Posted in Evangelista Bintang Tiga

Paling kelakar minggu ini

Ingatkan blog Rocky sudah digodam atau apa kerana pagi tadi saya cuba akses laman RockyBru tetapi talian tergendala.

Namun memang betul blognya ada mengalami sedikit masalah kerana Rocky sendiri mengeluarkan posting yang berikut:

http://www.rockybru.com.my/2013/04/testing.html
http://www.rockybru.com.my/2013/04/testing.html

Yang kelakar itu bukan setakat seorang pembaca yang memberi komen “Your best post so far!”

Sempat juga Rocky bermain kata-kata lucah walhal musim kempen PRU sekarang begitu hangat sekali sehingga blogger-blogger pro-pembangkang cukup serius hendak siang hidup-hidup sesiapa yang melawan mereka.

Apapun, ini membuktikan orang pro-BN lebih rileks and berfikiran terbuka.

Sebagai contoh, Rocky mengekalkan Haris Ibrahim dalam blogrollnya sungguhpun Haris sebaliknya telah membuang blog Rocky.

Novandri

Dalam blogroll Dr Novandri Hasan Basri pula, ada siri berjudul “Contra Ideas But Interesting” yang mempunyai pautan kepada para blogger otai pro-pembangkang seperti Anak Sungai Derhaka, Biaqpila dan anilnetto.com.

Dr Novandri (gambar atas, berjabat tangan dengan PM) telah diberi kehormatan penghormatan membaca resolusi Media Sosial 1Malaysia, acara yang diadakan di PWTC pada lewat tahun 2011. Blognya boleh kira pro-kerajaan tetapi beliau sudi memberi ruang kepada pandangan-pandangan yang kontra.

Yang saya nampak, jarang top blogs pro-pembangkang ada yang mahu memasukkan dalam blogroll mereka mana-mana penulis yang sama ada pro-BN atau anti-Pakatan (ataupun anti mana-mana satu parti pembangkang).

Orang Pakatan kebanyakannya tidak mampu menerima pendapat yang tidak sealiran dengan mereka. Ambil sahaja kes serangan ke atas Michelle Yeoh.

Jelas saya bukan orang Pakatan kerana saya tidak melenting pada Monyet King apabila beliau menulis sebuah analisa yang berbunyi:

“DAP has made most progress since 2008. It has a very strong support base amongst the Chinese and its winning of Penang has consolidated its appeal among the Chinese voters. Over the past 5 years, DAP has cleverly strategized its campaigns, has a sleek campaign machinery and probably the most tactical of all parties. If you study its campaigns, you will note that they are rather sophisticated – better than that of other parties. LGE is a good man …

https://helenang.wordpress.com/2013/02/02/election-2013-race-contestation-at-its-sharpest-review-1955-69/
https://helenang.wordpress.com/2013/02/02/election-2013-race-contestation-at-its-sharpest-review-1955-69/

Meskipun saya tidak bersetuju dengan penilaian Monyet King terhadap LGE sebagai seorang “lelaki baik”, tapi tak lah juga saya marah-marah dengan blogger tersebut sepertimana si Dapster satu geng memaki-hamun Michelle Yeoh kerana memuji Najib Razak.

Malah saya masih terus memetik tulisan Monyet King dan blog ‘Planet of the Monyets’ kekal antara yang paling saya gemari.

3monkeys+1

Bermaksud kita boleh memilik pandangan yang bertentangan dan ini tidak semestinya menjadikan kita musuh ketat yang wajib. Sikap orang Pakatan berbeza. Mereka umpama George Bush — “If you’re not with us, then you’re against us”.

Baru-baru ini, Elizabeth Wong menuduh Rocky sebagai mengetuai sibertrooper-sibertriooper BN. Rocky telah menafikan dakwaan Eli.

Kata Rocky:

  • “it is not true and I told Eli that”
  • “She said something about my being part of a BN or Umno war-room structure. How come I didn’t know about that?”
  • “No, I don’t lead cybertroopers.”

Yang sebenarnya menggaji sibertrooper adalah puak Pakatan. Mereka pandai tuduh orang lain perkara-perkara yang mereka sendiri buat macam “rasis”, “bigot”, “diktator”, “tak beretika” dll.

Bagi saya, kotak pemikiran penyokong tegar pembangkang ini betul-betul tunggang terbalik.

And lebih-lebih lagi, mereka tak nampak ada sense of humour langsung. Asyik menghina orang lain sahaja.

Author:

I have no Faceook or Twitter.

32 thoughts on “Paling kelakar minggu ini

        1. Everyone’s good for something. Who knows, LGE might be source of grade-A fertelizer.

          1. Might be? He’ll cause incessant diarrhea to the worms & whatever insects that feast on him if they don’t cremate him & bury him whole.

            Methinks they’re gonna bury him though. Then, they hire a Thai LGE lookalike which they will smuggle in to avoid being held by the authorities in Kedah before he appears at a ceramah in all his resplendent glory. As for his grave, they will dig it out & take his remains away. And no, they won’t blame grave robbers for that. Instead they will then claim without a shadow of the doubt that LGE just performed the resurrection ala Jesus.

            Thus the legend of Tokong is cemented among all true believers which are even more obsessed than beliebers.

  1. Sorry sis out of topic, pernah dengar Justundi GE13? Mereka di FB sibuk membincangkan dan meraikan “kemenangan” PR menyapu bersih semua negeri dalam Justundi GE13.. ;) – keputusan setakat komen ini ditulis

    1. someone commented.. PR supporters are predominantly iphone users.. we should probably do a poll and check BN supporters byk pakai Android ke.. these things have to be taken with a fistful of salt.. the arrogance of it all.. in malay they have a saying.. belum tahu lagi ayam bersabung..

  2. rasa nak ketawa pun ada bila membaca tentang gelagat dan kelaku pentaksub pembangkang.

    skrg ni saya nak bawak kita lari tajuk sikit…kira selinganlah ni:

    teringat saya pada satu cerita yang tidak realistik aka dongeng kedai kopi:

    ada tiga sekawan tinggal di dalam syurga…
    setiap petang yang nyaman, mereka akan duduk bersembang di pintu syurga mengambil angin petang sambil bersyukur kerana mendapat nikmat dari Tuhan.

    pada satu petang, sewaktu memandang ke luar syurga, mereka ternampak sayup-sayup jauh di bawah keadaan yang amat menarik hati mereka.
    mereka melihat begitu ramai orang dalam neraka sedang bersuka-ria, berpesta dengan konsert yang hebat siap dengan gangnam style pun ada.

    tiba-tiba hati mereka merasa tertarik untuk join sama. kata salah seorang dari mereka, dahulu kita tak pernah rasa tengok konsert…apa kata kita berhibur di sana…?

    lalu berpakatlah tiga sekawan tadi untuk meminta izin penjaga syurga kerana teringin berkunjung ke neraka.

    penjaga syurga berkata, ” boleh, tapi lepas ke sana, anda tidak boleh balik semula ke sini…”.

    3 sekawan tadi diberi masa untuk berfikir. selepas beberapa waktu…mereka pun datang semula berjumpa penjaga syurga berkenaan sambil berkata, ” kami sudah berfikir dan telah melihat setiap hari dari jauh betapa seronoknya jika dapat ke sana. maka kami buat keputusan hendak ke sana walaupun tidak dibenarkan balik ke sini”.

    maka penjaga syurga tadi terus membenarkan mereka ke neraka.

    apabila telah masuk ke neraka, alangkah terperanjatnya 3 sekawan tadi melihat keadaan sebenar di dalam neraka yang begitu teruk dengan kotor, panas berapi dan siksaan-siksaan yang tiada henti serta lolongan penghuni neraka yang merasa azabnya.

    3 sekawan tadi pun segera berjumpa dengan penjaga neraka bertanyakan hal yang berbeza yang mereka lihat sebelum ini. kata mereka,” tuan, dari atas sana, kami lihat begitu indah, begitu bersukaria penghuni di sini dengan segala macam hiburan tapi, kenapa apabila kami sampai, semua itu tiada dan sebaliknya ini yang kami lihat’?

    penjaga neraka menjawab,
    ” yang kamu lihat itu cuma IKLAN maaa…”.

    kisah ini disampaikan oleh mendiang IMD Lim Weng Keong, Lifestyles (M) Sdn. Bhd.

    motif: jangan terpedaya dengan iklan…..perbandingan manifesto antara BN dan PR…rasanya ramai kenal yang mana satu IKLAN yang mana satu betul-betul perancangan.

    1. Pelik tapi benar.
      Saya kurang sihat beberapa hari ni, sekarang berasa sihat sikit selepas membaca dongeng Alwie.he he

  3. Yg kelakar for me,Today, ada member yang suke posting perkataan Ubah kat fb orang. Pagi tadi saya update status nak keluar atas urusan kerja, Dia post perkataan ubah je. I post kat dia kalu, I ubah rekod syarikat I kene buang kerja maa. Until now the hahaha from other fb members still goes on…..

    1. Yeah, the storyline meandered unexpectedly into a different direction. The kelakar thing that made me laugh non-stop was Rocky’s test message.

      But now it seems that your positive judgment of LGE is also kelakar to a number of readers here.

      1. Tak kisahlah Monyet King, good or bad…. yg penting good laugh… just enjoy the day…

        1. Agree 101% with your criteria of choosing MP, i.e. “1st, they must have a brain. 2nd, they must use it.”

          Going by that Wee Choo Keong and Chua Soi Lek both qualify. Yet neither are contesting.

  4. By far, you are one of the cyber troopers umno has. Albeit, a somewhat clueless and misguided one.

      1. If she looked anything like you…..which thankfully not many women do.. will you get some help? And shampoo? Maybe while youre at it, some brains too.

        1. The next time you beat your wife and she calls the police, the magistrate ought to hand you a longer jail time.

          1. Youll never have to worry about a husband given your hairy state of affairs. And i hope you have some jail time coming for all the bullshit youve dished out.

    1. SS, relaxlah. Masuk tak diundang, dah masuk main terjah aje. Tuduh tuduh pulak tu. Biasalah gelak2 petang2 ni. Takkan tak boleh joke sikit sikit…. he he he

  5. Aku dapat tahu pakatan sulit antara pas dan umno….. sekiranya berlaku akan ada plan B…… diantara pas dan umno. aku ingatkan PAS ni bodoh rupanya PAS pun bijak juga… DAP tak Mahu HuDud tapi PAS antaranya mendpt usul dr ahli patlimen umno….. byk lagi rahsia tk perlu aku bocorkan disini kesian DAP….. kena tipu hahahaha… JOM UBAH…… HAHAHAHAHA… pandai betul politik orang melayu well done….

Comments are closed.