Posted in BIAWAK

Zairil timbulkan semula kes anak Guan Eng

Zairil Khir Johari, iaitu setiausaha politik Lim Guan Eng, hari ini mengeluarkan satu kenyataan di portal partinya Roketkini bertajuk ‘Akhlak rendah blogger pro-Umno, pelajar sekolah terus jadi sasaran fitnah mereka‘.

Klik 2x untuk membaca

Menuduh blogger-blogger “angkuh” sebagai masih lagi berterusan memfitnah, Zairil menggambarkan golongan pro-Umno ini adalah amat “keji dan jelik”, “berbohong dan menyebarkan hasutan” serta sehingga sekarang enggan menurunkan rencana-rencana palsu yang tinggal terpapar di laman-laman mereka.

Zairil berkata sindiran para blogger “memangsakan seorang kanak-kanak dalam usia persekolahan yang tidak bersalah”.

Anak Guan Eng itu sekarang berusia 17 tahun. Semasa tuduhan diheboh-hebohkan pada Oktober lepas, dia berumur 16 tahun walaupun si bapanya membayangkan/merujuk kepada remaja tersebut sebagai “kanak-kanak” yang “innocent” — sebanyak 5 kali dalam penafiannya kepada media ketika itu.

[Di lain tempat, remaja 17 tahun sudah pun boleh menjadi ayah kandung kepada 4 orang anak.]

Apapun, wajar sekiranya Zairil mengumumkan sahaja bahawa penyiasatan oleh Kementerian Pelajaran telah selesai dan mendapati bahawa tuduhan tidak berasas. Dengan itu, kes tutup. Boleh tak?

Author:

I have no Faceook or Twitter.

5 thoughts on “Zairil timbulkan semula kes anak Guan Eng

  1. zairil ni anak haram ke? bila khir johari kawin dengan mak dia dan dia lahir bila.? pandai-pandai mengaku melayu pulak tu.

  2. apa salah Ziaril ini jikalau dia nak menegakakn keadilan? mengapakah kuncu-kuncu Umno yang slah masih boleh mendabik dada? inikah teladan untuk anak cucit kita?

Comments are closed.