Hasan Ali?‘ (MyKMU, 7 Jan 2014)

Mungkin kerana terlalu sayangkan gaji tinggi (RM20,250 sebulan) dan imbuhan lumayan, PAS merelakan Kristian evangelista DAP bermaharajalela.

Dan PAS membiarkan DAP bukan setakat ke depan dalam hal ehwal Islam tetapi pun merelakan Yang Berhormat DAP memfitnah Jais.

BIBLE_SOCIETY

Tuduhan palsu DAP terhadap Jais

Persatuan Bible Malaysia ialah syarikat yang mengimport dan mengedar Bible. Anda boleh lihat dengan biji mata sendiri bahawa ia bukan sebuah rumah ibadah. Ia adalah tempat stor bagi menyimpan kitab-kitab Kristian untuk dijual nanti.

Akan tetapi YB evangelista itu dipetik akhbar The Sun Daily sebagai berkata — “Santiago said JAIS must be accountable for its actions and justify raids on houses of worship” (‘JAIS must be accountable‘, The Sun Daily, 7 Jan 2014).

Ia tidak betul bagi Charles Santiago untuk berkata Jais menyerbu “houses of worship” — lihat gambar atas. Mana ada gereja yang diserbu?

khalidPuanSpeaker

MB tidur, Mem Besar kuasa di sebalik taktha

Jais di bawah bidang kuasa siapa?

Akhbar itu juga melaporkan Santiago sebagai mendakwa Jais telah bertindak di luar undang-undang serta “tidak akauntabel”.

YB-YB Kristian Pakatan mahu Jais dibuat supaya akauntabel kepada kerajaan negeri yang dikuasai DAP.

Bukankan Jais pada masa kini akauntabel kepada Mais? Mengikut perlembagaan, perkara-perkara agama Islam adalah di bawah bidang kuasa Sultan di sesebauh negeri itu.

Justeru itu, apa maksud asakan DAP yang terbaru ini? Adalah parti Kristian itu mahu kuasa yang pada masa kini milik raja Islam?

Baca juga komen Calvin Sankaran @ 2014/01/08 at 10:11 am

Klik 2x untuk besarkan

‘JAIS must be accountable' - theSundaily 2014-01-08

http://www.thesundaily.my/news/924430

Author:

I have no Faceook or Twitter.

48 thoughts on “Ahli Parlimen evangelista DAP fitnah JAIS

  1. Helen,

    dalam pada semua dapsters ini terpekik-terlolong dengan segala fitnah mereka ke atas JAIS, mereka terlupa bahawa Sultan Selangor melalui MAIS (JAIS dibawah MAIS) sudah tentu sedang meneliti tindak-tanduk mereka.

    saya percaya Sultan Selangor sedang murka tetapi Baginda tetap menjaga protokol untuk tidak memberikan sebarang titah tentang perkara ini.

    dan rakyat Selangor khususnya yang Muslim tentu sedang menunggu titah Sultannya.

      1. Memang inilah yang diharapkan akan berlaku. Apabila berlaku kekecohan, rusuhan dan pembunuhan iaitu berlakunya perkelahian antara ugama maka kerajaan Persekutuan akan bertindak untuk mengistiharkan darurat.

        Kegagalan kerajaan negeri Selangor mengurus semua ini menyebabakan Dewan undangan negeri terbubar. Lalu diadakan pilihan raya sekali lagi.

        Jika umno berjaya mainkan peranan dan mencucuk jarum ke lubuk hati para pengundi kemungkinan mereka berjaya merampas semula Selangor dari Pakatan Rakyat.

        Helen Ang perlu bijak untuk menghasut rakyat akan perkara sebegini agar berlakunya pertumpahan darah seperti tragedi 13 Mei 1969.

        Diharap Helen akan bertindak secara tetap dan berterusan untuk mengapi-apikan permusuhan ini. Adu-domba dan melaga-lagakan puak-puak ini sehingga tercetusnya ketegangan antara agama akan memberi kesan yang besar kepada politik negara khususnya negeri Selangor.

        Teruskan usaha kamu Helen dengan cekal hati dan harap-harap kamu bukanlah orang pertama yang kena sula nanti….

        1. Amboi beraninya abang muda ni, tak makan ubat kuat ke pagi ni. Kalau setakat nak gertak2 kosong dengan tulisan2 sarkastik bodoh pegi la join paderi kamu kat gereja tu. Jangan lupa bawak lilin. Babai.

          1. …kah..kah..kah.., sebab dah terlebih pandai la umno dan penyokongnya jadi macam itu.

            Para pemimpin umno sekarang tergolongan dalam kelas yang tersendiri iaitu “ceghodek terlampau” , kata orang Peghak…!

            Berlakunya perkara sebegini kerana mendapat sokongan yang tidak berbelah-bahagi dari para penyokong yang dungu dan pencandu projek yang menukarkan kepada wang segera.

            Sekarang dah masuk 2 penggal Selangor dikuasai Pakatan Rakyat…, agak-agak boleh dapat ditawan semula ke..?

            Dapatkah saudara berfikir ke arah ini. Tulisan sarkastik dilontarkan agar minda kamu merenung sejenak perkara yang berlaku ini…., agar tidak dilanda sindrom bodoh memanjang akibat kelicikan politik para pemimpin kamu…..

        2. Saya berharap pemimpin UMNO boleh berfikir untuk bertindak seperti pandangan Muda ini..

        3. budak muda ni bodoh ke apa? nak tau dan tangani apa2 masalah, kena tau puncanya. dalam kes ni puncanya persatuan gereja katolik. kalau takat sekali xpe lagi. ini dah berkali2. org mcm helen respon apa yg berlaku je. manakala orang mcm kamu hanya angguk2 je janji bn x rampas selangor.

          1. …haiiiekh..! Panjang sungguh akal kamu…, berjela-jela panjangnya, sehingga kelihatan terlebih pandai dari yang lain. Sudah tentu menjadi kebanggaan emakayah dan keluarga.

            Agama Kristian dan gereja bukan baru sekarang wujudnya di negara ini. Telah wujud berkurun lamanya sejak kedatangan Portugis ke Melaka lagi. Ada agama sudah tentulah ada kitabnya…..!

            Masalahnya sekarang ialah dalam kitab agama mereka itu telah meletakkan perkataan “ALLAH” sebagai ganti kepada perkataan “Tuhan”. Kitab ini telah diterjemah ke bahasa Melayu dan dibawa masuk dari Indonesia setelah diluluskan oleh KDN.

            Inilah punca utamanya wahai jentayu…! Oleh itu tak perlulah meracau dan sasau-galau sehingga memanjat dinding rumah…, kecualilah jika kamu deman panas..!

            Sepatutnya berdemo dan berguling-gulinglah di Putrajaya sebagai menzahirkan bantahan dan tentangan kepada KDN yang meluluskan kemasukan Bible terjemahan tersebut.

            Jika KDN tidak membenarkan pengimportan masuk terjemahan Bible ini, riuh-rendah dan rentak-gendang sebegini mungkin tidak bergema…!

            Marah sungguh mereka apabila orang-orang beragama Kristian mengambil dan menggunakan perkataan ALLAH dalam terjemahan Bible dan juga dalam upacara keagamaan mereka. Mereka menjadi sangat sensitif dengan perkara ini. Alasan meraka, ALLAH tuhan yang esa dan bersifat tunggal, tidak beranak dan tidak diperanakkan.

            Di Indon sendiri, penganut Islam berjumlah lebih 200 juta iaitu majoroti dari penganut agama lain dan tidak pulak bising seperti Malaysia yang penduduk agama Islamnya hanya beberapa kerat saja jika dibandingkan dengan Indon. Mungkin agaknya iman orang-orang Islam di Malaysia terlebih sikit dari orang-orang Indon….

            Terlebih anih dan pelik suku-sakat ini apabila kerajaan tidak melaksanakan hukum-hukum ALLAH dalam pelaksanaan perundangannya tidak pula mereka berasa sensitif dan tidak pula mengamuk….!

            Saudaraku seagama…, Islam tanpa iman adalah sia-sia…, , iman tanpa tauhid adalah pura-pura(munafik), manakala bertauhid tanpa makrifat adalah tempang. Seumpama orang berjalan kakinya tinggi sebelah…., iaitu tidak sempurna…!

            Kamu mengejar kesempurnaan hidup sambil membangunkan negera diiringi musibah dan masalah satu demi satu selagi menyanggah apa yang telah ALLAH perintahkan. Fikirkanlah untuk kebaikan ummah…!

            1. Muda,

              Maksudnya kamu bersetuju dengan Kristian menggunakan kalimah Allah sebagai gantinama kepada tuhan Kristian?

    1. Jika melayu/Islam yang masih bermegah dengan Pakat Haram itu tidak sedar akan perancangan jahat DAP/kristian. Tunggulah kehancuran dan kemusnahan kerajaan melayu/Islam.

    1. Quote Hannah Yeoh’s tweet: “A slap on the wrist [for Jais] is not enough.”

      I guess they are planning to give Jais a slap in the face?

      Blogger Apple Bru also said Hannah Yeoh “telah menambahkan lagi ketegangan apabila beliau menggesa Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim”.

      Okay, but more like Puan Speaker “mengarah” MB Khalid Terlena Ibarahim.

      1. Dia akan terjerat dengan permainannya sendiri nampaknya.

        The MB hasn’t open his mouth yet and the people has stasrted to question him…..

        1. Kalau dia terjerat, dia akan merengek orang buat “ancaman bunuh” terhadapnya bagi menagih simpati Dapsters yang tidak berpisah dengan Histeria itu.

          1. Trust me, once the Sultan opens his mouth for the second time, dia akan terjerat sebab bukti semua telah tercatit dari tweet-tweet dia yang memperlekehkan JAIS. Nobody else but her, itu sebab semua Melayu geng dia berdiam diri, sebab dah tahu akibat melanggar titah Sultan.

            Ibarat kata Mak Dara dalam cerita ibu mertuaku “kalau kau aku dah tak suka, dengan keturunan kau pun aku tak suka,,,,”

  2. Exco Hal Ehwal Islam wakil PAS telah dilapor mengeluarkan kenyataan:

    “Ia selaras dengan prosedur operasi standard semasa Jais tetapi kita akan membuat beberapa perubahan terhadapnya,” kata Sallehin .

    Ahli Dewan Undangan (Adun) PAS itu berkata demikian kepada media selepas mesyuarat dua jam dengan Pengarang The Herald, Paderi Lawrence Andrew di sini Selasa.

    Turut hadir mesyuarat itu ialah Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago dan Adun Seri Andalas Dr Xavier Jayakumar.

    Sallehin juga berkata kerajaan negeri berada sepenuhnya di belakang titah Sultan Selangor yang melarang orang bukan Islam daripada menggunakan kalimah Allah.

    Tambahnya Selangor akan mengambil pelbagai langkah seperti mewujudkan platform bagi mengadakan dialog antara agama untuk menyelesaikan isu-isu agama berkaitan secara baik.

    http://www.mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2014/1/7/mstar_berita/20140107134150&sec=mstar_berita

    1. Kalau politikus evangelista DAP tidak puashati dengan SOP Jais, kenapa tidak mereka teruskan sahaja tindakan untuk membentang usul di DUN bagi meminda Enakmen 1988?

      Binatang politik evangelista DAP ini begitu licik menipu. Bermuka-muka bertudung dan bersahur ibarat sayang Islam.

      Sekarang menipu pula penyokong-penyokong pembangkang Cina dan India kononnya DAP berani mempertahankan hak minoriti. Tapi kena jentik sahaja, sekaligus buat U-turn mendakwa ianya sekadar “pandangan peribadi” Adun yang tidak direstui parti. Hampeh!

      What kind of people are they?! Everybody also they want to tipu — left, right and centre.

      1. I think they ‘might’ come to their senses when they realized that this whole ‘drama’ involve the Sultan.

        Btw, this is from Calvin Sankaran’s comment;

        “The Selangor Islamic Religious Department (JAIS) may be issued a new standard operating procedure (SOP) that will include mandatory approval from the state executive council prior to raids on premises.”

        I don’t know if they can pass this proposed SOP to JAIS. If can, JAIS hands will be tied. Yalah, siapa sahaja akan duduk dalam Jawatankuasa tu. Kalau dah tau, boleh la bocor rahsia dan buat persiapan supaya tidak kantoi.

        Re: What kind of people are they?! Everybody also they want to tipu — left, right and centre.

        ChedeTDM once said: “Better devil we know than angel we don’t”. Turn out that they are no angel after all!

      2. Anwar sudah keluar kenyataan bahawa tindakan 3 adun DAP itu adalah satu tindakan yang gopoh..

        Kita lihat samada DAP akan mematuhi Anwar seperti zaman dahulu semasa MCA mematuhi UMNO..

        saya yakin DAP ini sama spesis dengan MCA.. pengundi cina ini memang mudah tertipu dengan janji manis..

  3. Santiago sudah berlagak macam raja. Kalau dia masuk Islam tentu boleh pakai gelaran sultan. Santiago sudah potong ke blum, kenapa pulak kau komen berlebih2 mendahului ketua agama Islam bagi negeri Selangor?

    SANTIAGO HINA SULTAN SELANGOR!

  4. Lawrence, charles and xavier are just dispensable pawns of DAP.

    Sooner or later DAp is going to come out with the statement – these people acted on their own. Then carry on like nothing happened.

    Itukan cara demokrasi DAP. Mempergunakan orang bagi tujuan memperkukuhkan kedudukkan dia.

    The authorities cannot take action sebab DAP will cry foul.

    They will do anything and everything in their power to take over the country.

  5. yes helen, pas is really selling their soul to the devil for a few bucks of money.

    but like i said before nevermind cause they have fanatical followers. until now, they really believe pas is the viable, the only n best solution towards an islamic government model even though the president has declared that hudud is only 0.00001% in islam.

    and the funny part is, they still believe the dapsters are more ‘islamic’ compared to umno despite countless pijak kepala episode of dapsters towards anything relating to islamic issues. so this kind of people who are delusional doesnt worth the attention at all IMO.

        1. Che Spenda dah gila meroyan, tak payah layan, cakap as a fellow Malaysian, kepala hotak dia, dia hina you, speculate pasal you punya personal life and ada muka nak cakap pasal agama dia, dia punya hak peribadi, what about yours?

          Kita yang frequent kat sini pun, kalau tak bersetuju tak adalah sampai nak kutuk pasal peribadi bagai. (Dapster dan Evangelis dikecualikan!)

          WCW why just read?

          1. There’s something wrong with his readership when they cannot see the standard of his ad hominems.

            How hatred blinds them.

                1. that’s the scary part when fanatics overrun this country to the highest level.

                  can’t imagine how life would be then. better be governed by a dumb party and PM (dapsters kan love to spell out dumno) than a bunch of makhluk perosak as you mention. at least we can refrain from their stupidity whereas makhluk perosak will corrupt you and your loved ones with their neverending fitnah no matter where you run.

  6. naik bosan aku dgn isu ni… mcm nilah masuk kandang kambing mengembek masuk kandang lembu menguak.. kpd mana2x kristian yg nak guna nama Allah utk merujuk kepada tuhan korang pindah sajalah ke sabah atau sarawak…

    kalau nak stay mana2x negeri yg ada sultan atau majoriti melayu memang ianya sensetif bagi mereka… buat sajalah sunday service prayer atau mana2x services korang dgn mengunakan istilah tuhan kalau korang guna bahasa melayu sebagai medium..

    tak perlulah korang nak berdebat atau nak menyuruh org melayu ni memahami logik kamu biarkan logik kamu tu betol…sebab dorang memang hilang logik akal dan byk bermain sentimen dlm hal agama..kita hormat sajalah..dia punya negeri.

    Mcm di sabah bolehlah tiada masalh tambahan pula majoriti gereja guna bahasa melayu sejak dulu lagi.. tiada siapa boleh kacau korang di sini.. org islam di sini mcm aku ni tak heran pun.. walau pun kadang2x rimas jugak dgn kamu punya mission..

    bukan apa memanglah tidak dipaksa kamu pun dtg baik2x.. tpi bila org duduk kedai mau lepak jumpa kawan2x kau dtg cerita pasal berita baik2x..

    mmh mulalah berita baik tu.. aku taulah tpi aku masih tak percaya itu jesus anak tuhan.. siapa datok dia? ..tidak pulak dijawap… last last dikatanya jesus sayang semua… baguslah kita semua perlu kasih sayang..

    tpi kawan sy yg kristian malu pulak kau dtg kacau ehehe.. mungkin imannya belum kuat hahaha.

    1. hujah yg mereka suka guna adalah dekat arab pun kristian sana guna Allah sebagai tuhan mereka.

      tp masalahnya dekat arab sana yg pakai Allah sebagai tuhan mereka tu kristian unitarian. yg bermaksud mereka memang sembah Allah yang satu x diperanak dan diperanakkan.

      manakala jesus pada mereka hanya utusan, bukan dituhankan macam puak katolik sini. beza mereka dengan islam mereka x terima nabi muhammad sebagai pesuruh Allah.

  7. Agak2 la.. jangan sampai bila umat ISLAM MELAYU mula membakar GEREJA baru mereka nak BERHENTI kot??

    1. Nama tuhan yang mereka sembah pun dia orang keliru apa lagi dengan nama rumah ibadat..

      Ini sama jenis lah dengan spesis yang guna excell pun silap..

  8. Dear Helen…attached is an article I have written about the Kalimah Allah controversy. I hope you will be kind enough to publish it in your blog…but only if you find it suitable, presentable and will not cause you trouble. If you do, please publish it in 2 parts coz, as you know, most Malaysians are not avid readers.

    Best Regards

    -IDRIS MD ISA-

  9. Holy Bible, New International Version®, NIV® Copyright © 1973, 1978, 1984, 2011 by Biblica

    Leviticus 24:16

    …anyone who blasphemes the name of the Lord is to be put to death. The entire assembly must stone them. Whether foreigner or native-born, when they blaspheme the Name they are to be put to death.

    They only sell but they don’t read. Or Me? Tor For?

    1. ha ha.. isu utama sekarang ini adalah mereka tak tahu pun nama ‘Lord’ mereka yang sebenar..

    1. ,)

      Wisdom from the mouth of babes. I believe you’re my blog’s youngest reader.

      Thank you for the links. I hope the rest of the readers will click.

  10. I take it that you are not publishing my article. I’l have it published elsewhere.

Comments are closed.