Posted in Evangeliblis

Isma sokong Tun tegur Najib yang berlembut dengan puak pelampau

“… tegas Ustaz Abdullah [Zaik], semua pelampau Kristian di negara ini perlulah menghormati perlembagaan serta institusi beraja seperti mana yang telah termaktub bagi mengelakkan  kekacauan antara kaum. Pendirian pelampau Kristian itu telah mencetuskan kontroversi sehingga ramai pihak telah membuat laporan polis.”

 

ruj. ‘Pelampau Kristian diseru utamakan keharmonian‘ (Ismaweb, 5 Jan 2014)

http://m.malaysiakini.com/news/272029.html
http://m.malaysiakini.com/news/272029.html

“Isma menyeru badan-badan Kristian supaya mengutamakan kerukunan hidup pelbagai bangsa dan agama di Malaysia dan berhenti daripada berterusan melakukan provokasi ke atas sensitiviti agama umat Islam.” – Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman, presiden Isma

ruj. ‘Isma menyokong penuh tindakan Jais‘ (Ismaweb, 5 Jan 2014)

“Perpecahan di kalangan umat Islam sudah sampai di tahap serius apabila pelampau Kristian terutama Evangelis kini semakin berani mencabar kedudukan Islam, titah Sultan dan peruntukan undang-undang serta perlembagaan secara terang-terangan. – Rahman Mat Dali, naib presiden II Isma

ruj. ‘Kristian Evangelis untung besar di Malaysia‘ (Ismaweb, 6 Jan 2014)

“Wujudnya pelampau Kristian yang ketagihan untuk memurtadkan anak-anak Muslim. […] Dan lebih malang lagi, muncul pula segolongan boneka ‘Muslim Moderat’ yang mempertahankan semua kebathilan tersebut.” – Dr Muhamad Yazid Yahya, setiausaha Isma Johor

ruj. ‘Maulidur Rasul: Menjiwai sunnah perjuangan Rasulullah & para Sahabat(Ismaweb, 14 Jan 2014)

“Apabila titah Yang Di Pertuan Agong dipersoal oleh pihak-pihak pelampau Kristian dan orang Islam yang menyokong mereka, isu ini telah masuk ke satu fasa yang baru dalam sejarah tanah air.” – Ustaz Abdul Halim Abdullah, ketua penerangan biro politik Isma

ruj. ‘Perlembagaan dan ketua negara tercabar‘ (Ismaweb, 21 Jan 2014)

“Isma mengambil pendirian tegas dengan memberi amaran kepada pihak tertentu seperti pelampau Kristian dan kumpulan liberal agar tidak meneruskan provokasi.” – Ustaz Fauzi Asmuni, naib presiden Isma

ruj. ‘Islam diancam, kita perlu agresif – Naib Presiden Isma‘ (Ismaweb, 15 Feb 2014)

“PRU ke-13 menyaksikan tsunami Cina membawa kepada kemenangan besar DAP. Beberapa perkara yang kita boleh lihat persamaan strategi Evangelis di Amerika dengan apa yang digunakan oleh DAP dalam memenangi hati masyarakat Cina. Beberapa agenda mereka yang dicipta secara ekstremis antaranya mahu menghapuskan Perkara 153 yang telah termaktub dalam perlembagaan Malaysia iaitu mahu menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu dan bumiputera di Sabah dan Sarawak.” – Azry Hafify Mustapa, aktivis Isma

ruj. ‘DAP dan strategi ekstremis Kristian Evangelis di Amerika(Ismaweb, 27 Julai 2014)

http://m.harakahdaily.net/index.php/headline/30287-najib-lemah-teguran-mahathir-sangat-serius
http://m.harakahdaily.net/index.php/headline/30287-najib-lemah-teguran-mahathir-sangat-serius

Teguran Tun – golongan sederhana tidak berani membidas puak pelampau

“We will continue to be identified by race because the moderates in society dare not rebut what is being said by the extremists in the society.” – Dr Mahathir Mohamad (16 Ogos 2014)

“orang tidak hormat kepada Perlembagaan lagi” – Dr Mahathir Mohamad (19 Ogos 2014)

Puak Yahudi Yeoh adalah munafik

“Rakyat tuntut beliau [Najib] lebih tegas, ada tindakan segera. Tetapi beliau dilihat tidak boleh memenuhi,” kata Abdullah Zaik Abdul Rahman ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Menurut TMI, Abdullah Zaik berkata dirinya sendiri pernah menyuarakan kepada Najib bahawa gara-gara tiada tindakan, ada sesetengah golongan yang sudah berani mempersoalkan Perlembagaan negara.

“Hasil sikap tidak tegas beliau lahir pelbagai krisis rasa tidak puas hati,” tambah presiden Isma tersebut.

“Maksudnya tiada ketegasan. Orang cabar Perlembagaan pun tiada masalah, dibiarkan begitu.”

(495 patah perkataan)

https://my.news.yahoo.com/dr-mahathir-kritik-kerana-najib-tidak-mendengar-lambat-045029135.html
https://my.news.yahoo.com/dr-mahathir-kritik-kerana-najib-tidak-mendengar-lambat-045029135.html

Author:

I have no Faceook or Twitter.

53 thoughts on “Isma sokong Tun tegur Najib yang berlembut dengan puak pelampau

  1. Nak kata pekak, tak betul tapi bebal namanya

    Tun manusia hebat, teguran dia mesti telah diperhalusi dan Najib kenalah dengar, jangan jadi badak

    Takkan orang hina Islam pun diam, hina raja Melayu pun diam, hina bangsa Melayu pun diam

    Yang geramnya pi dok jamu Cina ****, last2 depa sokong DAP

  2. Ni cerita untuk mempertahankan PM tau atas kritikan Mahafiraun yang dah nyanyuk dan NGO Melayu biol macam ISMA , Perkasa dll..

    Zaman Mamakutty dah lalu. Dulu lain, sekarang lain.

    Sekarang dah ada ancaman hilang sokongan daripada orang Bumi Sabah dan Sarawak selain undi protes kepada parti pembangkang di Semenanjung, tau tak?

    Dulu, perkara sensitif senang disekat merebak, sekarang dalam sekelip mata informasi merebak macam wabak ke seluruh dunia. Dulu pengundi biasa dapat dibutakan dan dipekakkan tapi sekarang informasi persendirian pon dah boleh sampai kat nelayan dan petani kat laut dan kawasan pendalaman.

    Najib kena pelihara deposit tu dan itulah punca tak boleh ambil tindakan terburu-buru secara Mamakutty nak buat berkiatan isu agama, bangsa maupon pengagihan projek, kontrak, kewangan dsbnya.

    Suka ke, tak suka, sokongan kaum Cina dan India beliau terpaksa pelihara melalui MCA, Gerakan, MIC dll demi harapan lonjakan ekonomi akan kembalikan undi mereka kembali kepada BN seperti digunakan Mamakutty dahulu. Ekonomi negara adalah teras kepada mendapatkan undi sokongan untuk bangsa-bangsa lain dan pengkritik dan bukannya dengan tekak menjerit mempertahankan Agama, Bangsa dan Negara atau secara ugutan dan paksaan seperti cara Mamakutty.

    Mengapa perlu undi parti komponen BN Semenanjung? Boleh kah sesiapa gerenti deposit Sabah dan Sarawak tak akan beralih kepada parti pembangkang? Atau sesiapa kah boleh gerenti, orang Sabah dan Sarawak tak akan minta jawatan PM dan Menteri kalau undi mereka menjadi penentu siapa kah yang akan memerintah Putrajaya? UMNO dengan parti komponen Semenanjung kalau dapat sokongan kaum masing-masing dapat menentukan Ketuanan Semenanjung terpelihara dan status kuo seperti sediakala.

    Nak tunggu Ketuanan Melayu sahaja menentukan nasib negara yang majmuk ataupun nak fikir secara rasional seperti PM supaya negara Malaysia senantiasa terpelihara di bawah Ketuanan Semenanjung?

      1. re: Najib kena pelihara deposit tu dan itulah punca tak boleh ambil tindakan terburu-buru….
        re: Suka ke, tak suka, sokongan kaum Cina dan India beliau terpaksa pelihara melalui MCA, Gerakan, MIC dll demi harapan lonjakan ekonomi akan kembalikan undi mereka kembali kepada BN

        benarkah undi kaum cina dan india merupakan ‘deposit’ kepada BN? pru-13 bukankah sejak pru-12 tanda-tanda kemerosotan undi telah kelihatan dan pru-13 membuktikan bahawa ‘deposit’ yang dikatakan macai ini sudah tidak lagi wujud?

        pada saya, undi deposit ialah undi hardcore supporter bukan undi kumpulan tertentu yang mempunyai kepentingan tertentu. undi kumpulan sebegini hanya boleh diperoleh melalui salah satu daripada 2 cara:

        1. secara rela
        2. kerana terpaksa

        PM yg ada sekarang seolah-olah tidak mahu atau mungkin tidak ada ‘telor’ untuk menggunakan pendekatan ke 2.

        rakyat dah makin menyampah!

    1. Wei macai.. ko ni gelar mamakutty pada siapa? Ko tu PARIA ke? bapak ko PAria mak ko cina ke yg ko sakit hati pd Tun M dan kaitkan dgn mamak?
      Ko kenal tak Tun M tu ktrunan apa? Mak dan bapa nya Melayu bangsawan di Kedah. cuma datuknya ada campuran. Bapak ko tulen Paria ke atau campur?

      So kalau ko boleh buktikan ko Paria tulen, then oklah ko nk panggil Tun camtu. Tp mamak lah yg berjasa pada Malaysia ni. Kalau harap Melayu bini dan anak dara pun bg cina dan paria ratah sbb duit punya pasal

      Mamaklah yg bg org Melayu boleh makan pagi petang siang malam. Harap kedai Melayu buka tutup sama banyak. Mamak juga yg hasilkan Putrajaya.. proton.. maju cm2.

      Bapak ko paria ada sumbangan apa pada Malaysia?
      Tun M tegur Najib sbb Najiblah punca Malaysia jd lemah. Macam2 isu Najib biarkan ia selesai secara resah. ISA dihapus tapi Najib lemah dalam mengawal keadaan.

      Kecuali jika Rosmah bising mungkin Najib akan sedar. Zaman Tun xperlu orang tegur sbb Tun lebih pintar dan pantas bertindak. Org Melayu duk lena Tun dah berlari. Jadi masa mana org nak tegur Tun?

      Sebelum org cemuh Tun, awal2 lagi dia dha LETAK SEMUA JAWATAN sebagai PM dan PARTI. Tp ada kebanyakan manusia dah nakmampos pun masih berakar dgn jawatan.. contohnya ex MB Kelate Nik Ajis.. sampai skrg pun takmau lepas jawatan dlm PAS.

      Paling teruk ialah Nuar PAkatan Haram. Enatah keajADAH apa kemaruk nk jd PM sampai semua yang haram dipakainya. Itu memalukan tapi macai macam ko tak nampak? Pakatan Harm ni hidup atas kelemahan UMNO.. tp strength PR sendiri mana ada. Parti nepotisme anak beranak PKR dan DAP. Rakyat dapat habuk. Rasuah di sebut2 konon lah UMNO tp bapak rasuah ialah Pakatan Haram..

      So xpayah lah nk lawan teguran Tun M yg akal fikiranya Tuhan berikan tajam.. dan dia dh berjasa terlalu banyak berbanding macai2 lendir mcm ko tu.. apa ada? bodoh!

      1. Dandy tu iri hati dgn UMNO aka Melayu. Lebih2 lagi sokongan Dandy terhadap [DAP] yg berjuang utk menghapus keistimewaan Melayu serta bumiputera Sabah dan Sarawak mungkin tak kesampaian selagi UMNO/Melayu serta BN memerintah negara.

        Dandy tu dah lupa bahawa [DAP] cuma main sandiwara kononnya nak berlaku adil jika berkuasa. Maka ramailah golongan yg seia sekata dgn Dandy turut berjuang utk melepaskan cengkaman di Sarawak khasnya.

        Dari awal Dandy tak suka dgn UMNO aka Melayu turut campur dlm politik Sarawak melalui gagasan BN. Dia iri hati sebab tak dapat kuasai politik Sarawak. Lihat komen dia perihal Sarawak (walaupun dia sebut terus terang).

        Sikit2 Dandy akan bawa agenda rasisnya dlm setiap posting. Tun dituduhnya dgn kaum yg membawa penderitaan negara. Hasutan beliau tidak menguntungkan sesiapa. Sebaliknya beliau meracuni rakyat Sarawak supaya membenci semuanya berhubung dgn BN.

    2. informasi hebat yg ko cakap tu lah yang meranapkan negara2 timur tengah mcm Tunisia, Mesir, Syria dll. hasilnya apa skrg? ada lagi hebat negara2 tu?

      ya, ekonomi Negara adalah teras utk dapatkan sokongan semua kaum. bak kata orang perut kenyang, hati senang. tapi ko mungkin buat2 bodoh atau mmg semulajadi bodoh bhw setakat hari ni, zaman kegemilangan ekonomi Malaysia berlaku masa zaman Mahathir sekitar pertengahan 80an ke pertengahan 90an.

      ko tak payah nak buat damage control la kata sokongan cina dan india diperlukan sbb pru lepas pun dah terbukti majority besar 90% cina dan india x sokong pun masih lg x mampu ambil alih Negara ni.

    3. Alahai hang besa dok Sabah ke? When BN went in, hang nampak tak perbezaan cara hidup depa kat sana sekarang?

      Pairin pun datang balik, after splitting away.. Kecuali of ‘cos adik dia tu yg sememangnya sejak dulu asyik melalak aje pandai.

      Cina kat Sabah mana bole eksyen macam kamu.. Cuba Guan Eng pi dok melalak kat sana, pagi esok hilang le, kena bawa lari dgn bot, silap2 lanun telanjang dia tengah laut dan kasi tendang masuk air gitu aje. Try if you dare nak menyombong kat Sabah. Cina sana amat memerlukan perlindungan dari badan keselamatan gomen ya..

      Sarawak? Padan muka few of the DAP leaders are being refused entry.. Temban asyik nak pi move their mountains aje.. Nak kasi botak le tu..

    4. Dandy

      Dari pengalaman saya berkawan/campur dengan bumiputera Sabah/Serawak, mereka kelihatannya mempunyai jiwa/perangai/citarasa/pandangan yang sama dengan melayu walau pun berlainan agama. dah nama bumiputra samalah jiwa mereka.

      walau bagaimana pun mereka yang cenderung ke arah yang berlainan mungkin ada tetapi lebih disebab fikiran yang diracuni dengan isu-isu/hal-hal tertentu dan diambil kesempatan oleh orang orang tertentu atau parti tertentu.

      tidak keterlaluan dikatakan DAP telah mengambil kesempatan.

      pasal ketuanan melayu, dia akan kekal di malaysia. ramai orang cuba menafikanya atau menghindarkanya tetapi suka tak suka ianya tetap berlaku dan amat sukar dinafikan. antara sebabnya yang banyak ialah Ketua negara iaitu Agung pasti melayu, melayu penduduk teramai di malaysia dan ada dalam jumlah yang ramai di setiap negeri. tiada kaum lain yang ada dan ramai bilangannya di setiap negeri.

      kaum majoriti mencorakkan sesabuah negara dari segi kuasa, budaya dan lain lain adalah normal.

    5. Hoi , Danny sebenar kamu satu habok pun tak tahu tentang latar belakang Tun M tapi kamu merepek macam kamu duduk serumah dengan dia, sebenarnya kamu ini hanya buat fitnah dan apa yang kamu cakap adalah daripada finah-fitnah yang kamu cedok dari kilang fitnah parti keadilan dulu yang rata-rata suka jilat lendir anuar peliwat ,

      Najib memang lemah dan perlu di tegur setiap masa , Najib sekarang ada satu isu besar yang beliau perlu selesai segera , kalau tidak beliau terpaksa berhenti dengan keadaan yang teruk , iaitu isu pelaburan program 1MDB di luar negara ber nilai puluhan bilion ringgit yang telah rugi banyak saya tak mahu sentuh yang lain kerana ini lagi serius yang apabila meletup nanti najib habis.

      Jadi semua ini salah najib kerana terlalu bergantung kepada konsultan tak berguna dan buaya-buaya khazah yang memang tak guna sejak zaman pak lah..

      Yang paling saya heran kamu ini danny mudax2 lagi dah nyanyok lebih teruk dari orang umur 100 tahun kerana dari apa yang kamu tulis selalu merepek macam orang tua nyanyok yang nazak untuk mengawan untuk dapatkan jubok Anu-ar, Lim Kit Siang dan sewaktu dengan nya.

  3. Org2 cina… sebahagian besar drp kaum ini tidak serasi bersultankan org Melayu. Cuma segelintir sahaja yg berbesar hati bersultankan org Melayu setelah diterima sepenuh hati oleh org2 melayu sebagai sebahagian drp saudara mereka.

    Lihat sahaja baba dan nyonya yg berasimilasi dgn adat budaya melayu sambil mengekalkan sebahagian ciri2 cina mereka. Agaknya cina2 peranakan masa tu merasa kebesaran Sultan2 Melaka setanding Maharaja2 Cina dari segi kewibawaan dan berbangga menjadi hamba rakyat sultan melayu.

    Semasa Inggeris menjajah Tanah Melayu… cina2 pendatang lebih suka berajakan Queen of England drp Sultan2 Melayu sendiri. Jgn tertipu syarat2 kemerdekaan yg sebenar bukan sahaja kerakyatan tetapi pengiktirafan harta2 dan tanah2 strategik mcm perlombongan yg dikuasai secara tidak sah semasa pemerintahan British.

    Bukti2 rasmi ada di dalam simpanan pihak British dan tidak diketahui oleh sesiapa kecuali Tun Tan Cheng Lok… siap dapat “Tun” tu…Apa2 pon segelintir kecil kaum cina yg benar2 patriotik ada di kalangan majoriti cina yg berkiblatkan tempat asal di selatan China dan Taiwan.

    Minoriti ini benar2 menjiwai hakikat sejarah asal usul dan pembentukan negara tercinta ini… “pendatang” kepada org2 cina ini adalah sesuatu yg bukan sensitive sbb mmg termaktub dlm sejarah… cuma sejarah semalam.. malah berbangga menjadi warganegara kerana terpilih utk hidup dan mati di sini.

    Malah teman2 cina ini siap mempertahankan Sultan2 Melayu sebagai sultan mereka apabila ada yg cuba membandingkan kehebatan Maharaja2 lampau China… sedangkan itu adalah sejarah lampau… cuma Sultan2 Melayu je yg survive hingga kini… dan itulah yg dibanggakan oleh kawan2 cina saya akan kebijaksanaan survival raja2 melayu…

    dan kini cuma yg terpilih sahaja di kalangan 1.3 billion cina yg menjadi rakyat Malaysia… cuma terkilan la skrg nie… apa pasal cina2 malaysia tak berbangga dgn negara sendiri… pemimpin2 melayu dihina… sultan2 melayu… silap2 rukun negara pon tak tau…

    agaknya dlm hati diorang nie ingat hidup nie pasal kekayaan material je kut tapi hati sudah jadi batu.

    1. re: “apa pasal cina2 malaysia tak berbangga dgn negara sendiri…”

      Mereka tidak mengaku diri mereka ‘Cina’ tetapi sebaliknya mendakwa bahawa di negara ini “no Malays, no Indians too and zero Chinese” (buta warna lah namanya.

      Mereka tak berbangga dengan negara sendiri sebab berkiblatkan Tasmania, Australia.

    2. re: “apa pasal cina2 malaysia tak berbangga dgn negara sendiri…”

      Mereka ni hanya bangga menjadi warga kelas kedua kat negara orang putih.

      Saya sering bersama dengan orang Cina Malaysia. Mereka ni bukan saja rasis terhadap orang Melayu dan India malah mereka juga rasis terhadap orang Cina yang datang dari Tanah Besar Cina. Mereka ejek orang Cina dari Tanah Besar dengan kata kata seperti orang Cina Tanah Besar ni tiada budaya, kolot, suara besar, country bumpkin dan sebagainya.

      Tidak hairan kenapa orang Cina Malaysia ni cenderung hijrah ke negara orang putih. Mereka nak jadi warga kelas kedua kat sana. Hujah mereka jadi warga kelas kedua kat negara orang putih lebih baik dari jadi warga Malaysia.

  4. golongan yang sudah berani mempersoalkan Perlembagaan negara and all started from primary schools and these people are the end product. So? The question is how effective are our schools inclusive of Chinese, Tamil in planting nasionalism in the heart from day 1 of schooling?

    1. Dear kuman,

      The mastermind culprits are not Chinese school leavers. Chinese school kids are merely the DAP followers. Their leaders are the Christian evengelistas.

      (Think the British Raj and how with only a few thousand white officials and soldiers, Britannia controlled her colonial empire in India and how they menjajah the African continent.)

      Lim Kit Siang is a product of the Christian mission school.

      So is his son Guan Eng.

      Tony Pua did NOT attend SRJK (C). Instead he grew up in Johor – same alma mater as Kit Siang – and is a product of Singapore education.

      Ong Kian Ming attended the La Salle school in Petaling Jaya and the Raffles Institution in Singapore.

      Hannah Yeoh is a product of Sekolah Kebangsaan. Her Mandarin is as “non-functioning” as her hubby’s Tamil. She is not a Chinese and he is not an Indian. They wanted their child’s birth certificate to record Race as “Anak Malaysia”.

      null

      You have to ask yourself very critically: What kind of people are they? Remember they are people who deny their own ethnicity (“no Indians and zero Chinese”).

      I can assure you that the DAP evangelista leadership did not derive their Hypocrisy and Hatred from the Chinese schools which impart traditional Chinese values which emphasize harmony.

      They did not even derive it from the teachings of Jesus. The former DAP Johor deputy chairman – a Christian – has been so disgusted with their hypocrisy that he recently quit the party.

      These people do not reflect Chinese nor Christians. They epitomize Greed and Self-Interest.

      Their kemunafikan is what the Quran has warned, and their hatred can be seen from their history of a millennia-and- a-half of war with Islam (the holy Christian crusades of their evangelical Army of God).

      1. re The mastermind culprits are not Chinese school leavers. Chinese school kids are merely the DAP followers. Their leaders are the Christian evengelistas.

        That tells you how vulnerable these Chinese educated people are to indoctrination and incitement by the evangelists.

        re I can assure you that the DAP evangelista leadership did not derive their Hypocrisy and Hatred from the Chinese schools which impart traditional Chinese values which emphasize harmony.

        Rising tide. Because of aggressive proselytizing by the evangelists, traditional Chinese values which emphasize harmony is gradually eroded. More and more Chinese educated people are converting to evangelical Christianity a.k.a fake faith. That tells you that Chinese education is equally vulnerable to proselytizing.

        1. I agree with your points.

          So how?

          Option A: The authorities can strengthen Confucianism and Buddhism so that SRJK (C)s will not be so vulnerable and fall prey to the evangelistas (with the singing, dancing and showbiz worship)

          Option B: 1Sekolah which the Malay nationalists are screaming for.

          However having all children under one roof will similarly expose vulnerable Malay and Indian kids (previously from Sekolah Tamil since all vernacular schools will be abolished) to the sleek Love-Love-Love Fun & Games marketing of the evangelistas in national school.

          Muslim kids will be served Bak Kut Teh and told that it’s Chicken Rendang, and given J-Juice and assured that it is a healthy herbal drink (this is an allegorical example).

          1. ‘1Sekolah which the Malay nationalists are screaming for.’

            Should be read as ‘1Sekolah which the nationalist Malaysians are screaming for’.

            Helen, SK is not Sekolah Melayu!

            1. The reason why SK has been rejected by Chinese parents (in the high 90s percentile) and by an increasing number of Indians is because it is perceived as Sekolah Melayu.

          2. I believe I’ve read Zam’s article in his blog that the real threat is education from Taiwanese universities. even lim kuan yew ban from sending Singaporean to study there in order to preserve the sanity of his citizen.

            this is because Taiwan’s politic is heavily controlled by gangsters albeit some degree of advancement in heavy industry. so this gangster’s philosophy and mindset is inherited down to university students.

            that’s why we get a group of Chinese turning the flag upside down and a character named namewee who mock the azan and country. these people all hail from Taiwan universities.

            1. The problem is, Malaysian Chinese people are too obsessed with Taiwanese pop culture and anything that is associated with Taiwan. They believe we should all emulate Taiwan.

              The problem with Taiwan is, even the Taiwanese reject Taiwan. Over 1 million Taiwanese now reside in Mainland China as either businessmen or expat professionals. They are in the mainland because Taiwan as a society has failed. Yet our Chinese seek to emulate a failed society.

          3. re Option A: The authorities can strengthen Confucianism and Buddhism so that SRJK (C)s will not be so vulnerable and fall prey to the evangelistas (with the singing, dancing and showbiz worship)

            May not work. Even these schools are seeing increasing number of Christians enrolling. With Chinese kids mixing with Christian kids at such an early age, conversion to fake faith is bound to happen at some stage. This is worrying.

            re Option B: 1Sekolah which the Malay nationalists are screaming for.

            This is a perception issue. National schools are not just perceived as too Malay centric, in the Chinese community it is also associated with bad education.

            However we need to have an urgent dialogue with Chinese community leaders. By most count, Chinese community leaders are either ignorant of what is happening or they are just think this is all blown out of proportion, this evangelical threat. Regardless, we need to initiate this dialogue fast. Time is not on our side.

            1. re: “With Chinese kids mixing with Christian kids at such an early age, conversion to fake faith is bound to happen at some stage. This is worrying.”

              With Malay kids mixing with Christian kids at such an early age, conversion to fake faith is bound to happen at some stage. This is most worrying.

              If I were a Malay parent, I would be most worried about exposing my children to the influence of the evangelistas in school.

              1. My siblings, friends and I were from convent.. Takde apapa pon?

                Even our kids bertahun2 belajar in Christian majority countries balik lebih kukuh iman mereka sbagai seorang Muslim.

                Actually takde ape sangat yg puak evangelists dapat menarik perhatian kami.. Our eyes are open wide looking at whats happening around us.

                Macam Tembam ngaku diri dia a preacher? Kasi tergelak aje bila peghati tingkah laku dia if that is how an evangelist preacher should be…..no class, buat kasi malu christianity aje.

                1. During your days in the convent (in Semenanjung),

                  the ‘Allah’ Bible was not distributed, the DAP politikus did not hulurkan kurma dengan tangan kiri dan Roket dengan tangan kanan, the Christians did not wear tudung masuk keluar masjid, the evangelistas did not pakai songkok and anjurkan majlis berbuka puasa and there was no Twitter for the evangelsita YBs to race to become jaguh hashtag #sahur.

                  Your kids bertahun2 belajar in Christian-majority countries were not in the company of pendakwah Cina who gave them the ‘Allah’ Bible to read, and given buah kurma and Roket as a package.

                  The non-Muslim whites in the Christian countries do not wear tudung masuk keluar masjid nor do they pakai songkok dan berpura-pura memetik ayat Quran and phrases like “amar makruf nahi mungkar”, style themselves Khalifah Umar ‘Smith’ Abdul Aziz and they don’t compete to tweet hashtags #sahur, berlumba-lumba ucap “Insya Allah” & “Alhamdullilah”, swear they support Hudud, and so forth.

          4. I support the single school option where under 1 roof students can learn many subjects under the sun like Mandarin and even newer ones like Arabic, French and German.

            What is the need of having Chinese schools whereby the graduates are gullible and racially immature? What a waste of resources to duplicate the same product in Mandarin and Malay. Other than being hardworking, the Chinese schools do not produce quality students. The Chinese school kids are poor in BM, English and even Mandarin. The schooling system takes pride in memorizing and not much critical thinking is needed.

            The Chinese educated are so easily fooled by evagenlistas and bananas (who they make fun of) – which makes me ask the question what the FUCK do they study in school. BM Bad, English Bad, Mandarin Bad, Using the Brain Very Little.

            The taxpayer even has to waste money by paying for the Chinese to reoriented with other races in Khidmat Negara. Best of all the Chinese are the ones who find ways to escape Khidmat Negara. The argument where we need Chinese schools is that kids learn Mandarin… but look at the bigger picture – they do not learn French, German, Korean etc. Chinese schools are such a waste of taxpayer money.

            Now for the Sekolah Mubaligh. The graduates are very licik – but do we need to fund them?

            I notice in one Catholic Chinese girls school in Penang that the Jesus on the wall is just party decorations. There are Buddhist clubs (half hearted one) and Christian holidays but no Bible study. The result is half baked Catholic students and half baked Buddhists. Catholics who don’t know what is in the Bible and Buddhists who don’t know Buddhism. These confused kids are what City Harvest love, love, love, love to have. Dim witted and confused and their very easily reoriented. Again I ask what the FUCK do kids learn in school.

            1. Mulan,

              The Chinese schools – Sekolah RENDAH Jenis Kebangsaan Cina SRJK(C) – only have the kids under their roof from ages 7-12.

              I don’t believe that they are socialized to politics (not in the way of the ABU diehards) at that age. The worst Dapsters are in their 30s to 50s. And much worse than the Dapsters are the EvangeliSTARs.

              The root cause of the Dapsterism confronting us today is due to the DAP’s Politics of Hate harnessing hatred among the Chinese. Spearheading the DAP are the sneaky Christian evangelista leadership, not Chinese primary school teachers.

            2. re The Chinese educated are so easily fooled by evagenlistas and bananas (who they make fun of)……….

              it is the other way around actually. They despise the bananas in private but of course the bananas are a lot slicker. They just play along and these suckers are taken for a ride.

              Nowadays these bananas send their kids to Chinese schools so that they can learn Mandarin. My neighbor is one such parent. She sends her kids to such a school and at home she communicates with them in English. This way the kids become bilingual at a young age.

              They benefit more while the Chinese educated learn only one language and make a mess in learning other languages. Makes you wonder, who is playing who. But the Chinese educated could never quite get it.

            3. re These confused kids are what City Harvest love, love, love, love to have.

              IF the people behind City Harvest and those RM2 churches are smart, they should support Chinese schools. The people coming out of these schools are ready made for them to exploit.

  5. Punca kemelut & taufan 100000000 km/hrs ni satu sahaja:

    Apabila Najib memekakkan telinganya, membutakan matanya,
    menjual pangkatnya (kerana mengharap undi cindia akan membantu dia pd PAU14) dengan membiarkan agamanya, bangsanya & rajanya dihina, dicerca, dipijak-pijak, maka ini sudahnya habuan dia dapat.

    TOTAL: melayu atas pagar akan TOLAK dia, TOTAL: Melayu UMNO yang masih terang matahatinya akan TOLAK dia jugak.

    Sabarlah Najib, bangsa kamu akan memusnahkan kamu!

  6. Just back fm wet market.. Many of the vege and fruits stalls run by old ladies, cina, melayu n india. Where have all the young ones gone to? Even visiting my kampung, one hardly see fresh young faces.

    Kesian kat kaum generasi muda kita ya Najib. Puak tua bergelut politik berbillion2 sana sini kita dengar. Our younger generations nak dpt RM3K pun, end of the day having to cough out paying loans, study, car, rent etc.. ends up eating instant noodles each day.

    My kid and 5 of his friends, engineering graduates left overseas last Jan. Singapore and Australia, RM8K – RM10k (ot) work culture and peace of mind, laughing their way to the bank contented and happy.

    Bulan2 5K senang2 masuk ASN. Next January 5, of their friends have decided to join them…

    TDM somehow managed to create lots of employment opportunities during his term..

    Najib.. Please jengok2 le sikit what is happening to our youngs? So little for them to look forward to as is the situation now in Malaysia, thanks to all the instability created by the Pakatan.

    At last places like Selangor will become like Singapore. Yg tinggal hanya warga tua2 yg kaya raya, puak muda kena impot dari luaq Negara..

    1. Malaysia ni dah dijangkiti wabak gutter politik la kak rina.

      dkt aussie sana politik gunanya nak kasik Negara maju. tapi kat sini politik gunanya nak jatuhkan musuh dalam bidang sama. tak puas jatuhkan musuh politik parti lawan, dipanjangkan pulak pada parti politik kawan2 sendri.

      mintak maaf la cakap, majority rakyat Malaysia ni x paham gunakan kebebasan demokrasi. semua syok sendiri je cakap freedom of speech semata2 nak tiru barat tp tak tau untuk apa tujuannya.

      lim kuan yew paham psikologi rakyatnya sebab tu singapura ada macam2 undang2 utk civil obedience. Mahathir pun paham psikologi rakyatnya sebab itu sentiasa ada tindakan pencegahan sblm keadaan merebak lebih buruk. walaupun dr segi politik mereka musuh, tp karakter mereka hampir sama.

      PM umpama bapak dalam keluarga Malaysia ni. selaku bapak, memang digalakkan untuk kita nasihat anak2. tp bila anak2 dah melampau, sesekali kena la makan pelempang atau kena rotan.

      sama jugak bila rakyat makin bertambah, bapak kenala pandai2 carik jalan tambah pendapatan (wujudkan peluang pekerjaan). takkan anak dah berderet sedozen masih jugak keje kat takuk lama. mestilah ada self improvement sentiasa.

      1. re: “lim kuan yew paham psikologi rakyatnya sebab tu singapura ada macam2 undang2 utk civil obedience. Mahathir pun paham psikologi rakyatnya sebab itu sentiasa ada tindakan pencegahan sblm keadaan merebak lebih buruk. walaupun dr segi politik mereka musuh, tp karakter mereka hampir sama.”

        Bingo!

        Singapore’s use of the ISA has been much harsher than Malaysia’s.

        LKY has been merciless against his political opponents. The Malay authorities here have been more relaxed against the Chinese who are a threat to public order than has LKY’s administration against the Singapore Chinese.

        In other words, PAP in Singapore has dealt with the Chinese with a much firmer hand than the PPTA in Malaysia.

        Giving democratic freedoms to the Dapsters ibarat memberi bunga kepada kera.

        1. Singapore’s policy is essentially based on overkill. They leave nothing to chance. Here the government is too complacent. This “I could care less” attitude is putting everyone at risk.

          1. re: “This ‘I could care less’ attitude is putting everyone at risk.”

            Umno is PPTA what.

        2. the funny part is, the dapsters preach about the greatness of Singapore in economic and financial sense. but at the same time keep mum on the harshness of LKY towards his political opponents and people who cause unrest in Singapore society.

          for them, it’s all because of meritocracy and the so called non-race base policy in the city state. they fail or just play stupid to realize that the stability of politic in the expense of the twisted freedom of speech is the major contribution towards the growth of both nation.

          we used to thrive when the situation was a lot more calmer than now. and Singapore still thrive because they don’t relax their harshness to the people said above.

          as I said before a nation is like a family. do you see family members who quarrel unnecessarily 24/7 being better than a family headed by a responsible father who reward when children do good and punish when they misbehave being economically, socially and financially good? hardly.

          1. You put these dapsters in Singapore, you then tell them to provoke the Singapore government then you see how long before the Singapore government put them out of business i.e sumbat mereka dalam penjara atau halau mereka dari Singapura.

            The truth is, these dapsters hanya tahu buat hal saja. While it is true that they admire Singapore in terms of economic performance, in private they despise the PAP and the Singapore government of which the PAP is the custodian. dapsters especially the Chinese educated ones until today continue to despise LKY for abolishing the Chinese schools in Singapore and call LKY orang pisang.

            Given a chance, these dapsters also want to see the PAP fall in Singapore, just like how they want the BN to fall in Malaysia.

          2. Singapore tak cakap banyak.. semua kasi fine dah habis cerita.. tutup mulut.

            Anak dara relax aje jalan selamba sorang at midnight, sini kalo tak kena ragut bag, mungkin kena rogol or jumpa lifeless dlm longkang. Depa sana takut nak buat jahat, so security-wise terjamin.

            Tambah kay Penang katok oghang, lawyers DAP will come out like vultures to keep them out of jail. They protect hooligans.

            Well anyway, from a Singaporean’s own mouth, Singapore is not a good place to live in, foreigners datang to get rich kira wokey la..

            Even there their young ones are leaving for other countries, yg ada puak2 tua dan foreigners aje. For ordinary Singaporeans sekadar bulanan SGD4K pon tidak mencukupi.

            Young graduates kita pi sana dpt basic SGD3K, free accomodation and segalanya pelik allowances dapat, mampu sengeh macam kerang tiap hari… Najib mampu bagi macam tu ke kat sini? Sampai tua anak2 kita tak akan mampu beli rumah teres pun kalo Najib berterusan asyik nak susukan kera dalam hutan aje… Anak2 kita terpaksa mencari nasib di Negara orang.

  7. Dear Aunty Helen,

    I’m sad and angry that some Muslims are supporting and even fighting on behalf of the evangelists for the evangelists’ demands like kalimah Allah issue, to abolish Article 3(1), 11(4), 153 and do not want Melayu to only be a Muslim to be defined as Melayu as in Article 160, freedom to murtad and a lot of other things.

    Najib is not a bad person like Anwar but Najib likes to listen to his enemies’ demands like to abolished ISA. As Aunty Helen said they hate Najib anyway, even after how much Najib listens to them.

    I hope Najib’ll stop trusting the wrong people like PEMANDU, NUCC, Saifuddin Abdullah, KJ and others. I hope he’ll understand what Tun M is trying to do. It is like my father really marah at me so that I’ll stop making the same mistakes and be a better person. I hope Najib can see things that way.

    Najib must control the evangelist and tell them to respect the law and our Federal Constitution. Aunty Helen, have you read The Armies Of God by Uncle Iain Buchanan? He gave us a copy, I have not read it yet but my parents discussed what he wrote with us. My dad also asks us to read, “Gold, Glory, and the Gospel” and may be one day soon my mother’ll make sure that I read it :)

    As my parents always say, all of us must not only complain but we must do our part for the country.

      1. Dear Aunty Helen,

        Yes. They are very nice. Aunty Maznoor collects lots of old books and she has lots of Tin Tin comics too :) She has lots of cats too.

  8. Mana yang lebih diutamakan dalam politik Malaysia? Sayang kan Negara ke, Ketuanan Melayu ke, Ketuanan dinasti Mamakutty ke, agama ke, Ketuanan Semenanjung ke, kumpulan Mahathirists ke, golongan ektremis ke, golongan rasis ke, golongan bangsawan Dan elit ke, golongan kaya Dan korporat ke?

    Perpecahan kuasa politik kat Semenanjung Tanah Melayu akan lama kelamaan menjurus kepada keadaan perpindahan politi kuasa politik kepada Malaysia Timur (Sabah Dan Sarawak) selepas PRU ke14. Ni kerana deposit Sabah Dan Sarawak akan menentukan siapakah yang akan memerintah kat Putrajaya jika parti PR Dan BN kat Semenanjung masing-masing tak dapat majoriti kat Parlimen. Tak mungkin berlaku? Orang Semenanjung ingat orang Malaysia Timur tak hendak menguasai Putrajaya ke?

    Perlu diingatkan, Sabah Dan Sarawak bukannya Negeri-Negeri seperti kat Semenanjung tetapi adalah umpama dua Negara berasingan seperti Negara Brunei yang bersetuju menyertai pembentukan Negara dipanggil Malaysia pada tahun 1963 Dan terlucutnya status panggilan kepada Nama Negeri. Kalau Singapura tidak di lepaskan nescaya Singapura pon akan dipanggil sebagai Negeri jugak Hari ni.

    Dah 57 tahun parti Semenanjung menguasai kerajaan Dan Negara Malaysia dan masalah polarisasi kaum, agama masih berterusan malah lebih teruk berbanding zaman selepas tubuh ya Negara Malaysia. Tak akan semua yang sayang kan Negara Malaysia nak hidup macam ni berterusan?

    Apakah maknanya Malaysia Truly Asia ataupon Malaysia Negara Sekular Dan rakyatnya majmuk jika asyik bertelagah kerana masing-masing nak menunjukkan kehebatan Ketuanan masing-masing?

    Apakah maknanya Malaysia Negara maju Dan Merdeka kalau Negara tidak diurus Dan dipimpin dengan baik Dan rakyatnya asyik bertelagah?

    Wajar ke, Negara dipimpin Dan diurus oleh pemimpin dari Sabah Dan Sarawak untuk 50 tahun yang Akan datang jika kemelutan politik kat Semenanjung masih berterusan?

    Mereka tentunya berhak juga kerana Negara Malaysia bukannya hak Dan milik Ketuanan Semenanjung sahaja.

    Merdeka! Merdeka! Merdeka!

    1. re: “Merdeka! Merdeka! Merdeka!”

      The Tun once suggested that a Royal Commission be held to investigate the granting of the one million Merdeka citizenships to largely undeserving non-Malays.

      I wonder if somehow the 1957 Malays could be time-travelled “back to the future” to our era and see the present behaviour of the 3rd and 4th generation descendents today, whether they’d have any regret that Umno had managed to persuade the Raja-Raja Melayu to agree to the deal.

      1. ‘that Umno had managed to persuade the Raja-Raja Melayu to agree to the deal.’

        UMNO?! THE racists UMNO? You gotta be kidding Helen?!

        Dandy, Helen is a liar, no?

  9. Tokong’s car misadventure. Again the Star is super silent. Only in the Chinese paper.
    http://panggungopera.blogspot.com/2014/08/pg1-mengganas-di-jalan-raya-luahan-hati.html

    It seems like Penang is Lim Guan Eng’s grandfather’s land (Kit Siang’s father must have owned the whole Penang) so he can whatever he want.

    Let the taxpayers buy him a new Merc, then park anywhere he wants and speed anytime. BTW. The car was knocked at the same road his Bajungu slapbitched the activist. This is in Farlim’s All Seasons. The activist was slapbitched down the same road at the Farlim MPPP market.

      1. Come to think of it. Far-LIM…. yes it is at his grandfather’s place. He can do anything he wants.

Comments are closed.